The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Den där Gaunter O´Dimm är en lurig jävel...

Vad tycker du, ska man köpa cyberpunk eller spela om Witcher 3?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Vad tycker du, ska man köpa cyberpunk eller spela om Witcher 3?

Köp cyberpunk om 1 år när de fixat till det.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad tycker du, ska man köpa cyberpunk eller spela om Witcher 3?

W3 är ju så oerhört mycket större och mer speltid, till o med tanten köpte nyss GOTY i helgen för en hundring. Visst CP77 är snyggare men jag tycker W3 håller oerhört hög nivå pga kvalitativt innehåll. CP77 behöver mer tid för finslipning helt klart medan W3 är så slipat det kan bli fast det går att trimma grafiken en hel del med moddar vilket jag rekommenderar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

W3 är ju så oerhört mycket större och mer speltid, till o med tanten köpte nyss GOTY i helgen för en hundring. Visst CP77 är snyggare men jag tycker W3 håller oerhört hög nivå pga kvalitativt innehåll. CP77 behöver mer tid för finslipning helt klart medan W3 är så slipat det kan bli fast det går att trimma grafiken en hel del med moddar vilket jag rekommenderar.

Witcher 3 remaster kommer ju komma.Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Witcher 3 remaster kommer ju komma.Källa

Ja precis, bara det är väl skäl till att vänta till det släpps.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad tycker du, ska man köpa cyberpunk eller spela om Witcher 3?

Skrivet av landahl:

Witcher 3 remaster kommer ju komma.Källa

Witcher 3 säger jag! Beror väl på om du gillar fantasy eller sci-fi ifs men jag gillade inte Cyberpunk alls, det är ju en mörk hetsig och otrevlig överteknologisk dystopi man springer runt i.. Stämningen i Witcher 3 är ju riktigt trevlig!

Hm men när ska den remastern komma då..? Fan jag har just skaffat GOTYn och tänkte köra igenom spelet igen, denna gång med moddar och expansioner. Men isf skulle man ju nästan vänta på expansionen.. aja det orkar jag inte, här ska spelas!

Permalänk
Medlem

Får man frågar vad ni kör på för svårighetsgrad? Jag ska testa Death march nu tänkte jag, får se hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Får man frågar vad ni kör på för svårighetsgrad? Jag ska testa Death march nu tänkte jag, får se hur det går.

Jag kör på "normal/lagom" eller vad det heter första gången vilket var perfekt. Blev bäst upplevelse för mig, men mellan level 15-30 var det lite för lätt. I expansion HoS och level 35 är det lite knepigare, men fattade till slut att använda axii på gubbar som bär sköld. För min del får det inte vara för svårt i strid, då tappar jag upplevelsen (immersion). Det var nån svullen padda i kloakerna häromdagen som var rätt utmanande, men med swallow potion så kunde jag läka under strid och klara det på tredje försöket.

Lycka till med DM, jag förmodar att det kräver att man har full förståelse för hur spelmekaniken funkar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Witcher 3 säger jag! Beror väl på om du gillar fantasy eller sci-fi ifs men jag gillade inte Cyberpunk alls, det är ju en mörk hetsig och otrevlig överteknologisk dystopi man springer runt i.. Stämningen i Witcher 3 är ju riktigt trevlig!

Hm men när ska den remastern komma då..? Fan jag har just skaffat GOTYn och tänkte köra igenom spelet igen, denna gång med moddar och expansioner. Men isf skulle man ju nästan vänta på expansionen.. aja det orkar jag inte, här ska spelas!

alltså på PC kommer det nog knappt göra skillnad med tanke på moddar osv nog mkt större uppgradering för consolerna...Och med tankte på hur det går med Cyberpunk 2077 källkoder o annat lär det inte vara en prio att jobba på The Witcher Enhanced super duper.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jag kör på "normal/lagom" eller vad det heter första gången vilket var perfekt. Blev bäst upplevelse för mig, men mellan level 15-30 var det lite för lätt. I expansion HoS och level 35 är det lite knepigare, men fattade till slut att använda axii på gubbar som bär sköld. För min del får det inte vara för svårt i strid, då tappar jag upplevelsen (immersion). Det var nån svullen padda i kloakerna häromdagen som var rätt utmanande, men med swallow potion så kunde jag läka under strid och klara det på tredje försöket.

