Saitama V2 sälja hur, försöker hjälpa syster :)

Permalänk
Medlem

Saitama V2 sälja hur, försöker hjälpa syster :)

Hej!

Min lillasyster och hennes man har mineat Saitama V2 och har nu tydligen väldigt mkt av detta och värdet verkar ha stigit bra och nu är då frågan, hur gör man för att "sälja/byta" detta mot riktiga pengar? Försökte googla lite men alla är inte alls insatt i hur man gör och flera sidor verkar halv shady Coinbase verkar inte supporta detta förtillfället. Hittade pancake som jag förstår så kan man byta dessa mot annan valuta och sen sälja? Är detta säkert? Eller finns det något annat bättre sätt?

EDIT
Är detta ett annat sätt?
https://www.lbank.info/exchange/saitama/usdt/#usd

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

https://coinmarketcap.com/currencies/saitama-inu-new/
Troligen ej värt avgifter att försöka sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

https://coinmarketcap.com/currencies/saitama-inu-new/
Troligen ej värt avgifter att försöka sälja.

Hur menar du med avgifterna? Är de så höga? Kan som sagt inget om detta men de innehar: 707275156 tokens

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hur menar du med avgifterna? Är de så höga? Kan som sagt inget om detta men de innehar: 707275156 tokens

Vänta här nu, den är ju på Ethereum: finns inget a mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Vänta här nu, den är ju på Ethereum: finns inget a mina.

Kanske jag som skrivit fel, dem har dessa, vet ej hur Men som jag förstår det så "kostar" det 13k tokens att lägga in på Lbank + 0,10% av säljbeloppet när man tradear till USD?

och eftersom de har väldigt mkt så är det väl värt?

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Kanske jag som skrivit fel, dem har dessa, vet ej hur Men som jag förstår det så "kostar" det 13k tokens att lägga in på Lbank + 0,10% av säljbeloppet när man tradear till USD?

och eftersom de har väldigt mkt så är det väl värt?

Tror ni ha blivit blåst; ni har inget värde utan det gav ni bort med eran hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Tror ni ha blivit blåst; ni har inget värde utan det gav ni bort med eran hårdvara.

Hur menar du? Vi har inte fört över något eller så, har fortfarande allt i Hardware wallet eller vad det heter på ledger 😅

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hur menar du? Vi har inte fört över något eller så, har fortfarande allt i Hard wallet eller vad det heter 😅

Vad jag tror ni har inga tokens, utan bara ett roligt nummer på skärmen - och dom minade ETH eller nått med eran hårdvara.

Permalänk
Medlem

Här hittar du Mine i Saitama.
Men du får nog betala med riktiga pengar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hur menar du med avgifterna? Är de så höga? Kan som sagt inget om detta men de innehar: 707275156 tokens

Du menar att dem lyckats "minea" ca 2,2 miljoner USD?

Permalänk
Medlem

Inte särskilt insatt crypto, men innan man minear något, bör det inte ta reda på hur det man minear kan användas?
Lite som att köpa en motorcykel och sen fråga hur man kör...

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Har använt PancakeSwap för ett par år sedan och då var det inga problem. Stämmer det nu att de har såpass många tokens så skulle jag göra ett test med en väldigt liten summa. Alltså en summa de är bekväma med att förlora.

Och som alltid rekommenderar jag att det skapas en ny wallet som man använder för dessa swapping-sidor så den "riktiga" som innehåller alla tillgångar inte exponeras mot dessa sidor direkt.

- Skapa en ny wallet i samma valuta/token som tillgångarna och för över en liten summa till denna.

- Skapa en offline wallet (inte på någon kryptobörs som Binance etc) för den valuta ni tänker omvandla till.

- Gör omvandligen och säkerställ att beloppet kommer in med korrekt summa minus avgifterna.

Om detta fungerar skulle jag fortsätta med små summor ett par gånger till. Sedan får man göra en riskbedömning, hela resterande beloppet i en överföring eller dela upp det kanske 20-30 överföringar under en veckas tid (beroende på avgifter osv).

Under tiden detta pågår bör man verkligen börja fundera på hur man ska göra skattemässigt. Rör det sig om >20 milj SEK hade jag definitivt kikat på alla alternativ, inklusive flytt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

@simlazer hur går/gick det?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

@simlazer hur går/gick det?

Hehe väldigt oklart, verkar som att han har mineat detta men att något gått fel i uppgraderingen från saitama inu - v2 för han har alla tokens i v2 i sin ledger men när vi försökte föra över till lbank eller pancake swap (20k tokens = mindre mängd men ändå över deras minimum) så tar det stopp där, kommer aldrig in något annat på kontot

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hehe väldigt oklart, verkar som att han har mineat detta men att något gått fel i uppgraderingen från saitama inu - v2 för han har alla tokens i v2 i sin ledger men när vi försökte föra över till lbank eller pancake swap (20k tokens = mindre mängd men ändå över deras minimum) så tar det stopp där, kommer aldrig in något annat på kontot

Vad betalar ni i gas? Det är budgivning om att få med sin överföring i nästa block. Betalar ni för lite så fastnar transaktionen.

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hehe väldigt oklart, verkar som att han har mineat detta men att något gått fel i uppgraderingen från saitama inu - v2 för han har alla tokens i v2 i sin ledger men när vi försökte föra över till lbank eller pancake swap (20k tokens = mindre mängd men ändå över deras minimum) så tar det stopp där, kommer aldrig in något annat på kontot

Kontrollera med blockkedjan så ni verkligen pratar om samma token. Det finns bara 8 adresser med över 500 miljoner tokens, och ingen av dem har det antalet du har skrivit att ni har

(Om ni inte vet hur man gör ska du alltså leta upp kontraktsadressen för kryptovalutan och klistra in den i typ Etherscan eller liknande. Annars kan ni klistra in er ETH-adress i Etherscan och bör då hitta rätt)

Permalänk
Medlem

Gas? 😅

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

Två random svenskar som inte kan mycket om Mining äger alltså 1.5% av alla SAITAMA v2 tokens?

Osannolikt Sannolikare att de gått på någon scam och bara har en siffra på en skärm

Det här är deras wallet då förstår jag? 0x120051a72966950b8ce12eb5496b5d1eeec1541b

https://coinmarketcap.com/currencies/saitama-inu-new/holders/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Två random svenskar som inte kan mycket om Mining äger alltså 1.5% av alla SAITAMA v2 tokens?

Osannolikt Sannolikare att de gått på någon scam och bara har en siffra på en skärm

Det här är deras wallet då förstår jag? 0x120051a72966950b8ce12eb5496b5d1eeec1541b

https://coinmarketcap.com/currencies/saitama-inu-new/holders/

Haha misstänker det också 😅 Yes det stämmer, det är den valutan. Jag sa åt honom nu att prova överföra hälften, då det ändå verkar lönlöst 🤣

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)