Jag fick hem ersättningskontrollen idag. Det första jag gjorde var att starta Accessories-appen och gå in i "testläget" för att se om alla knappar registrerar.
Det tog inte lång stund innan jag lyckades få tummen -- med rätt vinkel och rätt styrka -- hitta ett läge där tryckningen på A inte registrerades. Jag tänkte först bara lägga tillbaka kontrollen i kartongen och skicka tillbaka den, men bestämde mig för att spela lite Rocket League.
Med förra kontrollen gick matcherna bra men menyvalen missades med lätta tryckningar. Inte denna gång. Jag har spelat Rocket League i kanske två timmar och en timme Cyberpunk 2077 och har inte en enda missad knapptryckning -- förutom i just "testläget".
Jag tog fram orginalkontrollen och även en Xbox One-kontroll och körde samma "testläge".
Orginalkontrollen - som jag vill ersätta pga. missade knapptryckningar, var mycket sämre än Elite 2-kontrollen. Xbox One-kontrollen var likvärdig Elite 2-kontrollen och jag kunde hitta en vinkel och styrka där knapptryckningarna inte registrerades. Grejen är ju den att jag aldrig har haft problem med Xbox One-kontrollen, så "läget" jag lyckades hitta där tryckningen inte registrerades -- den vinkeln och styrkan har jag aldrig lyckats hitta vid spelade.
Så jag behåller kontrollen så länge men håller lite extra uppsikt.