Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Roborock S7 Max V får svenskt pris och lanseringsdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Bara att köpa en S7 MAX V, då får du bara dammsugaren. Plusvarianten är samma fast med en dammtömningsstation.

Där betalar man ju för moppnigs funktion mm å hamnar på 8490 kr

Ser inte all den som en enklare och billigare version som jag efter frågade.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Där betalar man ju för moppnigs funktion mm å hamnar på 8490 kr

Ser inte all den som en enklare och billigare version som jag efter frågade.

Sant, kör på en vanlig S7 då?

https://www.inet.se/produkt/2000728/roborock-s7-vit?utm_sourc...

Den har förvisso moppfunktion också - men den är billigare

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Räcker med min Roborock S7 Plus jag köpte. Jag är äntligen nöjd. Har testat en del robot dammsugare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defender:

Funderat på att byta min för jag skulle vilja ha automatisk tömning. 10000kr+ är ju dock lite häftigt.

Vissa sambos kan kosta mycket mer än så PER MÅNAD i drift, hähä!

(får man skämta om sånt nuförtiden eller klassas det som en örfil mot kinden vid en prisgala?)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag har en S5 som flyttat till fritidshuset och en S6 MaxV i huset och städhjälp. Båda fungerar riktigt bra och jag är nöjd och upplever inget problem med att tömma behållaren ibland.
Men än så länge är robotens förmåga att städa badrum och kök milt sagt begränsad för att ersätta städhjälpen. Där emot håller de undan damm smulor effektiv mellan städningarna.

Vad det gäller barnen fungerar dammsugaren likväl som robotgräsklipparen effektivt i uppfostringssyfte. När bollarna blir sönderklippta eller sladdarna till hörlurarna fastnar i dammsugaren så lär de sig snabbt att hålla golvet rent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vissa sambos kan kosta mycket mer än så PER MÅNAD i drift, hähä!

(får man skämta om sånt nuförtiden eller klassas det som en örfil mot kinden vid en prisgala?)

Man blir Will Smithad

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag har en S6. Så jobbigt är det inte att tömma den en gång i veckan att jag skulle vara villig att lägga dubbla pengarna nästa gång.

Du har inte villa och hund va? Jag drömmer mig bort till en självtömningsfunktion...

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur ni går runt med att typ aldrig tömma maskinen. Kör jag min (ecovacs ozmo t8 aivi) på undervåningen 2 gånger på en dag, så är det 2 tömningar, även om jag har tömningsstation. Hundhår å nya mattor har den svårt att tömma. Men behållaren e alltså helt full efter varje runda (65kvm nedervåning)

Permalänk
Medlem

Lite högt pris tycker jag om man vill ha den stora stationen till, den är då troligtvis i samma prisklass som ECOVACS DEEBOT X1 OMNI.
Avvaktar tester på hur bra de fungerar med allt från dammsugning och moppning till hur väl de hanterar hinder och att kartlägga rum.

Permalänk
Medlem

Min s5 max sålde jag efter jag flyttade till hus för den fastnade överallt. Trösklar som var höga. Kommer köpa robotdammsugare igen när denna funktion är löst.

Permalänk

Funderar att skaffa en robotdammsugare men jag har hund och katt och bor i en lägenhet (3:a). Har ni äger en robotdammsugare haft några problem med dammsugaren och djuren hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Min s5 max sålde jag efter jag flyttade till hus för den fastnade överallt. Trösklar som var höga. Kommer köpa robotdammsugare igen när denna funktion är löst.

Har en vanlig s5:a och den klättrar skapligt enkelt över trösklar som är 2-3 cm höga. Den får kämpa men löser det

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Har en vanlig s5:a och den klättrar skapligt enkelt över trösklar som är 2-3 cm höga. Den får kämpa men löser det

Min S5 Max klarar 2cm, men inte 2.5cm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fasces1939:

Funderar att skaffa en robotdammsugare men jag har hund och katt och bor i en lägenhet (3:a). Har ni äger en robotdammsugare haft några problem med dammsugaren och djuren hemma?

Vi har roborock s7 med tömningsstation. Funkar utmärkt med 2 långhåriga katter! Den gör ett riktigt bra jobb utan minsta problem. Och moppningen är guld värd! Innan hade vi elektrolux pure i9 men gav upp den modellen på grund av allt strul. Den kärvade ständigt ihop och funkade allmänt kasst.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Skäggig legend

Vi har en S5 då vi även har en hud som släpper !Mängder! med hår nu. Vi märker direkt att låg fuktighet gör hans päls statisk och dammsugaren fungerar dåligt. Det ska bli intressant att se ifall det blir bättre nu till sommaren. (hoppas) Annars tycker jag den är väldigt bra och att alltid komma hem till ett hem som är lite renare är ju perfekt.

Såklart måste man alltid använda riktiga dammsugaren till speciella hörn eller riktig rengöring. Jag anser att en robotdammsugare är till för underhållsstädning, inte storstädning.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fasces1939:

Funderar att skaffa en robotdammsugare men jag har hund och katt och bor i en lägenhet (3:a). Har ni äger en robotdammsugare haft några problem med dammsugaren och djuren hemma?

Katten får hjärtslag av roboten och rusar ut. Vanlig dammsugare klarar hans nerver bättre.

