Macbook Pro 2015 (i7, 16gb, 500gb)

Permalänk
Medlem

Macbook Pro 2015 (i7, 16gb, 500gb)

Hej!
Då jag bytt till gaminglaptop är det dags att sälja macen.

Det är en Macbook pro (Mid 2015), köpt nångång 2017, har inte kvar kvittot tyvärr.
Den har 16gb ddr3 samt 500gb disk.
Detta är modellen med det bättre tangentbordet innan Apple hade en låg-period med deras skräptbord.
Den har även lite mindre touchpad, perfekt om man inte vill klicka oavsiktligt.

Det sitter en sticker på den på locket, se bild, riktigt stilrent

Den har använts en del under åren men är i bra skick.
Finns ett märke eller två, det "största" är i hörnet på baksidan skärmen, inget som påverkar funktion övh dock. (se bild).

Batteriet byttes för något år sen av en firma här i Gbg, tror det var Home media.
Batteriet fungerar bra, har ett par timmar per laddning, cyklar är uppe i 97. (se bild).

Har inte haft några problem med den (förutom batteriet som fick bytas då), fungerar utmärkt.

Det ingår 2st laddare.

Hämtas i Kallebäck, kan i värsta fall skicka men då ska den betalas i förskott.

Har mycket referenser.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

finns modellkod ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

finns modellkod ?

A1398.
Å kommer inte släppa den för 3000, det är dessutom inte budgivning…

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celphish:

A1398.
Å kommer inte släppa den för 3000, det är dessutom inte budgivning…

3000 är redan ett bra bud, sedan m1 kom ut så har i princip alla intel macs blivit ganska billiga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stradale1:

3000 är redan ett bra bud, sedan m1 kom ut så har i princip alla intel macs blivit ganska billiga.

Speciellt med tanke på att din dator är 7 år gammal...

Permalänk

3000 är mer än rimligt haha de är ju en antik pjäs + den är inte ens space grey 🥶 gymnasierna brukar sälja ut nurvarande modeller till elever för under 3000!

Visa signatur

iMac Pro 🖥
Sennheiser HD600
Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stradale1:

Speciellt med tanke på att din dator är 7 år gammal...

Nja, modellen är 7 år, datorn är det inte.
förutom lite fler cores i 2017+ modellerna är den a bättre, bättre tbord, bättre trackpad å går att uppgradera.

Kan dra av lite på priset vid snabb affär men släpper den fortfarande inte för 3000, oavsett er definition av ”bra” pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celphish:

Nja, modellen är 7 år, datorn är det inte.
förutom lite fler cores i 2017+ modellerna är den a bättre, bättre tbord, bättre trackpad å går att uppgradera.

Kan dra av lite på priset vid snabb affär men släpper den fortfarande inte för 3000, oavsett er definition av ”bra” pris.

Vet inte om jag håller med dig om att den är så mycket bättre, presterar likvärdigt/sämre än en basmodell från 2017. Tvivlar bara på att du kommer få så mycket mer än så därav min kommentar.

Men lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stradale1:

Vet inte om jag håller med dig om att den är så mycket bättre, presterar likvärdigt/sämre än en basmodell från 2017. Tvivlar bara på att du kommer få så mycket mer än så därav min kommentar.

Men lycka till!

Jag pratar inte ren prestanda som cpun, utan känslan av datorn.
Åren 2017-2020 va kassa år för macbooks.
Dessutom har 13” av nästa gen för närmare 5, å de är sämre.

Men tack, vill ingen ha den här blir det blocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stradale1:

Vet inte om jag håller med dig om att den är så mycket bättre, presterar likvärdigt/sämre än en basmodell från 2017. Tvivlar bara på att du kommer få så mycket mer än så därav min kommentar.

Men lycka till!

Det är en haswell cpu så typ 9 år gammal på det området

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Det är en haswell cpu så typ 9 år gammal på det området

Priset är satt efter vad de ligger ute för på begagnatmarknaden, du måste inte köpa den.

Du brukar uppenbarligen inte använda mac, de är rätt mycket dyrare begagnat än motsvarande pc av olika anledningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Priset är satt efter vad de ligger ute för på begagnatmarknaden, du måste inte köpa den.

Du brukar uppenbarligen inte använda mac, de är rätt mycket dyrare begagnat än motsvarande pc av olika anledningar.

