Permalänk
Medlem

stealth floppy & cdrw

jag pillrade lite igår , tog några bilder och filmer

aluminium-fronterna skall på så snart jag slipat ner skruvarna lite alt bytt ut dem mot något annat som ser bra ut
(flera nya ideer på g)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

och filmerna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

Sjysst, blir det inte jobbigt att öppna cd'n varje gång du ska in med en diskett? Man använder iofs aldrig diskett men i alla fall.

Önskar att jag också hade ett shuttlechassi.

Permalänk

Rätt snyggt gjort. Men det ser så tomt ut med sån stealthmod. Vilket jag tycker är tråkigt. Sätt fast lite knappar och kanske en lcd display på den där luckan du har satt fast på cdromen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fräsigt

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

jag har iofs en lcd liggandes...men

alla mod som jag gör på shuttlen vill jag skall gå att återställa så jag är inte intresserad att förstöra fronten eller något annat

skall nog göra ett eget lock...

Visa signatur

Permalänk

Looks nice + it´s working.
Great combo.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

tack för allt beröm

nu när jag haft detta ett tag har jag insett att jag skall flytta tillbaka floppyn lite till så att eject-knappen inte stöter i fronterna
(den petar ut lite om en floppy är istoppad)

fronterna kommer att få ny täckning
(redan beställt mtrl, bilder kommer senare)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det ser hur löjligt ut som helst. Vad är det för mening med att böka till det så? Man ser ju fortfarande luckan. I jämförelse med det där är ju en synlig skivsläde fan så mkt mer stealth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
Tycker det ser hur löjligt ut som helst. Vad är det för mening med att böka till det så? Man ser ju fortfarande luckan. I jämförelse med det där är ju en synlig skivsläde fan så mkt mer stealth.

luckorna du ser är orginal shuttle täckbitar...

hellre dessa än att ha en sunkig beige eller svart cdrw/dvd, speciellt floppyn är hur tråkig som helst

tyvärr kan jag inte vara utan den eftersom jag konfigurerar disklösa linuxmaskiner...
(bootar från floppy)

varför är det löjligt att dölja enheterna ?

utseendet påverkas givetvis av att aluminiumbitarna inte finns med på bilderna/filmerna men dessa ser ut precis som fronten i övrigt

enhetligt utseende strävade jag efter, och jag anser att jag lyckades

fronterna sitter nu på plats och det ser ut så här

bilden är från shuttle, min videokamera är utlånad, ska ta fler bilder senare...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

mycket najs, stilrent och enhetligt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

bara för ett chassi är mindre är det inte bättre
min vän mini dator över hetar hela tiden pga att chassit är så litet

Permalänk
Medlem

ingen påstår att det är bättre, bara mindre

jag har inga problem med överhettning eller störande oljud

om man vill tysta ner en shuttle är det lika lätt som en vanlig dator dvs byta ut fläktarna, klippa bort fläktgaller och montera dit ett annat alternativ

kylflänsarna går också mycket bra att byta ut om behov finns
fler fläktar, neon och windows fungerar också bra

Visa signatur