Snabbkoll: Har du en startsida i din webbläsare?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du en startsida i din webbläsare?

Använder du en dedikerad sajt som startsida eller kör du dig med webbläsarens sökfält som utgångspunkt för ditt surfande?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har en custom -startsida med de vanligaste adresserna / sajterna jag brukar besöka på daglig basis

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Rätt onödigt så nej. Stänger aldrig av datorn eller webbläsaren. Sen om jag stänger ner webbläsaren så sparas alla öppna föikar och öppnar sig igen vid start. Samma på laptopen så har inget behov av startsida.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

about:blank

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Startsida? Jag har typ 5 flikar öppna

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Surdeg 🍞

När jag jobbade på FZ och ville få en snabb överblick över massa gamingsajters rubriker körde jag superstart.se. Enkel, webbaserad RSS-visare. Nu förlitar jag mig mest på Safaris egna start som samlar senaste besökta sidorna och bokmärken.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk

Jag använder mig av en webbläsarplugin plugin som heter "momentum", gör så att startsidan (och alla nya tabbar) får ett riktigt schysst utseende och att man kan lägga till dagens mål, se vädret o.s.v.

Om någon känner sig nyfiken så kan det hittas här:
https://chrome.google.com/webstore/detail/momentum/laookkfknp...

Permalänk
Medlem

De typ 8 eller vad det är plupparna med mest besökta som dyker upp i chrome täcker hela mitt surfbehov. I annat fall googlar jag bara.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Har nog Google som startsida, dock så spelar det typ ingen roll, då webbläsaren återställer alla fikar från föregående session när den startar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Blank sida, tycker inget annat behövs nuförtiden.

Ett klick på adressfältet ger ju länkar till de jag varit inne på nyligen, och övriga sidor jag tittat på förut räcker det med att bara skriva första bokstäverna till för att hitta. För att komma till en sökmotor räcker det ju numera skriva vad som helst i adressfältet.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Jag kör med flera Sweclockers, Youtube, och två andra sidor som startar i flikar som startsida.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Blank sida, tycker inget annat behövs nuförtiden.

Ett klick på adressfältet ger ju länkar till de jag varit inne på nyligen, och övriga sidor jag tittat på förut räcker det med att bara skriva första bokstäverna till för att hitta. För att komma till en sökmotor räcker det ju numera skriva vad som helst i adressfältet.

Gör samma här. Skriver de första bokstäverna så får man förslag sidan från bokmärkena man sparat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kör med standardsidan i Chrome, så Google kan man väl säga då.

Permalänk
Medlem

Ni har ju missat senast besökta sidor som alternativ. Det har jag som startalternativ.
Ett trettiotal sidor. Kanske fler. Funktionen i Edge att gruppera flikar gör detta överblickbart. Den funktionen är superb.

Permalänk
Medlem

Har "Snabbval" som startsida. Med andra ord sida med massvis av bokmärkes-miniatyrer och folders till ännu fler bokmärken.

Inte säker på vilket av svarsalternativen som det motsvarar....?

Permalänk
Medlem

Safaris standard - bokmärken, ofta besökta, läslista. Har ändrat bakgrunden till att matcha systemet, så det syns knappt att man startat browsern, snyggt och cleant imo.

Permalänk
Medlem

start.me. RSS-flöden (subreddits b.la.), bokmärken etc. Klockrent!

Permalänk
Medlem

Nej, det var många år sedan jag hade det senast. Kör tillägget "Tree Style Tab" för Firefox och ~80% av mitt surfande är genom pinnade tabbar eller bokmärkesikoner. Vid ny flik är det about:blank och adressfältet som gäller för sökning / historik. Vid eventuell omstart så laddas senast aktiva flik.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

google.se har jag som startsida. Alltid redo för att utforska internet!

Permalänk
Medlem

Öppnar samma flikar så det blir väl en 5-7 flikar konstant.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Datavetare

Startsida i webbläsaren har för egen del inte känts aktuellt sedan adressfältet integrerades med vald sökmotor.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Snusfri

Google kör jag med, sedan snabblänkar till diverse olika sidor under adressfältet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kör med Vivaldis speed dial som start där dom vanligaste sidorna är sparade.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Standardsidan för Edge med mina mest besökta sidor plus utvalt flöde.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Ni har ju missat senast besökta sidor som alternativ. Det har jag som startalternativ.

Ja, typ så! Spara session och återställ tidigare öppna sidor vid start. Och about:blank för nya flikar/fönster.

Om jag lackar ur på antalet flikar så är det bara att hålla ner ctrl+w ett litet tag så är ordningen återställd.

Sen har jag i och för sig ett par "pinned tabs" som alltid är igång och inte stängs av ctrl-w. På sätt och vis skulle kunna ses som startsidor. Det är Messenger, Gmail och Discord. Samt ett litet antal nyhetssidor i bookmark toolbar.

Permalänk
Medlem

Kör Firefox standard val som "startsida", det vill säga att man får upp en sida med länkar på det senaste/oftast besökta sidorna.
Visas när man öppnar ny tab (eller ifall man skulle klicka på "home" knappen, som jag har tagit bort från toolbaren).

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har en custom -startsida med de vanligaste adresserna / sajterna jag brukar besöka på daglig basis

Du menar som chrome har by default? och edge tydligen enligt @maweric.

Skrivet av Yoshman:

Startsida i webbläsaren har för egen del inte känts aktuellt sedan adressfältet integrerades med vald sökmotor.

Håller helt med i kombination med att de listar dina populäraste sidor vilket resulterar (för min del) att allt jag tittar på är ett klick bort.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Startsida? Jag har typ 5 flikar öppna

Edit: Just nu på jobbdatorn har jag 8 flikar öppna, och det är faktiskt mindre än vanligt skulle jag säga

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Musikälskare

Har några stycken sidor som startar samtidigt i sekvens men SweC har alltid varit den första!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ni som svarat "Nej" varför inte?