Som du ser här är verkar folk tycka att 3k är mer än nog för den.
Den har dessutom en skada som inte är helr ringa om än tydligen kosmetisk.

Jag har pysslat med datorer i snart 30 år och min sambo är applenörd och använder dem proffessionellt för redigering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Som du ser här är verkar folk tycka att 3k är mer än nog för den.
Den har dessutom en skada som inte är helr ringa om än tydligen kosmetisk.

Jag har pysslat med datorer i snart 30 år och min sambo är applenörd och använder dem proffessionellt för redigering.

Så mycket erfarenhet å ändå har du fel

Permalänk
Medlem

Jag tycker då inte priset är orealistiskt. Jag har själv köpt flera begagnade Mac till mig och min familj och skulle kunna tänkta mig det priset men är inte i behov av mer datorer. Däremot kanske inte folk på sweclockers är redo att betala mer så man kanske får sälja på andra ställen. Men tycker inte man kan klandra säljaren för att försöka få ut för mycket. Jämför man med bluecity som säljer begagnade Macs så får man betala 4600kr för en MacBook Pro från 2015 i slitet skick och det är dessutom 13 tums versionen som är sämre. Önskar lycka till med försäljningen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag tycker då inte priset är orealistiskt. Jag har själv köpt flera begagnade Mac till mig och min familj och skulle kunna tänkta mig det priset men är inte i behov av mer datorer. Däremot kanske inte folk på sweclockers är redo att betala mer så man kanske får sälja på andra ställen. Men tycker inte man kan klandra säljaren för att försöka få ut för mycket. Jämför man med bluecity som säljer begagnade Macs så får man betala 4600kr för en MacBook Pro från 2015 i slitet skick och det är dessutom 13 tums versionen som är sämre. Önskar lycka till med försäljningen.

Tack, det är min poäng också.
Sålde en 2011 för strax över ett år sen för typ 2800. Å kollade noga på vad de ligger för innan jag satte priset på denna.
Mig spelar det ingen roll om den säljs här eller på t.ex. blocket, blir dock aningen triggad sv folk som uppenbarligen inte har koll på vad macar brukar gå för, oavsett om man inte förstår varför, men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Så mycket erfarenhet å ändå har du fel

Värdet är vad någon är beredd att betala. Värdet på din mac här är 3000, det jag gav som förlsag och flertal andra här har ansett att det är rimligt samt att det inte tycks som någon annan har lämnat ett bättre bud eller velat köpa den för det pris du begärde.
Kanske kan du få mer på blocket.

Jag kan höja till 3500 som förslag, den ska dessutom hämtas 15 mil från mig det är inte gratis heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Värdet är vad någon är beredd att betala. Värdet på din mac här är 3000, det jag gav som förlsag och flertal andra här har ansett att det är rimligt samt att det inte tycks som någon annan har lämnat ett bättre bud eller velat köpa den för det pris du begärde.
Kanske kan du få mer på blocket.

Jag kan höja till 3500 som förslag, den ska dessutom hämtas 15 mil från mig det är inte gratis heller

Vad två pers skambudar pga dålig koll räknar jag inte som bud, speciellt när detta ine ens är budgivning.
Har inge bråttom med att sälja den, ibland tar det tid, inga problem med att vänta.

Permalänk
Medlem

Hej Celphish, jag skulle kunna tänka mig att ge 4000kr för den, men är lite orolig över batteritiden, är allt annat originaldelar? Tänker att den skulle kunna passa bra som ersättare till en gammal MacBook Pro 15” från 2012.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixus:

Hej Celphish, jag skulle kunna tänka mig att ge 4000kr för den, men är lite orolig över batteritiden, är allt annat originaldelar? Tänker att den skulle kunna passa bra som ersättare till en gammal MacBook Pro 15” från 2012.

Vi kan snacka vidare i pm

Permalänk
Medlem

Lägger 4100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Lägger 4100

(det är ingen budgivning)
Har en dialog med han som skrev innan och ska undersöka battertiden men inget är bestämt än, han har dock förtur i dagsläget om det inte drar ut för mycket på tiden.
Återkommer isf.

Permalänk
Medlem

Vet men skrev så ändå
Hör av dig när du vet

Permalänk
Medlem

Å såld till @nixus

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad