”Strömlös datanörd går lottlös – fick avslag på miljonersättning och mer el”

Permalänk
Medlem

”Strömlös datanörd går lottlös – fick avslag på miljonersättning och mer el”

Fick mig ett gott skratt när jag läste artikeln.
Kan det vara crypto snubben sysslar med?

”Kommunen upptäckte dock hur elanvändningen i bostaden skenade: förbrukningen i den lilla ettan har vissa tider motsvarat den för tre eluppvärmda villor.”

https://www.hemhyra.se/nyheter/stromlos-datanord-gar-lottlos-fick-avslag-pa-miljonersattning-och-mer-el/

Citat från artikeln
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Tänk om en sån människa kunde använda sin kreativitet till något som bidrar till resten av samhället också.

Då skulle elförbrukningen inte behöva vara ett problem..

Nu är det nog bäst jag inte skriver mer, så det inte verkar alltför negativt.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Nej, det har skrivits om han tidigare. Finns inte någon som tyder på att han har några egna medel, men det går nog inte att diskutera så mycket när det handlar om en privatperson.

Han hade inte haft rätt till bistånd från kommunen om han sysslade med mining och har förmodligen aldrig haft medel som skulle räcka till något som skulle generera några större pengar på mining.

Han har mer eller mindre pratat om att leecha warez i tidigare artiklar. Så ja, han har inte tillräckligt med el till sin filserver eftersom det är något gammalt strömhungrigt as gissar jag.

De har tidigare försökt vräka honom, säga upp kontraktet.