CD Projekt Red avslöjar nytt spel i The Witcher-serien

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red avslöjar nytt spel i The Witcher-serien

Utvecklingen av nästa The Witcher-äventyr är igång och titeln byter CD Projekt Reds egen spelmotor mot färska Unreal Engine 5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

CDPR har väldigt mycket att bevisa efter CP2077.

Trycka på köpknappen kommer sitta extremt långt inne för min del, och jag kommer inte köpa något nytt grafikkort som förberedelse för några spelreleaser från dem igen.

Permalänk
Medlem

"Let's go roach!"

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sveklockarn:

CDPR har väldigt mycket att bevisa efter CP2077.

Trycka på köpknappen kommer sitta extremt långt inne för min del, och jag kommer inte köpa något nytt grafikkort som förberedelse för några spelreleaser från dem igen.

Det kan jag verkligen förstå, från min sida om inte annat på grund av de arbetsförhållanden som uppdagades i samband med det. Samtidigt verkar de har lärt sig en läxa, och jag hoppas att det här blir en nystart ur flera perspektiv

Permalänk
Medlem

Tråkigt om REDengine går i graven, kanske fortsätter utveckla den i bakgrunden.
Men bra om det låter utvecklarna fokusera på annat än att implementera allt nytt grafiskt ludd

Ska bli intressant att se vad dom gör med Witcher serien.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Intressant, älskade Witcher 3. Men efter Cyberpunk kontroversen så får man nog vara lite försiktig. NO PRE-ORDERS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

CDPR har väldigt mycket att bevisa efter CP2077.

Trycka på köpknappen kommer sitta extremt långt inne för min del, och jag kommer inte köpa något nytt grafikkort som förberedelse för några spelreleaser från dem igen.

Håller inte med. Visst, spelet hade en del buggar. Men underhållningen tyckte jag var bättre än en del witcher-spel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bara inte detta innebär epic games store exclusive....
Men förhoppningsvis finns gog kvar även då.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av xdrive:

Bara inte detta innebär epic games store exclusive....
Men förhoppningsvis finns gog kvar även då.

Det verkar inte som det, enligt ett svar på Twitter om just det. Där svarar de att de inte planerar göra spelet exklusivt till någon butik, samarbetet med Epic Games är bara relaterat till licensiering och utveckling av UE5 ser det ut som

Edit: Har uppdaterat artikeln med detta

Permalänk
Medlem

"titeln byter CD Projekt Reds egen spelmotor mot färska Unreal Engine 5" 👍
Fy tusan vad fint. Det är ett spel som förtjänar så snygg grafik som möjligt då man går och rider mycket i världen och bara glor på allt.
Samt att vi äntligen får bra ansiktsanimationer.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Keeper of Traditions

Efter CP2077 finns det absolut noll hajp för deras kommande titlar. De har redan visat var deras prioriteringar ligger.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Håller inte med. Visst, spelet hade en del buggar. Men underhållningen tyckte jag var bättre än en del witcher-spel.

Nu är det inte fråga om vad någon spelare tycker om CP2077, utan hur CDPR ljög på en lång rad punkter när spelet presenterades. Om någon har behållning av ett linjärt äventyr med samma NPCer om och om och om igen så är det väl bra för den personen, men det ändrar inte faktumet att de inte levererade någonting i närheten av vad som utlovades.

Det finns så många YT-videos i ämnet vid det här laget att jag inte ens ids länka en.

Permalänk
Medlem

Grafikmotorer börjar bli lite som chiptillverkning. Det krävs enorma investeringar för att hålla en grafikmotor aktuell med den senaste tekniken och samtidigt se till att den är optimerad och buggfri. Det finns bara ett fåtal stora spelmotorer kvar som nästan alla licensierar istället för att utveckla en egen.

