Permalänk
Medlem

Diagnostisera grafikkort?

Hej!

Min dator har två ”PNY NVIDIA Quadro P620”.

Jag kör sex skärmar och vid ett par tillfällen har några slocknat, när jag haft både spel och arbetsprogram igång.

På senare tid har även mitt arbetsprogram börjat strula. Det är ett aktieprogram (infront) med flera fönster +100st. Man sparar dem som i en arbetsyta så samma utseende startas var gång man startar programmet.

På senaste tiden har alla fönster legat i en klump på samma skärm, så blir det ibland om nån skärm slår av, dock återställs det vid omstart och alla skärmar fungerar. Nu går det ej. Även om jag sparar arbetsyta innan jag stänger ned programmet. Det är samma fel var gång jag startar programmet.

Frågan är då om det är programmet eller grafikkort som skapar detta? Support på infront svarar ej och eftersom jag haft småproblem innan misstänker jag att ett kort kan strula?

Finns det ngt enkelt program som kan diagnostisera om det är något fel på korten? Har installerat senaste drivare till korten.

Permalänk
Medlem

Låter som att huvudskärmen tappas bort.
Får samma sak på en av mina skärmar, kommer jag åt (touch) powerknappen på den så sabbas alla fönsterinställningar.
Så det är inte säkert att det är grafikkortet som är boven.
Prova att leta efter glapp i någon kabel, kanske rent av flytta runt dom och se om problemet flyttas.
Och kolla även exakt vilka skärmar som sitter i vilket grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Låter som att huvudskärmen tappas bort.
Får samma sak på en av mina skärmar, kommer jag åt (touch) powerknappen på den så sabbas alla fönsterinställningar.
Så det är inte säkert att det är grafikkortet som är boven.
Prova att leta efter glapp i någon kabel, kanske rent av flytta runt dom och se om problemet flyttas.
Och kolla även exakt vilka skärmar som sitter i vilket grafikkort.

Tack, ska testa!

Permalänk
Inaktiv

Har ett nytt Quadro P2200 med fyra DP-portar, 4x 5K-skärmar i 60Hz, eller 4x 4K-skärmar i 120Hz.

Helt nytt, endast uppackat (strömsatt vid ett tillfälle) dvs. 99,999% nytt, hojta om ditt kort strular!

Permalänk
Medlem

En ominstallation löste det hela. 6mån gammal dator med väldigt få program

Permalänk
Inaktiv

Borttaget.