Lycka till med DM, jag förmodar att det kräver att man har full förståelse för hur spelmekaniken funkar.

Jo jag spelar för immersion med men gillar fighterna i det, ovanligt bra gjort för att vara ett RPG..

Fick skruva ner svårigheten till näst svåraste dock, det blev för svårt på DM, dog mot vanliga ghouls t o m

Skrivet av Oneone:

alltså på PC kommer det nog knappt göra skillnad med tanke på moddar osv nog mkt större uppgradering för consolerna...Och med tankte på hur det går med Cyberpunk 2077 källkoder o annat lär det inte vara en prio att jobba på The Witcher Enhanced super duper.

Sant sant..

Önskar att det fanns ett MMORPG som var som det här, fyfan vad skoj det vore. Ok kanske inte helt förstås, det vore orealistiskt, men bättre än vad som finns ute på marknaden idag. Hoppas verkligen på Ashes of Creation, det verkar kunna bli något.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Netflix har tagit mycket inspiration från CDPR´s version av Witcher till kommande S2 av serien. Någon som känner igen svärden?

Ser ut som ett stort steg upp jämfört med Säsong 1

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Netflix har tagit mycket inspiration från CDPR´s version av Witcher till kommande S2 av serien. Någon som känner igen svärden?

https://youtu.be/2aMVzFlApa0

https://youtu.be/kTVgjtKc414

Ser ut som ett stort steg upp jämfört med Säsong 1

Om man gillar svärd osv så finns det några avsnitt om vapnen (från säsong 1) hos https://www.youtube.com/user/todsstuff1/videos

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

New Witcher Saga Announced. CD PROJEKT RED Begins Development on Unreal Engine 5 as Part of a Strategic Partnership with Epic Games
https://www.cdprojekt.com/en/media/news/new-witcher-saga-anno...

Obs! I artikeln står det "It is vital for CD PROJEKT RED to have the technical direction of our next game decided from the earliest possible phase". Eftersom UE5 inte ens är släppt, preview versionen släpptes tidigare i år så är det sannolikt väldigt långt kvar innan ett nytt spel släpps. Tänk Cyberpunk första trailer till release typ.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oneone:

Hype!!! 😁 RTX stöd med mera! Gratis upgrade för alla som äger spelet.

https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...

We have decided to have our in-house development team conduct the remaining work on the next-gen version of The Witcher 3: Wild Hunt. We are currently evaluating the scope of work to be done and thus have to postpone Q2 release until further notice.

https://twitter.com/witchergame/status/1514285274553008135

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Sannolikt var den outsourcade uppgraderingen inte jättebra och de funderar på om de kan rädda det eller måste göra om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tråkigt. Sannolikt var den outsourcade uppgraderingen inte jättebra och de funderar på om de kan rädda det eller måste göra om.

ja det går inte sådär jättebra för cd projekt just nu..

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av tyvar1:

Det ska bli så rackarns härligt att få spela igenom det igen!

Permalänk
Medlem

Sparar Blood and Wine tills next gen release. Ska bli kul!

Permalänk
Medlem

Äntligen kom det release info. Blir en ny genomspelning lagom till Jul-ledigheterna

Passar på att tipsa som Viva La Dirt Leagues nyligen släppta Witcher logic

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Enviro:

Det ska bli så rackarns härligt att få spela igenom det igen!

Riktigt taggad! Hoppas resultatet blir bra

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hade vart Nice om gameplay hade varit som eldenring + den grymma RPG och story som witcher har.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

The Witcher 3 får ordentlig uppdatering 14 december

Äntligen händer det! CD Projekt RED har lovat en ordentlig uppgradering av The Witcher 3: The Wild Hunt och har nu spikat datum för spelfesten. 14 december är datumet och då kommer en feting till uppdatering släppas till PC-versionen samt att spelet kommer till PS5 och Xbox Series X/S. Den nya versionen av spelet kommer vara gratis för folk som äger spelet sedan tidigare.

