Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk

Hoppas på Kirby DLC, sen tror jag de visar mer nya banor till mk8, kanske första uppdateringen till Xenoblade 3 med, i övrigt ingen aning om vad som kan dyka upp!

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom! Kommer ut 12 Maj 2023

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nån som signade upp för Xenoblade Chronicles 3 CE som fått mail än?

Permalänk
Medlem

Osäker om det bryter mot forumets regler, i så fall ber jag um ursäkt i förväg 😅.

Vi är 3 kompisar som tänkte gå ihop på en family plan med expansion pass. Där finns således 5 platser kvar. Om någon skulle vara intresserad skriv gärna ett PM så kan du få vara med.
Årsbeloppet är 689 som vi delar på, tänkte dra igång i veckan någon gång.

Edit: fullt, tack till alla som hoppade på 😁

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt Monkey Island till switchen? Hur funkar det att spela på konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nån som signade upp för Xenoblade Chronicles 3 CE som fått mail än?

Fick mail igår om att det strax ska gå att boka, skulle ju komma i slutet av September sa de ju förut. Så är väl bara att man är beredd den här och nästa vecka.

Har ju Collector till 1 och 2, vore tråkigt om man missade 3an.

Permalänk
Medlem

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Om du prenumererar på Nintendo Switch Online så kan du köpa vouchers i e-shopen, två stycken för 1029 kr, som du sen kan lösa in för många av Nintendos egna spel. Fortfarande rätt dyrt, men det blir ofta lite billigare än att köpa dem löst.

Skrivet av Mayhem SWE:

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Om du gillar plattformare som Hollow Knight så är det just nu rea på The Messenger som är ett fantastiskt spel, och Hollow Knight självt är förstås också starkt rekommenderat.

Jag ser även att det är rejäl rea på många av SteamWorld-spelen, t.ex. SteamWorld Dig för 19 kr och SteamWorld Heist för 39 kr. Väldigt olika typer av spel men värda att kolla in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Någon som har köpt Monkey Island till switchen? Hur funkar det att spela på konsol?

Hej
Jag köpte det och klarade det på Switchen, funkade utmärkt.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Hej
Jag köpte det och klarade det på Switchen, funkade utmärkt.

Instämmer. Spelet nu utspelat och gjorde sig bra på switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Hades och Hollow Knight är väldigt bra alternativ, skaffa båda. Gillar även 20XX väldigt mycket som är som ett rouge like Mega Man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Mario Oddesey varje dag i veckan, men sen finns ju 2 guldkorn om man gillar lite pussel och klur.
Tiny bang story och My brother Rabbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Jag har haft väldigt kul med donkey kong tropical freeze, såväl ensam som med dottern.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Har du inte spelat Ori-spelen så är de bra. Några spel jag köpte tidigt var Fast RMX (F-Zero-liknande, Wii U-port) och Kamiko (typ action-2D-Zelda, fast väldigt kort). Båda billiga och roliga att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte mig tillsist en Switch inför lång flygresa och semester. Vilka spel skall man börja med? Mario Odyssey, Zelda BOTW och Metroid Dread är väl högt upp listan antar jag men alla Nintendos egna spel är så satans dyra…

Några andra gärna billigare spel man bör komplettera med? Köpte Hades då det var på rea och hyllats ordentligt. Funderar också på Hollow Knight som jag påbörjade en gång på Xbox men inte avslutade. Disco Elysium verkar intressant men väntar nog till den är på någon rea. Klassiska remaken Tony Hawk 1+2 har nedsatt pris just nu, hur är prestandan på Switch?

Mario + Rabbids Kingdom Battle är ofta på rea, och är MYCKET bra. Låt inte fasaden lura dig, det är djupt, varierande, välpolerat och har bättre humor än man kan tro.

Luigi's Mansion 3 är också en stark rekommendation, men lite dyrare då.

Annars är väl Hollow Knight ett säkert kort. Hades var ett utmärkt val!

Permalänk
Medlem

Åsikter om Civ 6 på Switch? Bättre att köra det på PC om man redan har en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Åsikter om Civ 6 på Switch? Bättre att köra det på PC om man redan har en dator?

Lite långa laddtider, men helt klart spelbart.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch OLED för 3290:- på Elgiganten just nu: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Nintendo Switch OLED för 3290:- på Elgiganten just nu: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Bra deal!

Skulle egentligen vilja sälja min launch maskin till nån som vill låsa upp den och utnyttja dom möjligheterna och sedan köpa en OLED för pengarna. Men jag är för lat...

Permalänk
Medlem

Någon som fick tag i en extra kopia av Xenoblade Chronicles 3 Special Edition? Är intresserad av att köpa den i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Skulle egentligen vilja sälja min launch maskin till nån som vill låsa upp den och utnyttja dom möjligheterna och sedan köpa en OLED för pengarna. Men jag är för lat...

Apropå detta så funderar jag på precis samma sak; jag ägnar mig ändå inte åt homebrewing. Vad kan en 2017-Switch med originalkartong vara värd på andrahandsmarknaden? Någon som har koll?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk

Vad skulle ni ta för era? Har också en releaseswitch men.. Fnular lite på att göra den till en offline emulator och skaffa en till, kanske OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Vad skulle ni ta för era? Har också en releaseswitch men.. Fnular lite på att göra den till en offline emulator och skaffa en till, kanske OLED.

Sälj din, skaffa en OLED och en Steam Deck
Är mäkta imponerad över emulering på Steam Deck, klarar till och med många Switch-spel.

Permalänk

Om man ska köpa spel, var gör man det billigast? Via deras egen shop? Tänker digitala spel

Någon som kan rekommendera ett bra skärmskydd?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Om man ska köpa spel, var gör man det billigast? Via deras egen shop? Tänker digitala spel

Någon som kan rekommendera ett bra skärmskydd?

Genom deras shop är ett bra alternativ. Du kan alltid köpa deras voucher så får du köpa två spel till lite billigare pris.

Jag skulle rekommendera Copters skal till Switch. Det har fungerat suveränt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Om man ska köpa spel, var gör man det billigast? Via deras egen shop? Tänker digitala spel

Deku Deals är en bra sida, den listar priser från eShop:en men med t.ex. prishistorik så att man kan se hur ofta spel brukar vara på rea och hur mycket de då brukar kosta. Vissa spel går väldigt ofta på rea, så det kan vara bra att kolla upp innan man köper något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Genom deras shop är ett bra alternativ. Du kan alltid köpa deras voucher så får du köpa två spel till lite billigare pris.

Tänk bara på att inte alla spel blir mycket billigare med vouchers, vissa blir t.o.m dyrare speciellt om dom är på rea.

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att man oftast får 7% på presentkort till sig själv genom benify privat!

Permalänk
Avstängd

1a spelet var inte alls tokigt..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR