Permalänk

Unifi problem

Tja har upp täkt att min unifi app inte laddar upp min unifi ac lr
Så jag avinstallerade appen och installerade den igen men nu kommer detta upp

https://imgur.com/JAaImqZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Så jag avinstallerade appen och installerade den igen men nu kommer detta upp

Du måste fabriksåterställa själva tallriken för att kunna para den med en ny kontroller (d.v.s efter du installerat om appen).

Permalänk
Skrivet av Kamouflage:

Du måste fabriksåterställa själva tallriken för att kunna para den med en ny kontroller (d.v.s efter du installerat om appen).

har jag aldrig gjort förut så de känns ju skumt

kommer ju upp så hära

https://imgur.com/QgRpzYh
https://imgur.com/3VY8t3y

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

har jag aldrig gjort förut så de känns ju skumt

Om du inte tror på mig så finns det expertråd att få: Här

Permalänk
Skrivet av Kamouflage:

nu funkar det igen tack

Permalänk

Fram tills idag nu är det samma sak igen

Permalänk
Skrivet av Kamouflage:

Nu är det samma sak igen vad händer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Fram tills idag nu är det samma sak igen

Skrivet av martin_xxx:

Nu är det samma sak igen vad händer ?

Alltså det är ju inte jag som gör någonting..

Vad menar du hänt? Att du installerat om appen igen?

Permalänk
Inaktiv

Som @kamouflage redan sagt, själva pucken måste återställas och sedan kan den paras ihop med appen på nytt.

Permalänk
Skrivet av anon198815:

Som @kamouflage redan sagt, själva pucken måste återställas och sedan kan den paras ihop med appen på nytt.

Ja det vwr jag å det har jag gjort fungerade nån dag å nu är det lika dant igen kan ju fan inte hålla på att återställa den varannan dag

Permalänk
Skrivet av Kamouflage:

Alltså det är ju inte jag som gör någonting..

Vad menar du hänt? Att du installerat om appen igen?

Har ej ominstallera appen det fungerade nån dag när jag återställde den men nu har jag ej rört något å nu är den lika som förut. återställde den å parade fungerad nån dag sen lika dant igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Har ej ominstallera appen det fungerade nån dag när jag återställde den men nu har jag ej rört något å nu är den lika som förut.

Vad är det för problem du får? Jag förstår inte vad "laddar upp min unifi ac lr" innebär riktigt. Slutar wifiet att fungera eller är det bara att den tappar kontakten med controllern?

Är det wifiet som dör helt så kanske den är på väg att ge upp. Sist jag hade problem med en accesspunkt var det PoE-injektorn som fått problem. Fungerade någon dag, sedan blev den instabil. Efter reset fungerade den någon dag o.s.v.

Är det att den tappar kontakt med controllern i din mobil vet jag inte, jag har alltid kört den riktiga controllern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Har ej ominstallera appen det fungerade nån dag när jag återställde den men nu har jag ej rört något å nu är den lika som förut. återställde den å parade fungerad nån dag sen lika dant igen

Har du uppdaterat firmware och vilken version kör du?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Har du uppdaterat firmware och vilken version kör du?

kör senaste 6.0.14

Permalänk
Skrivet av Kamouflage:

Vad är det för problem du får? Jag förstår inte vad "laddar upp min unifi ac lr" innebär riktigt. Slutar wifiet att fungera eller är det bara att den tappar kontakten med controllern?

Är det wifiet som dör helt så kanske den är på väg att ge upp. Sist jag hade problem med en accesspunkt var det PoE-injektorn som fått problem. Fungerade någon dag, sedan blev den instabil. Efter reset fungerade den någon dag o.s.v.

Är det att den tappar kontakt med controllern i din mobil vet jag inte, jag har alltid kört den riktiga controllern.

tappar ej internet på någon ansluten enhet men kommer inte åt appen riktigt så kommer inte åt inställningarna mm

kommer ju upp så hära

https://imgur.com/QgRpzYh
https://imgur.com/3VY8t3y
https://imgur.com/a/22j0VNV

Kör 6.0.14

Permalänk

inga lösningar ?

kan ju inte hålla på att resetta unifin 2ggr i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

inga lösningar ?

kan ju inte hålla på att resetta unifin 2ggr i veckan

Kör du mobilapp för att konfa den eller med mjukvara i Windows/Mac/Linux? Testa att köra det på datorn om du kör på mobilen för att se om det hjälper. Har du uppdaterat firmware på själva AP:n? Har du testat det gamla vanliga dvs byta kablage till / från PoE injektorn?

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Kör du mobilapp för att konfa den eller med mjukvara i Windows/Mac/Linux? Testa att köra det på datorn om du kör på mobilen för att se om det hjälper. Har du uppdaterat firmware på själva AP:n? Har du testat det gamla vanliga dvs byta kablage till / från PoE injektorn?

kör appen på telefonen verkar inte fungera på datorn
uppdaterat firmware till senaste innan den "dog"
har inte testat det gamla vanliga dvs byta kablage till / från PoE injektorn då jag är helt säker på att inte det är felet

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

kör appen på telefonen verkar inte fungera på datorn
uppdaterat firmware till senaste innan den "dog"
har inte testat det gamla vanliga dvs byta kablage till / från PoE injektorn då jag är helt säker på att inte det är felet

Gör en ordentlig reset på den tills den börjar blinka vitt (tror jag det är) igen, och försök på nytt att "adopt:a" den i mjukvaran på datorn, givet måste datorn och AP:n ligga på samma subnät (t.ex. 255.255.255.0) annars behöver det konfigureras också och se om det hjälper. Testa att köpa en ny PoE injektor annars, bör finnas på www.inet.se där du även kan returnera inom 30 dagar utan kostnad (förutsatt att du behåller allting intakt).

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Gör en ordentlig reset på den tills den börjar blinka vitt (tror jag det är) igen, och försök på nytt att "adopt:a" den i mjukvaran på datorn, givet måste datorn och AP:n ligga på samma subnät (t.ex. 255.255.255.0) annars behöver det konfigureras också och se om det hjälper. Testa att köpa en ny PoE injektor annars, bör finnas på www.inet.se där du även kan returnera inom 30 dagar utan kostnad (förutsatt att du behåller allting intakt).

tack har provat detta får se hur länge det går denna gång då