Streama stationära desktop till smart-tv omöjligt? "^_^

Permalänk
Medlem

Streama stationära desktop till smart-tv omöjligt? "^_^

Hallå hallå! Osäker om det är här jag ska lägga denna frågan, mod får flytta om det blev fel

Jag har från och till försökt få till casting utav min desktop till min samsung qled utan famgång. Försökte med plex, miracast och något annat program med det fungerade tydligen inte då TV:n går på wless och datorn på kabel (var tvunget att finnas wless på datorn säger programmet), varför är för mig obegripligt haha.
Det går ju utan några svårigheter casta genom chrome till TV:n så jag förstår inte varför det skall vara så svårt att kunna casta sin desktop då båda enheterna ligger på samma nätverk. Är det bara jag som är dum i huvudet? Finns det någon hjälte där ute i landet som har en smidig lösning på detta för mig obegripliga "problem" haha.

Mvh

Visa signatur

Jajjemänn!

Permalänk
Inaktiv

En del Samsung TV har en SteamLink-app, i så fall kan du ju testa att streama skrivbordet via Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

En del Samsung TV har en SteamLink-app, i så fall kan du ju testa att streama skrivbordet via Steam.

Okej, tackar! Ska kika på det och se om det är något som funkar

Visa signatur

Jajjemänn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NyBB:

Det går ju utan några svårigheter casta genom chrome till TV:n så jag förstår inte varför det skall vara så svårt att kunna casta sin desktop då båda enheterna ligger på samma nätverk.

Miracast kör peer-to-peer-anslutning via WiFi, d.v.s. den går inte via ditt nätverk utan du måste ha en WiFi-enhet som kan ansluta direkt till TV:n.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: SteamLink fungerade hur smidigt som helst, tack så väldigt mycket @anon138754. Nu slipper jag slita mig i håret mer över det här! :"D

Visa signatur

Jajjemänn!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av NyBB:

Uppdatering: SteamLink fungerade hur smidigt som helst, tack så väldigt mycket @fjollkraken. Nu slipper jag slita mig i håret mer över det här! :"D

Ett vidare tips: Försök få tag på en steam controller, den är inte världens bästa kontroll men sjukt bra för spel/program som funkar bäst med mus/tgb

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord