Halebop "studentrabatt" - lurendrejeri?

Permalänk
Medlem

Halebop "studentrabatt" - lurendrejeri?

Har alltid haft halebop som operatör och nu när jag kikar på ny telefon märker jag att priset på telefonen blir högre när man bockar i "studentpris" på abonnemang. Det vill säga studentrabatten gäller på abonnemanget, men då blir telefonen dyrare jämfört med det "normala" abonnemanget med samma surfmängd. Detta innebär att studentrabatten nästan helt äts upp av det dyrare telefonpriset istället. Tycker det är fult av dem att nyttja denna metod.
/rant over

Permalänk
Medlem

Inte om priset också höjs med det normala abonnemanget när du lägger telefonen

Permalänk
Medlem

Jag fick högre summa med studentpris för någon dag sedan, ja det var priset på telefonen som steg så jag köpte utan "studentrabatt".

Permalänk
Medlem

Ja man kan säga att det är lurendrejeri.
Allt med telefoner och abonemanh känns som lurendrejeri.
Men det är junför att telefoner är så dyra och folknär villiga att betala för nya dyra telefoner stup i ett fast majoriteten inte behöver. Prissättningar på abonemang+telefon används som avbetalning på dyra lyxprodukter.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

De har inte något specialerbjudandendande på abonnemang eller telefonen?

Sällan det går kombinera erbjudanden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

De har inte något specialerbjudandendande på abonnemang eller telefonen?

Sällan det går kombinera erbjudanden

Nej, Halebop är sämst bara. Gäller flera telefoner. Där det inte där dyrare är det istället i princip samma pris. Finns ingen annan operatör vad jag vet där den totala kostnaden med högre med student"pris".