Permalänk
Medlem

Lätt värt det. speciellt om man har hund. har haft en S6 ett bra tag nu, och den måste tömmas varje dag nästan på 60kvm lägenhet. Bor man större kan det vara att den blir full efter en runda.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fasces1939:

Funderar att skaffa en robotdammsugare men jag har hund och katt och bor i en lägenhet (3:a). Har ni äger en robotdammsugare haft några problem med dammsugaren och djuren hemma?

Vår hund vande sig efter ett par veckor. Nu bryr han sig inte. Bara när dammsugaren dammsuger precis runt hans säng när han ligger där, då går han ifrån och lägger sig i ett annat rum sen kommer han tillbaka.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Min s5 max sålde jag efter jag flyttade till hus för den fastnade överallt. Trösklar som var höga. Kommer köpa robotdammsugare igen när denna funktion är löst.

Alternativ lösning är att man som husägare byter trösklarna. Förutom att du då kan ha robotdammsugare så kommer dina tår tacka dig.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Alternativ lösning är att man som husägare byter trösklarna. Förutom att du då kan ha robotdammsugare så kommer dina tår tacka dig.

Tänkte detta men skaffar en när jag är klar på första plan.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hypen kring Roborock... Det finns bättre robotar till bättre pris dessutom. Ecovacs (N8 Pro+ / T9) är ett sådant exempel.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Förstår inte hypen kring Roborock... Det finns bättre robotar till bättre pris dessutom. Ecovacs (N8 Pro+ / T9) är ett sådant exempel.

Verkligen en djungel. Vad gör Ecovacs så bra? Vilka andra är bra? Tittade på Z10 t.ex. men i en test var Roborock S7 bättre på att moppa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Verkligen en djungel. Vad gör Ecovacs så bra? Vilka andra är bra? Tittade på Z10 t.ex. men i en test var Roborock S7 bättre på att moppa.

Jag hade en Ecovacs DEEBOT T9+ och den kunde inte tömma hundhår automatiskt i sjölvtömnings stationen. Har en Roborock S7 med självtömning nu och är nöjd. Och den är väldigt tyst när den moppar. Har testat flera och nu äntligen nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Jag hade en Ecovacs DEEBOT T9+ och den kunde inte tömma hundhår automatiskt i sjölvtömnings stationen. Har en Roborock S7 med självtömning nu och är nöjd. Och den är väldigt tyst när den moppar. Har testat flera och nu äntligen nöjd.

Vad kul för jag slog till på en Roborock S7+ idag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Verkligen en djungel. Vad gör Ecovacs så bra? Vilka andra är bra? Tittade på Z10 t.ex. men i en test var Roborock S7 bättre på att moppa.

Fördel Roborock:
- Appen är mer user-friendly
- Den lyfter moppen över mattor (Ecovacs kör runt när moppen är på)

Fördel Ecovacs:
- Bättre navigering
- Bättre sensorer (finns även fram vilket saknar på Roborock)
- Undviker hinder bättre = fastnar inte
- Tömmer både hundhår och katthår. Har man husdjur får man städa lite oftare. Min mor har 3 katter, inga problem senaste 6 månaderna, men första körningen var problematisk då den fyllde efter bara typ 10 minuter hehe

Jag undersökte själv fleeera timmar på Youtube innan jag bestämde mig för Ecovacs. Var först inne på Roborock, men Ecovacs känns som mer "bang for the buck".

Sen är det ju självklart att alla som äger en Roborock kommer propsa för den, men jag talar från flera timmars tittande på recensioner, och jämförelser.

Bjuder på en av alla recensioner jag kollat på: https://www.youtube.com/watch?v=xO6NL8PDl3Y&t=328s

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Fördel Roborock:
- Appen är mer user-friendly
- Den lyfter moppen över mattor (Ecovacs kör runt när moppen är på)

Fördel Ecovacs:
- Bättre navigering
- Bättre sensorer (finns även fram vilket saknar på Roborock)
- Undviker hinder bättre = fastnar inte
- Tömmer både hundhår och katthår. Har man husdjur får man städa lite oftare. Min mor har 3 katter, inga problem senaste 6 månaderna, men första körningen var problematisk då den fyllde efter bara typ 10 minuter hehe

Jag undersökte själv fleeera timmar på Youtube innan jag bestämde mig för Ecovacs. Var först inne på Roborock, men Ecovacs känns som mer "bang for the buck".

Sen är det ju självklart att alla som äger en Roborock kommer propsa för den, men jag talar från flera timmars tittande på recensioner, och jämförelser.

Bjuder på en av alla recensioner jag kollat på: https://www.youtube.com/watch?v=xO6NL8PDl3Y&t=328s

Som jag sa en djungel. Kanske är Ecovacs bättre. Ska testa S7 nu som är öppet köp på Elgiganten. Vår allra första robotdammsugare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är ju rekommenderat att ha minst en halv meter till sidorna. Har lite problem med det men kan det vara någon fara?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Det är ju rekommenderat att ha minst en halv meter till sidorna. Har lite problem med det men kan det vara någon fara?

Jag har sett folk som har mycket, mycket mindre än det som inte har något problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har sett folk som har mycket, mycket mindre än det som inte har något problem

Våran på övervåningen bor lite "trångt" men har aldrig problem med att hitta hem.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Våran på övervåningen bor lite "trångt" men har aldrig problem med att hitta hem.
https://i.imgur.com/niffHOa.jpg

Varför ingen station som tömmer?