Permalänk
Medlem

Nybygge hänger sig belastning

Byggde nyligen ihop ett system, bestående av:
EPoX 8RDA3+
Barton 2500+
Corsair 2x256Mb PC3200
Spire WhisperRock IV

Allt verkade funka bra förutom att temp låg på 51-52 grader idle. Hade inga planer att klocka något vidare nu i början om temp ligger så högt. Testade lite grovt hur hög fsb den pallade utan att höja volten... 190 ville han inte så jag ställde den på 180.
Verkade funka ok men nu är det så att burken hänger sig om jag stressar den. Testade höja volt till 1.7, hänger sig ändå. Testade klocka ner till original inställningar och den hänger sig fortfarande vid ansträngning.

Någon som har några idéer om vad som kan vara fel? Kanske man oxå kan få förslag på vilka minnesinställningar jag ska köra?

Permalänk
Medlem

prova å kör den på tex 100mhz om orginal är 133 eöeör någe.. iaf så att tempen komemr ner.. å prova tt stresstesta den sen.. funakr det då då så är ju felet at tden blir för varm troligen..

Permalänk

Din burk liknar mitt systrem en aning, förutom att jag har en annan kylare och en 2800+.
Jag vet ej vad du kör för grafikkort, men jag har ett Spahire 9800Pro.
Jag hade i början problem med at datorn hängde sig eller startade om till och från.
En bios uppgradering fixade det iaf.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Jag hade i början problem med at datorn hängde sig eller startade om till och från.
En bios uppgradering fixade det iaf.

Har testat och byta gfx-kort mellan Siluro GF4 Ti4200-8X 128Mb och ett par liknande.
Har den senaste biosen, men den startar om / hänger sig om man anstränger den, oavsett om jag kör i 10x100MHz eller 10x200MHz.
Hittade nån nForce uppdatering som jag skall testa.
Har även beställt ny kylfläns (PAL8045T) & ett nytt nätagg, får hoppas det hjälper annars åker kortet på skroten;)

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem förut också..
installerade bara de nya drivrutinerna till grafikkortet.. sen funkade det halvfint.. efter nya uppdateringen av bios så vart det perfekt :D.. uppdatera bios o nya drivisarna.. ta dom från ati.. peace

Visa signatur

Abit nForce2 2.0 || AMD barton 2500+ @ 2300mhz || Sapphire Radeon 9800pro @ 441 // 375,75 || TwinMos 3200 512mb * 2