Det som utlovats i den nya versionen är bland annat ray tracing och andra grafiska uppgraderingar samt att ett gäng moddar har bakats in i versionen. Hur den nya versionen av spelet ser ut återstår att se, men utvecklarna kör en stream nästa vecka där den senaste versionen visas upp ordentligt. Ström kommer ske på CDPR:s Twitch-kanal, men lär dyka upp i videonform på andra plattformar också.

Hur pepp är du? Själv är jag galet taggat. Sedan utannonseringen av den nya versionen har jag avvaktat med ny genomspelning, det är ju ändå 100+ timmar man kan lägga i det, så det är riktigt skönt att ett datum är spikat. Julledigheten är räddad, om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Äntligen händer det! CD Projekt RED har lovat en ordentlig uppgradering av The Witcher 3: The Wild Hunt och har nu spikat datum för spelfesten. 14 december är datumet och då kommer en feting till uppdatering släppas till PC-versionen samt att spelet kommer till PS5 och Xbox Series X/S. Den nya versionen av spelet kommer vara gratis för folk som äger spelet sedan tidigare.

Det som utlovats i den nya versionen är bland annat ray tracing och andra grafiska uppgraderingar samt att ett gäng moddar har bakats in i versionen. Hur den nya versionen av spelet ser ut återstår att se, men utvecklarna kör en stream nästa vecka där den senaste versionen visas upp ordentligt. Ström kommer ske på CDPR:s Twitch-kanal, men lär dyka upp i videonform på andra plattformar också.

Hur pepp är du? Själv är jag galet taggat. Sedan utannonseringen av den nya versionen har jag avvaktat med ny genomspelning, det är ju ändå 100+ timmar man kan lägga i det, så det är riktigt skönt att ett datum är spikat. Julledigheten är räddad, om man säger så.

Äntligen ett datum :') Jag är så lycklig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Äntligen händer det! CD Projekt RED har lovat en ordentlig uppgradering av The Witcher 3: The Wild Hunt och har nu spikat datum för spelfesten. 14 december är datumet och då kommer en feting till uppdatering släppas till PC-versionen samt att spelet kommer till PS5 och Xbox Series X/S. Den nya versionen av spelet kommer vara gratis för folk som äger spelet sedan tidigare.

Det som utlovats i den nya versionen är bland annat ray tracing och andra grafiska uppgraderingar samt att ett gäng moddar har bakats in i versionen. Hur den nya versionen av spelet ser ut återstår att se, men utvecklarna kör en stream nästa vecka där den senaste versionen visas upp ordentligt. Ström kommer ske på CDPR:s Twitch-kanal, men lär dyka upp i videonform på andra plattformar också.

Hur pepp är du? Själv är jag galet taggat. Sedan utannonseringen av den nya versionen har jag avvaktat med ny genomspelning, det är ju ändå 100+ timmar man kan lägga i det, så det är riktigt skönt att ett datum är spikat. Julledigheten är räddad, om man säger så.

Tror vi även att "gratis"-delen gäller för de som har köpt GOTY på kampanj? Fick mitt för hela 40:- på Microsoft Store (Series S).

Någon som vet om det kommer vara optimerat för 60FPS för Series S, eller om det kommer vara bundet till 4k30FPS?

Permalänk
Medlem

Nu jävlar.

Permalänk
Medlem

Körde igenom det tror det var 2017. Riktigt bra spel. Har velat köra igenom med lite QOL moddar osv. Får se hur patchen blir.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har väntat och väntat på denna uppdatering. Har varit såå sugen på att spela igenom det igen, men eftersom nyversionen varit på väg (hur länge som helst) så har jag velat vänta med att spela det igen. Perfekt till julledigheten!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Härligt! Då vet jag vad jag ska göra under julledigheten.