Om du bara fick välja en streamingtjänst...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Om du bara fick välja en streamingtjänst...

Som rubikriken lyder skulle jag vilja göra en liten omröstning vilken streamingtjänst (för video) du skulle använda, om du bara fick välja EN.

Personligen hade jag valt Disney+ pga. priset, utbudet, och den stora mängden samtidiga strömmar man kan ha. Dessutom "ingår" 4K etc.. (wow, Netflix, se och lär..)
... meeen!, YouTube kommer på en extremt stark andraplats, shit det hade varit svårt att välja alltså om man endast fick använda en! 😅

ping @landmarks & @Enviro för att använda detta i en kommande snabbkoll kanske ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Mitt svar förutsätter att sporten följer med och då är det Viaplay. Utan sport... Hmm... HBO?

Permalänk
Medlem

Får nog tillstå att Prime Video eller Netflix hade varit vinnande hos mig. Men som det ser ut kan man ju byta varje månad och "pausa" det man inte vill ha/behöver

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Shadee:

Mitt svar förutsätter att sporten följer med och då är det Viaplay. Utan sport... Hmm... HBO?

Ja men precis... är det sport man vill ha är det ju Viaplay som gäller såvida man inte tänker gråzon och det skall vi inte prata om här - men då kan man rösta på "annat".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja men precis... är det sport man vill ha är det ju Viaplay som gäller såvida man inte tänker gråzon och det skall vi inte prata om här - men då kan man rösta på "annat".

Ja, och ändå en del filmer och serier på Viaplay som är helt ok även om de inte är bäst i klassen på varken serier eller filmer.

Permalänk
Medlem

Youtube! Visst, mycket skit och inte så mycket traditionella filmer och serier. Men det finns massor av dokumentärkanaler och tutorials för diverse ämnen.

Permalänk
Medlem

Jag röstade Netflix. Har abonnerat i säkert tio år och är fortfarande lika nöjd. Finns alltid något nytt att se. Förstår att den som tittar på mer än mig kanske tröttnar på utbudet, men för mig räcker det mer än väl.

YouTube och Viaplay på delad andraplats. YT för att där finns så mycket, Viaplay för fotbollen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

YouTube är väl inte egentligen en streamingtjänst, och knappast SVT Play heller.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Spotify.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av cyklonen:

YouTube är väl inte egentligen en streamingtjänst, och knappast SVT Play heller.

Fast det är det väl... det är ju strömmande video ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fast det är det väl... det är ju strömmande video ?

Jo, men den har ju inte ett utbud av samma typ. Ingen väljer mellan Youtube och HBO, liksom. Det är ju som att välja mellan finlandsfärja och kanelbullar. Helt olika saker.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Annat: Crunchyroll.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av cyklonen:

Jo, men den har ju inte ett utbud av samma typ. Ingen väljer mellan Youtube och HBO, liksom. Det är ju som att välja mellan finlandsfärja och kanelbullar. Helt olika saker.

Ja men då får du välja finlandsfärja eller kanelbullar... resten utav ditt liv.
Vem vet, de kanske finns de kanelbullar på finlandsfärjan dock ?

Jag skulle kunna ta bort SVT Play förvisso (vem kommer rösta på det?), men YouTube må inte ha samma utbud, men det är en streamingservice - och en utav rang.

Hela tanken med omröstningen är ju att det skall sätta lite spets på vad man väljer framför något annat...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äh, det här var inte särskilt påhittigt. Trots allt flexar utbudet och intresset för alla dessa plattformar.

Unikt för skaran är YT. Där mycket av det personliga flödet består av kloka människor som lär ut mig en massa, eller skapar annat form av nöje. Alltså är det en svår tjänst att släppa taget om.

HBO Max samt Disney+ är dock de två starkare valen att välja mellan, som en ren tjänst för film och TV-serier.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Skoj tråd! Personligen hade jag helt klart valt YT Premium. Skulle jag slå ut antalet tittade timmar per år är det en överlägsen vinnare, därtill finns det en större variation och jag skulle nog kunna stilla behov av olika typer av underhållning längre i jämförelse med någon av de mer traditionella serie/filmtjänsterna.

Permalänk
Medlem

Netflix, eftersom barnen annars går bananas. Jag själv skulle dock klara mig med SVT Play. Har även Prime, har haft Viaplay, etc, men, det är rätt sällan jag väljer att se via dessa plattformar.

Amazon Prime såg inte alls bra ut, textningen alltså, var tvungen att leta upp en annan version när jag skulle se Rings of Power.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Youtube, använder inget annat i vilket fall

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

YouTube Premium definitivt

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Jag anser inte heller att Youtube är samma typ av streamingstjänst som de andra, utan borde egentligen stå utanför.
Därför valde jag HBO Max, men Youtube hade tagit förstaplatsen annars.

Permalänk
Medlem

Antog att Youtube syftade på Youtube premium, men det verkar inte som det? I så fall används Youtube som streamtjänst i 99% av fallen.. 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Jag skulle kunna ta bort SVT Play förvisso (vem kommer rösta på det?)

Jag gjorde det.

Permalänk
Medlem

Ja, frågan är om det endast är streamingtjänster man betalar för eller inte som gäller i denna enkät. Är det streamingtjänst i allmänhet så är det vanliga Youtube (ej premium) jag skulle välja. Men om det bara är betaltjänster så röstar jag på Annat då jag för tillfället endast betalar för Viki.com.
Vanliga Youtube definierar jag helt klart som en streamingtjänst oavsett man betalar för det eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Själv betalar jag 0 kr per år och har ändå reklamfritt Tycker det är mer värt det. Och nej, det är inte tack vare uBlock Origin eller liknande. Använder mig av en front-end som heter youtube-local. Snabbare, smidigare, bättre och fri från spårning (jämfört med youtube.com) <3

Hur som helst. Netflix har väldigt mycket gott-gott och jag kräver inte flashiga saker som 4K (vad är vitsen ens?). Bara jag kan klart och tydligt se vad jag tittar på så är jag nöjd

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Amazon Prime!
Inte för att de kanske har de fläskigaste filmerna, utan för att de erbjuder överlägset mest prisvärda tjänst om man är intresserad av gratis spel som är riktigt bra emellanåt (och en och annan intressant serie och film).
Tror jag betalar 59 kr för streamingtjänsten samt prime gaming all in all genomatt enbart vara medlem i amazon prime (där både gaming och video ingår för att förvirra det maximalt).