Steelseries släpper ultralätta möss för MMO och MOBA

Permalänk
Melding Plague

Steelseries släpper ultralätta möss för MMO och MOBA

De nya lättviktsmodellerna väger endast mellan 66 till 89 gram trots extra knappar. Därtill är de vätskeavvisande, RGB-belysta och finns i trådlöst utförande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att ha många knappar är faktiskt ganska viktigt för mig. Jag använder ett 60%-tangentbord och en mmo-mus för produktivitet. Jag föredrar att inte behöva använda musen särskilt mycket alls, men de program jag måste använda använder musen rätt mycket. Ergonomin funkar därför bättre för mig med 60%, och det här ger mig knapp-ansvar för båda händer.

Med musen har jag två uppsättningar kortkommandon, en med home-row och en med numpad på olika profiler som jag cyklar genom. Olika färger för att veta vilken profil jag är på, så rgb är också användbart. Förvånande nog. Vitt på den mest vanligt använda profilen - så klart.

Eftersom att mitt mushjul gick sönder på min Corsair-mus så letar jag dessutom efter en ny, så jag lägger till den här till listan. Tack.

Permalänk
Medlem

Nice, kan bli ersättare för min logitech g600 som börjar bli redigt gammal nu...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Flest knappar vinner i mmo
Jag köpte 2st nya rival 500 (15 knappar) när de var på väg ut som ligger oanvända i källaren i väntan på att min nuvarande rival 500 ska dö. Dessa är ju pissigt dyra dock? Jag betalde 7-800kr för rival 500 och på ren princip skulle jag inte betala så här mycket för en datormus.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Inget för nån som har tryptofobi med dessa hål.

Permalänk
Medlem

Har deras Aerox 3 trådlösa. Grymt bra
Men vill gärna ha extra knappar på sidan.
Men fan att de inte bara har fyra knappar istället för den där upp och ner saken som enligt YouTubers lätt att slå i på vägen tillbaka

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Aerox 5 ser faktiskt väldigt intressant ut!

Hade egentligen tänkt köpa Pulsar Xlite V2, den väger lite mindre, men Aerox 5 har fler knappar och dessutom DPI-knapp på fronten istället för under musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inget för nån som har tryptofobi med dessa hål.

Ingen fara, ge det några månader och alla hål är fyllda med gunk.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Rival 700 fortfarande en av de skönaste jag fått hållit och pangat ner fiender med. Men med tiden så blir sensorn sliten och gammalmodig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

SteelSeries Rival 700 fortfarande en av de skönaste jag fått hållit och pangat ner fiender med. Men med tiden så blir sensorn sliten och gammalmodig.

Hur slits sensorn?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Aerox 9 ser intressant ut men lite dyr.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk

Åh, saknar när MMO genren var populär. Många kultspel som RuneScape och WoW som uppstått från den genren.