Vad har hänt med gpukollen? jag får bara tomt resultat där nu :(

Permalänk

Vad har hänt med gpukollen? jag får bara tomt resultat där nu :(

http://gpukollen.ingman.me/

Vill ju få tag på ett rimligt prissatt grafikkort innan semestern.

Visa signatur

Intel Core 2 duo @ 3.0 GHz || gigabyte ga-p35-ds3 || 6 GB Corsair ddr2 || Ati 1950 pro || Crucial G4 128 GB || Samsung spinpoint 250 GB || Corsair HX 520W

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vafasen, jag har ju försökt komma ihåg vad den där sidan var, så kommer du och påminner, och då funkar inte skiten

Nåja, personen bakom kanske glömt att betala nån api-kostnad och är väl på semester nu

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för GPU du söker? Sannolikheten att den finns i lager är större nu än vad det har varit förr. Dessutom så är det ju inte särskilt många ställen sidan kan uppdatera ifrån längre. Kanske därför den inte är uppdaterad längre, eller så har det hänt något annat.

Permalänk
Medlem

Nu ser väl lagerstatusen ut för dom flesta GPU:er betydligt bättre ut än bara för några månader sen. Eller missar jag något vitalt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

komponentkoll.se har en liknande funktion.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oz_054:

Vad är det för GPU du söker? Sannolikheten att den finns i lager är större nu än vad det har varit förr. Dessutom så är det ju inte särskilt många ställen sidan kan uppdatera ifrån längre. Kanske därför den inte är uppdaterad längre, eller så har det hänt något annat.

Webbutikerna har inte lagt ner sist jag kollade

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Webbutikerna har inte lagt ner sist jag kollade

Om du läser sidan ser du att tre butiker de har kunnat hämta saldo ifrån inte längre är tillgängliga. Så klart beror detta inte på att de lagt ner, utan snarare på att de nekar gpukollen från att hämta den informationen. Men jag utgår ifrån att du medvetet gör dig lustig. Oavsett detta är sidan idag mindre användbar än tidigare och hade jag varit på jakt efter GPU hade jag vänt mig till Prisjakt/Komponentkoll.

Skrivet av gpukollen:

Vi kollar lagersaldo för grafikkort på Komplett, Webhallen, Proshop, NetOnNet, Elgiganten och Inet var 30 sekund. Inte sponsrat på något sätt.

Permalänk
Medlem

Vilken gpu är det du söker mer specifikt? Om det nu är någon som inte verkar finnas i lager särskilt ofta?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av oz_054:

Om du läser sidan ser du att tre butiker de har kunnat hämta saldo ifrån inte längre är tillgängliga. Så klart beror detta inte på att de lagt ner, utan snarare på att de nekar gpukollen från att hämta den informationen. Men jag utgår ifrån att du medvetet gör dig lustig. Oavsett detta är sidan idag mindre användbar än tidigare och hade jag varit på jakt efter GPU hade jag vänt mig till Prisjakt/Komponentkoll.

Då är du med på att det inte är anledningen till varför sidan inte är uppdaterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Då är du med på att det inte är anledningen till varför sidan inte är uppdaterad

Min anledning till varför den inte är uppdaterad är snarare kanske pga lägre nyttograd idag. Eller en helt annan anledning. Spekulation. Att den bara hämtar från tre sidor är mer ett påpekande att det finns bättre alternativ i dagsläget för det trådstartaren är ute efter.

Permalänk
Medlem

Sidan spottar ur sig ett felmeddelande hela tiden då den försöker ansluta till en service via webbsocket. Tjänsten är antagligen nere vilket är varför inget resultat dyker upp

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hello kompisar! Gpukollen är uppe nu igen efter lite vacayyyy. 🏝🍹

Visa signatur

🌎 Whattaclocko
https://ingman.me

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Printscreen:

är väl på semester nu

Skrivet av xeloader:

Hello kompisar! Gpukollen är uppe nu igen efter lite vacayyyy. 🏝🍹

Yay, hoppas du hade fin semester!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Hello kompisar! Gpukollen är uppe nu igen efter lite vacayyyy. 🏝🍹

Skulle inte säga den är nere, men samma(?) fel är tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Skulle inte säga den är nere, men samma(?) fel är tillbaka.

Oooooooch nu är vi back igen 💅 Tack för att du sa till!

Visa signatur

🌎 Whattaclocko
https://ingman.me

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av xeloader:

Oooooooch nu är vi back igen 💅 Tack för att du sa till!

Är sweclockers ditt övervakningssystem? Du kanske kan installera nån enkel agent som curlar sidan lite då och då, och skickar iväg ett email om den inte får 200 ok?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg också att det var uppe igen det intressanta är hur jävla lite det har hänt med priserna på t ex 3060 ti förutom att de finns i lager. Spånade efter ett sånt för typ 14 månader sedan.

Billigaste kortet är strax under 6k för asus dual mini.

Permalänk
Medlem

Är bara 3080 12GB och "bättre" som fått den tilfälliga "prissänkningen", om man nu skall kalla det för sänkning förstås. Är väl bara 3090 och 3090Ti som fått faktiska ordentliga sänkningar.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Är bara 3080 12GB och "bättre" som fått den tilfälliga "prissänkningen", om man nu skall kalla det för sänkning förstås. Är väl bara 3090 och 3090Ti som fått faktiska ordentliga sänkningar.

Var väl endast 3080 och uppåt som sänktes. Enklast sättet att få uppåt 20% rabatt på priset är kolla Amazons kampanjer, för i Sverige är priserna fortfarande hutlösa.

https://www.pcgamer.com/nvidia-graphics-card-prices-are-dropp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Var väl endast 3080 och uppåt som sänktes. Enklast sättet att få uppåt 20% rabatt på priset är kolla Amazons kampanjer, för i Sverige är priserna fortfarande hutlösa.

https://www.pcgamer.com/nvidia-graphics-card-prices-are-dropp...

Var det inte det jag sade?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Oooooooch nu är vi back igen 💅 Tack för att du sa till!

Ligger nere igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medu82:

Ligger nere igen

Så fort jag ser mail från sweclockers så vet jag whats up.

det är fixat nu igen ✨

Visa signatur

🌎 Whattaclocko
https://ingman.me

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av xeloader:

Så fort jag ser mail från sweclockers så vet jag whats up.

det är fixat nu igen ✨

"stabilt"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Så fort jag ser mail från sweclockers så vet jag whats up.

det är fixat nu igen ✨

Nere igen, gissar trycket kommer öka när 4000-serien släpps
Inte för att trycket är relaterat till att det slutar lira just nu dock, som jag tolkar det