Permalänk
Medlem

Ny mus Tips/Råd

Hej.
Är ute efter en ny mus, gärna en lite större och mer ergonomisk.
Har tittat lite på denna Razer Pro Click och undrar om någon med stora händer har testat den till spel?
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/pro-click-tradlos-g...
Har den senaste månaden testat Razer Bassilisk , Logitech G Pro X , och några andra men inte hittat nån som varit skön att hålla i.
Tacksam för svar/ Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hur stora händer har du och vad föredrar du för grepp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur stora händer har du och vad föredrar du för grepp?

Palm och claw är dom jag använder.
Storleken är.
Längd 22cm
Bredd 12cm
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Palm och claw är dom jag använder.
Storleken är.
Längd 22cm
Bredd 12cm
Mvh Mange

Jag har själv ca 19/11.5-12cm och brukar köra "relaxed claw". Har alltid svårt att hitta ett bra läge för lillfingret utan att anstränga handen i längden.

Har en G Pro X just nu och den funkar bra men inte optimalt. Hade gärna fått vara lite bredare baktill. Tycker dock den är lätt att greppa och kunna justera greppet på.

Nu har jag inte testat men om jag skulle byta hade jag nog valt Endgame Gears trådlösa som bör ha release snart.
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/xm2w-tradlos-gaming...

Finns en trådad version också, för den som lever kvar på 90-talet.

Som sagt, inte testat men jag tror den formen skulle funka bra för lite bredare händer. Jag gillar själv när musen är låg så handleden hamnar rakt och fingrarna så lågt som möjligt. Jämfört med G Pro X har du puckeln lite längre bak och lite bredare baktill, vilket borde fylla ut handflatan mer och ge bättre stöd för handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag har själv ca 19/11.5-12cm och brukar köra "relaxed claw". Har alltid svårt att hitta ett bra läge för lillfingret utan att anstränga handen i längden.

Har en G Pro X just nu och den funkar bra men inte optimalt. Hade gärna fått vara lite bredare baktill. Tycker dock den är lätt att greppa och kunna justera greppet på.

Nu har jag inte testat men om jag skulle byta hade jag nog valt Endgame Gears trådlösa som bör ha release snart.
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/xm2w-tradlos-gaming...

Finns en trådad version också, för den som lever kvar på 90-talet.

Som sagt, inte testat men jag tror den formen skulle funka bra för lite bredare händer. Jag gillar själv när musen är låg så handleden hamnar rakt och fingrarna så lågt som möjligt. Jämfört med G Pro X har du puckeln lite längre bak och lite bredare baktill, vilket borde fylla ut handflatan mer och ge bättre stöd för handen.

Köpte en Glorius Model D wireless, känns riktigt skön i handen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Lånar tråden; börjar få ont i handen efter mycket kontorsjobb med musen. Något tips på en bra mus som är skön för handen? Trådad eller trådlös spelar ingen roll. Ingen gaming-mus utan vanlig för pc-arbete.