Frågor Gammal galaxy tab A

Permalänk
Medlem

Frågor Gammal galaxy tab A

Köpte en billig Galaxy Tab A, modell SM-T555

Den känns seg vilket jag antar inte är konstigt.

Det jag tycker är märkligt är att köpte ett s.k. MESH-system, Netgear Orbi 35.

Det fungerar strålande och får ut 4-500 Mbit/s på alla Apple produkter.

På denna plattan får jag bara ca. en 10-del.

Så det jag undrar kan det bero på plattan?

Vill gärna ha förslag på en prisvärd platta som är en bra uppgradering.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har en SM-T510 och maxar min lina på 250mbit på Bredbandskollen.
Sen är hårddisken i den rätt seg så gör nog inte så stor skillnad egentligen.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

jag har en SM-T550 som kontrollpanel för HA (som förvisso är uppdaterad till Android 11)

Nedan mätning på min 100/100

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsp777:

Köpte en billig Galaxy Tab A, modell SM-T555

Den känns seg vilket jag antar inte är konstigt.

Det jag tycker är märkligt är att köpte ett s.k. MESH-system, Netgear Orbi 35.

Det fungerar strålande och får ut 4-500 Mbit/s på alla Apple produkter.

På denna plattan får jag bara ca. en 10-del.

Så det jag undrar kan det bero på plattan?

Vill gärna ha förslag på en prisvärd platta som är en bra uppgradering.

Kopplar den upp sig på 5GHz-nätet?
Hur som helst är den plattan tyvärr riktig usel (skärmen, Soc:en, minnet osv.) och 50 vs 500Mbit/s-problemet är mer eller mindre oväsentligt, den kommer aldrig att prestera tillfredställande.

Brukar att rekommendera Ipad som den mest prisvärda plattan. Visst finns det billigare som fungerar "ok" i dagsläget, men Ipad:en kommer troligen att hänga med i svängarna betydligt längre.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kopplar den upp sig på 5GHz-nätet?
Hur som helst är den plattan tyvärr riktig usel (skärmen, Soc:en, minnet osv.) och 50 vs 500Mbit/s-problemet är mer eller mindre oväsentligt, den kommer aldrig att prestera tillfredställande.

Brukar att rekommendera Ipad som den mest prisvärda plattan. Visst finns det billigare som fungerar "ok" i dagsläget, men Ipad:en kommer troligen att hänga med i svängarna betydligt längre.

Jo, att det inte är en bra platta har jag förstått. Köpte den för ganska länge sedan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsp777:

Jo, att det inte är en bra platta har jag förstått. Köpte den för ganska länge sedan.

Sorry, var inte meningen att "dissa" ditt köp Vad ska du ha plattan till, budget och har du några speciella krav?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Sorry, var inte meningen att "dissa" ditt köp Vad ska du ha plattan till, budget och har du några speciella krav?

Ingen fara 🙂

Brukar surfa, spel poker eller andra spel på min iPhone.

Känner att den har för liten skärm ibland.

Så krav är väl mer att den lnte ska kännas klumpig och kännas snabb att använda.

Budget har jag väl ingen direkt men vill inte lägga onödigt mycket. Har t.o.m. funderat på en iPad Pro eller något motsvarande med Android.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Ingen fara 🙂

Brukar surfa, spel poker eller andra spel på min iPhone.

Känner att den har för liten skärm ibland.

Så krav är väl mer att den lnte ska kännas klumpig och kännas snabb att använda.

Budget har jag väl ingen direkt men vill inte lägga onödigt mycket. Har t.o.m. funderat på en iPad Pro eller något motsvarande med Android.

plattan verkar ju bara stödja A/B//G/N wifi standarden och har för mig att 2.4Ghz N standarden som är den snabbaste av dem är cappad på typ teoretisk 56Mbit eller nå sånt.

osäker på 5Ghz bandet om plattan nu stödjer 5Ghz men min gissning är max teoretisk 56Mbit där också.

tror du har möjlighet för bättre bandbredd via 4G nätet har för mig typ lägsta 4g standarden där varit cappad till typ 150Mbit eller nå sånt även på telefoner osv betydligt äldre än den plattan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

plattan verkar ju bara stödja A/B//G/N wifi standarden och har för mig att 2.4Ghz N standarden som är den snabbaste av dem är cappad på typ teoretisk 56Mbit eller nå sånt.

osäker på 5Ghz bandet om plattan nu stödjer 5Ghz men min gissning är max teoretisk 56Mbit där också.

tror du har möjlighet för bättre bandbredd via 4G nätet har för mig typ lägsta 4g standarden där varit cappad till typ 150Mbit eller nå sånt även på telefoner osv betydligt äldre än den plattan.

Ok, blir nog till att fixa en ny platta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10