Fråga till er som har en Xbox Elite series 2 handkontroll.

Permalänk

Fråga till er som har en Xbox Elite series 2 handkontroll.

Detta är kanske en skum fråga men det är ändå något jag tänkte ställa.

Jag köpte en Xbox Elite series 2 handkontroll (Fyndvara - Refurb) via webhallen och märkte snabbt att gummit på handtagen har en åtminstone för mig ganska unik lukt, inte på något sätt obehaglig bara speciell som att det är på något sätt parfymerat gummi.

Provade att rengöra kontrollen först med lite rengöringsmedel då jag tänkte att kanske någon som gjort refurben eller tidigare ägaren använt hand lotion/parfym eller nåt, och då försvann lukten men när den sen torkat så har lukten kommit tillbaka så därför tänker jag att det helt enkelt är gummiblandningen som har denna speciella lukt. Kan ju även vara att jag inte använt den länge nog för att ha slitit ut kontrollens "new car smell"

Så jag tänkte helt enkelt fråga om någon annan som äger Xbox Elite series 2 kontroll också uppmärksammat denna lukt?
Har inte hittat någon info om detta förutom när folk grisat ner kontrollen alternativt att den luktar bränd plast vilken inte stämmer in på min.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
Corsair Vengeance RBG DDR5 32gb (2x16gb) 6000Mhz
Gigabyte X670 GAMIMG X AX
Sapphire RX 7900XTX

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min luktar knappt nånting alls, svag lukt av gummi kanske. Den är ungefär ett år gammal.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Ok, tack för svar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
Corsair Vengeance RBG DDR5 32gb (2x16gb) 6000Mhz
Gigabyte X670 GAMIMG X AX
Sapphire RX 7900XTX