Nyhetssammanfattning: Intel Arc, Nvidias priser och Samsungs vikbara drömmar

Permalänk
Melding Plague

Nyhetssammanfattning: Intel Arc, Nvidias priser och Samsungs vikbara drömmar

Studion ekar tom denna fredag, men för den som vill skaffa sig en bild av veckans tekniknyheter sammanfattar @wittwang ett enkelt fredagspanelssubstitut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ingen fredagspanel? Upplopp! Borttaget konto! Jag ska kasta brandbomber på glassbilen idag, och kommer hälsa från Sweclockers!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Printscreen:

Ingen fredagspanel? Upplopp! Borttaget konto! Jag ska kasta brandbomber på glassbilen idag, och kommer hälsa från Sweclockers!

SweClockers? More like SvekClockers amirite

/s

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ingen fredagspanel? Upplopp! Borttaget konto! Jag ska kasta brandbomber på glassbilen idag, och kommer hälsa från Sweclockers!

@wittwang kan betala för allt när han säljer reklambilden till Apple. Och ärligt nu, hur många glassbilar orkar man förstöra efter att ha sett den bilden? Jag blir mer inspirerad att vandra barfota ut i världen och hjälpa människor genom min Kung Fu - likt Kwai Chang Cane.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av DasIch:

@wittwang kan betala för allt när han säljer reklambilden till Apple. Och ärligt nu, hur många glassbilar orkar man förstöra efter att ha sett den bilden? Jag blir mer inspirerad att vandra barfota ut i världen och hjälpa människor genom min Kung Fu - likt Kwai Chang Cane.

Haha, de erbjuder mig bara en Iphone 4 med trasig skärm, men jag ska se om de kan uppgradera till en böjd Iphone 6!

Hur som helst, efter två minuter i den långärmade tröjan på bilden måste jag nog byta panelersättning mot vätskeersättning. Brutalt varmt

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av UndaC:

SweClockers? More like SvekClockers amirite

/s

Skrivet av Wittwang:

efter två minuter i den långärmade tröjan på bilden måste jag nog byta panelersättning mot vätskeersättning. Brutalt varmt

More like SvettClockers

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

This is not OK!

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Haha, de erbjuder mig bara en Iphone 4 med trasig skärm, men jag ska se om de kan uppgradera till en böjd Iphone 6!

Hur som helst, efter två minuter i den långärmade tröjan på bilden måste jag nog byta panelersättning mot vätskeersättning. Brutalt varmt

Fan, betalar de inte mer än så får du ta en ny bild när du håller i en sur gammal Acer-laptop.

Permalänk
Medlem

all elektronik kommer tyvärr gå upp i pris världen över, börja märka det på mitt jobb igen för nån månad sen igen tyvärr.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

all elektronik kommer tyvärr gå upp i pris världen över, börja märka det på mitt jobb igen för nån månad sen igen tyvärr.

Jag är mer orolig över matpriserna dock. Elektronik kan jag strunta i att köpa men det är svårare att sluta äta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag är mer orolig över matpriserna dock. Elektronik kan jag strunta i att köpa men det är svårare att sluta äta.

Systembolaget höjer priserna 1 September. Systembolaget höjer priserna tur man brygger eget, hoppa in i bryggtråden och gör det du också!

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Systembolaget höjer priserna 1 September. Systembolaget höjer priserna tur man brygger eget, hoppa in i bryggtråden och gör det du också!

Nä, nu är det fan dags för väpnat uppror!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag är mer orolig över matpriserna dock. Elektronik kan jag strunta i att köpa men det är svårare att sluta äta.

det hänger ihop lite pga vattenbristen världen över som behövs vid odling av mat och tillverkning av elektronik, även bränslepriserna påverkar båda.
hoppas det börjar gå mot det normala snart dock.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

det hänger ihop lite pga vattenbristen världen över som behövs vid odling av mat och tillverkning av elektronik, även bränslepriserna påverkar båda.
hoppas det börjar gå mot det normala snart dock.

Eller, typ, skenande inflation?

Permalänk
Medlem

Tomt utan fredagspanelen!
Får hoppas på en bättre fredag nästa vecka!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle få se @wittwang byta skärm på datorn i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Eller, typ, skenande inflation?

som delvis beror på samma problem, flera kuggar i hjulet. skulle priset på elen bara vara normal då hade inflationen legat runt 5% ist för 8,5%.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Man kan undra var pengarna går. (förstår att det är RAD) men känns i media att det handlar mer om reklam än att faktiskt tillverka kisel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

all elektronik kommer tyvärr gå upp i pris världen över, börja märka det på mitt jobb igen för nån månad sen igen tyvärr.

Vattenbrist sedan några år så snart kommer det en brand. Regnperioden borde slura nu i Taiwan men det har inte gått så bra på ett tag så antar att det inte blir översvämning denna gång.
Enligt mores första och andra lag lär det säkert bli i Sahara som alt vatten dyker upp. Där finns det i alla fall Kisel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

som delvis beror på samma problem, flera kuggar i hjulet. skulle priset på elen bara vara normal då hade inflationen legat runt 5% ist för 8,5%.

Inflation är en ökning av penningmängden. Den är långt högre än 8,5%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Inflation är en ökning av penningmängden. Den är långt högre än 8,5%.

Inflation är prisökningar. Den kan uppstå pga ökning av penningmängden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Vattenbrist sedan några år så snart kommer det en brand. Regnperioden borde slura nu i Taiwan men det har inte gått så bra på ett tag så antar att det inte blir översvämning denna gång.
Enligt mores första och andra lag lär det säkert bli i Sahara som alt vatten dyker upp. Där finns det i alla fall Kisel.

Finnes super mycket vatten i Sahara Sedan länge ..

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro