Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Optimal lösning för 2 olika domäner?

Permalänk
Medlem

Optimal lösning för 2 olika domäner?

Jag har idag 2st domäner som vi kan kalla för A.se och B.se.

A.se använder jag privat och är enbart för mailens skull för att mittnamn@A.se. Detta domänet har jag just nu hos Godaddy. Utöver kommer jag aldrig att skapa en hemsida.

B.se använder jag som företagsmail, där jag idag främst använder mailen men kommer att skapa en hemsida framöver för att marknadsföra mig själv. Detta domänet har jag just nu hos One.com

Jag upplever att jag har rört till detta för mig själv och skulle vilja ha allting på ett ställe om det går. Om inte, så får det gärna vara så billigt som möjligt. Då jag inte heller är så kunnig om allt vad gäller att peka hit och dit så skulle jag vilja ha någon slags form av helhetslösning. En annan anledning till varför jag byter är för att jag upplever att jag kanske har köpt någonting som jag inte använder fullt ut och dels börjar det bli dyrt.

edit: Ska även tillägga att jag inte behöver Microsoft 365 eller annat dylikt då jag har det redan. Utan det är enbart exhance via outlook som jag är mest intresserad av. Det får gärna också vara lite mer än 2GB i storage. Godaddy har 10GB idag så det var lite därför jag funderade på att byta dit. Men någon kanske har en bättre lösning

Vad skulle ni rekommendera?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

domänerna kommer ju alltid betalas där du köpt dom. Du kan ändra namnserver dock, tex till cloudflare (som är "gratis").

Det är ju så det är, ofta är första köpet billigt men sen blir det dyrt när man ska förnya - då har du ju blivit "beroende" av tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

domänerna kommer ju alltid betalas där du köpt dom. Du kan ändra namnserver dock, tex till cloudflare (som är "gratis").

Det är ju så det är, ofta är första köpet billigt men sen blir det dyrt när man ska förnya - då har du ju blivit "beroende" av tjänsten.

Jaha men kan jag inte flytta de till någon annanstans där det är billigare? Vad innebär ändra namnserver?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av boibo:

Du kan flytta själva domännamnet och hanteringen till en annan registrar, men priset på själva domäner brukar ändå vara ungefär den samma.

Jag kör både joker.com go daddy och namecheap som registrar