Permalänk
Medlem

Trainee jobb.

Hej allihopa.

Jag har nosat på programmering ett tag och även gått enstaka kurser i exempelvis: "Python för högstadie lärare".

Nyligen har jag skaffat lägenhet och har ju då också på ren tragekomedi börjat trivas mindre och mindre på mitt nuvarande jobb inom skola och fritid.

Jag undrar därför om det finns några trainee jobb för programmera, jag har sökt runt lite med det närmsta jag hittat är utbildningar som man ska kunna klara på någon månad eller två.

Hoppas alla har en bra dag

Permalänk
Sötast

I min erfarenhet så är det vanligaste att man brukar hitta crash-courses där man får gå igenom lite iq-tester och sådant och sedan ev bli erbjuden 3mån intensivutbildning och sedan får man jobb via det bolaget.

Permalänk
Medlem

@Allexz Får man lön under utbildningen då? :/

Permalänk
Medlem

Själv utbildad webbutvecklare sedan några år tillbaka. Dessvärre på grund av covid-omstädnigheter så kunde inte min praktikplats erbjuda mig jobb vid tillfället och idag är det inte längre aktuellt.

Upplever att det är väldigt svårt att hitta jobb som utvecklare, trots att det finns tjänster ute.
Alla efterfrågar minst 2 år dokumenterad erfarenheter.
Trots att jag har möjlighet att ansöka om 3 månader praktik från AF, där försäkringskassan betalar lön under denna tid, så verkar inte några arbetsplatser vara direkt intresserade av att nappa på denna "gratis provanställningen".

Skåne län.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Roderick:

@Allexz Får man lön under utbildningen då? :/

Det kan säkert skilja sig men vill minnas att det var så på senaste annonsen jag såg. Kan tyvärr inte minnas namnet på bolaget men bör vara hyfsat lättgooglat

Permalänk
Medlem

Okej får ta och leta. Tack för infon.

Tråkigt att höra Lysmask förhoppningsvis här I stor stan slipper jag det