Förhoppningsvis leder det till att CDPR kan lägga mer fokus på själva spelet. Ett av problemen med Cyberpunk var väl att de utvecklade spelmotorn parallellt med spelet, så den var konstant i ett halvfungerande skick vilket hindrade arbetet för de som jobbade med grafik, gameplay o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Håller tummarna. Rankar The Witcher 3 som det bästa spel jag någonsin spelat, å då har jag ändå spelat sedan tidigt 80-tal så har i alla fall hunnit med en del datorspel sedan dess.

Bara hoppas de lärt sig av misstagen från CP2077.

Permalänk
Medlem

Bra move av dem att gå över till UE. Det är uppenbarligen lite bekymmer med deras egen.

Ska bli intressant att se spelet om 10-20 år eller så.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Detta ska nog bli bra.
Tänk om folk kunde slutat köpa spelen innan dom kom!
Vore inte det fantastiskt?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Säger dom att spelet släpps 2025 eller 2026 så släpps det riktiga 2027-2028 eller något

Permalänk
Medlem

Det dom säger och lovar tar man med en nypa salt...

Permalänk
Moderator
Forumledare

Intressant! Ser ut som school of the cat!
Undrar vilken tidslinje man väljer där, före eller efter styggans fall.

Oavsett så känns det lite som att det kan bli en antihjälte som blir huvudpersonen, beroende på hur man ser på skolan.
Vesemir uttryckte ju inte direkt några varma känslor om det som hände samt hur man verkade.

Mycket intressant och kan bli väldigt olikt witcher 3

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Detta ska nog bli bra.
Tänk om folk kunde slutat köpa spelen innan dom kom!
Vore inte det fantastiskt?

Nej, varför ska man sluta med det? Tänk om spelet blir slutsålt så att jag inte kan köpa det på releasedagen!?!

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

ska följa detta med intresse förhoppningsvis så blir det ett spel där man själv får skapa sin karaktär.
har aldrig lyckats spela mer än kanske 3 timmar av nåt witcher spel innan jag ledsnat på det, men kanske de kan få en att fastna denna gång. Kan ju bli ok efter baldurs gate 3 & i väntan på nästa elder scrolls

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Intressant! Kan ju bli riktigt bra.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om de inte utvecklar motorn kanske de klarar av att göra ett vettigt spel. Med CP2077 visade de upp att de inte klarar av att göra båda samtidigt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Oj, vad de har mycket att bevisa. Det blir nog inte många förköp på detta även om Witcher 3 var superbra.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Mycket spännande. Med mixen av att Witcher 3 ofta talades om i sammanhang om de bästa spelen någonsin, och hade enormt bra support, och att de hade en rent katastrofal release av Cyberpunk så vet man deras maxkapacitet samt att de vet att de måste nå den igen för att kunna återställa åtminstone en del av sitt rykte. Förhoppningsvis blir det bra i slutändan.

Permalänk
Medlem

Varför sysslar så många med pre-orders ändå? För att få någon exclusive in-game skin? Just buy it när det är ute som oss dödliga xD

Permalänk
Inaktiv

Lol. Om folk visste hur ofärdigt och buggigt Unreal Engine är, både 4.27 men också 5.0. Vet inte om detta blir så mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Om de inte utvecklar motorn kanske de klarar av att göra ett vettigt spel. Med CP2077 visade de upp att de inte klarar av att göra båda samtidigt.

Med Witcher 3 visade de väl att de kan? Men det är klart, det senaste är nog det som räknas.

Permalänk

Är jag den enda som hatar Untreal motorn? Ingenting ser realistiskt ut i den och fysiken i den är under all kritik. Jag blev mer imponerad av Source motorn när den var ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Håller inte med. Visst, spelet hade en del buggar. Men underhållningen tyckte jag var bättre än en del witcher-spel.

De lyckades med bedriften att bli utsparkad från PSN som en riktigt stor utvecklare.

Även om folk specifikt på pc med kraftfullare datorer hade en ok upplevelse är det nog många som kommer hålla i plånboken lite hårdare framöver med CDPR.