Remedy utvecklar remake av Max Payne-serien

Permalänk

Max Payne 3 är det mest krävande spel jag kört när det kommer till värme till gpun. 106c på minnena. Har aldrig sett varmare än 92 och oftast lägre. Vet inte vad det är i MP3 som driver på så mycket.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Max Payne 3 är det mest krävande spel jag kört när det kommer till värme till gpun. 106c på minnena. Har aldrig sett varmare än 92 och oftast lägre. Vet inte vad det är i MP3 som driver på så mycket.

Vad får du för FPS ?
Tänker om du får väldigt hög FPS så kanske du kan låsa den till något lägre?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Första Max Payne var ju banbrytande, helt nytt tänk och extremt häftigt med slow-motion, alltså vem gillar inte det ? 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Om dom gör detta bra så blir det ju superkul, velat spela om 1:an och 2:an länge

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Vad får du för FPS ?
Tänker om du får väldigt hög FPS så kanske du kan låsa den till något lägre?

Kör vsync och ligger på typ max hela tiden vilken är 165.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Första Max Payne var ju banbrytande, helt nytt tänk och extremt häftigt med slow-motion, alltså vem gillar inte det ? 😅

Det var den verkligen. Jag minns även att det var det första spelet någonsin som man kunde peppra genom ett skrivbord så papprena yr. Det var fortfarande kul många år senare med kung fu-mod. Jag gillade även att ban-designen i ettan gjorde att det kändes mer som open world. Trean, som ändå är så många år nyare, var betydligt mer "snitslad bana" där man alltid gjorde allt i samma turordning, vilket jag tyckte var ett stort kliv ner från en av sakerna som gjorde ettan så bra.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Ettan var Ikonisk på sin tid.

Permalänk
Medlem

Max Payne är ett av de få spel jag kört igenom utan en enda paus, satt från tidig kväll till tidig morgon och var helt mållös när spelet tog slut, bland det bästa jag spelat på den tiden och ett av mina starkaste minnen när det kommer tlll gaming.

Den natten spelade jag inte Max Payne, jag VAR Max Payne

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Blir kanske att se filmen också. Minns att den var okej. Men imdb har ratat den lågt.

https://www.imdb.com/title/tt0467197

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kör vsync och ligger på typ max hela tiden vilken är 165.

Hade varit lite intressant om du provade att köra utan Vsync och ser vad du får om det inte är något annat som begränsar FPS än vad datorn klarar att pumpa ut.

Men ja generellt så borde det bli mindre värme om man begränsar FPS genom antingen Vsync eller någon annan begränsning.
Jämfört med att det får köra fullt blås hela tiden.
Men kanske 165 FPS är i närheten av vad du hade fått om datorn fått köra fullt blås?

Om du upplever det som ett problem kan du prova om du kan begränsa det till något lägre än 165 FPS och/eller sänka någon grafikinställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Blir kanske att se filmen också. Minns att den var okej. Men imdb har ratat den lågt.

https://www.imdb.com/title/tt0467197

När jag kollar Max Payne på Imdb så står det IMDb rating 5.3 / 10
5.3 låter väl som ett medelbetyg. Som "okej" ?

Det är iaf vad som borde var medel på en 1-10 skala.

Permalänk

Ettan & tvåan var väldigt bra, fast tvåan led av brist på tid och pengar så slutet blev platt.

Trean kändes väldigt mycket som Rockstar, och inte mycket som Max Payne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

När jag kollar Max Payne på Imdb så står det IMDb rating 5.3 / 10
5.3 låter väl som ett medelbetyg. Som "okej" ?

Det är iaf vad som borde var medel på en 1-10 skala.

Jo fast folk sätter inte betyg på imdb enligt nån perfekt linjär ”medelskala”
Jag skulle säga majoriteten av alla ”vanliga” filmer som inte sticker ut har ett betyg på 6 nånting.
Så har en film lägre än 6 är det lite av ett varningstecken.
Lägre än 5 så börjar det bli riktigt pajigt (eller hatat)!

Ursäkta sidospåret

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag älskade ettan, men först i tvåan gick det att skjuta med två desert eagles samtidigt om jag minns rätt.

Att det kom kul mods som gjorde att jag kunde spela som Alucard eller Neo, samt använda katanas och sidovolta som i Matrix var för mig Max Payne med överväxel.

Det var ungefär som att spela Enter the Matrix, men utan melee combat och odödliga agenter.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself