Banken med bästa internet bank

Permalänk
Medlem

Banken med bästa internet bank

Vilken bank för privatpersoner tycker ni har bäst internet bank? Själv är jag van med Swedbank och tycker det är simpelt. Vad tycker ni då?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Handelsbanken är den bästa, har även Swedbank, Danske Bank och ICA Banken. Men Handelsbanken är lätt att få en överblick över, är snygg och de uppdaterar med nya funktioner då och då

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Musikälskare

Jag har SEB, fungerar hyffsat men att köpa och sälja fonder osv är mycket bökigt tycker jag, likaså att ändra fasta översättningar till fonder, kunde ha gjorts bättre, använder Avanza också och dom är på ett helt annat plan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker handelsbankens internetbank och app är smidiga. har erfarenhet av nordea~10 år sen. lite rörig. var tredje gång man skulle betala räkningarna så var det driftstörningar och gick inte logga in. swedbank ~5 år sen. Hoppas dom gjort om sin internetbank sen dess. för det var som å åka tillbaka till 90talet. den som designade den versionen hade nog aldrig använt en internetbank förut, eller ens internet. Våldsamt rörigt ux

Permalänk
Medlem

Har haft:

• Swedbank

• Danske Bank

• Skandia

• ICA

Av dessa är Swedbank klart bäst.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag hade SEB fram tills för ca 4 år sedan och har nu Handelsbanken. Jag skulle personligen hävda att Handelsbanken idag ligger långt efter var SEB låg då. Simpla funktioner i Handelsbanken funkar helt okej, men de kör exempelvis fortfarande med någon form av intern E-postlåda som man endast kommer åt om man loggar in via dator (alltså inte i appen), som man exempelvis måste öppna varje månad för att få ut sin kreditkortsfaktura, etc. Där hamnar även alla E-fakturor (som man dock kan se och betala i appen) som "olästa" e-post, vilket gör att viktiga mail drunknar bland allt "skräp". Jag själv har i skrivande stund 156 olästa mail där.

De tar också betalt, typ 15:-, per stående överföring (jag för över varje månad till mitt ICA-kort), etc. Så ur det perspektivet längtar jag tillbaka till SEB, som jag även har för mig har vunnit "årets internetbank" eller dylikt tidigare. Mellan de övriga storbankerna vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Tycker handelsbankens internetbank och app är smidiga. har erfarenhet av nordea~10 år sen. lite rörig. var tredje gång man skulle betala räkningarna så var det driftstörningar och gick inte logga in. swedbank ~5 år sen. Hoppas dom gjort om sin internetbank sen dess. för det var som å åka tillbaka till 90talet. den som designade den versionen hade nog aldrig använt en internetbank förut, eller ens internet. Våldsamt rörigt ux

Jag har haft Swedbank sen kanske 2011 och de släppte deras nya design för kanske 5 år sen. Med den förbättrades och förenklades allt, både på webbsidan och i deras app. Innan jag skaffade Swedbank, hade jag Nordea ända från då jag var gammal nog för och ha ett eget bankkonto.

Har även testat Länsförsäkringarna. De hade/har dock inget stöd för skanning av QR-kod när man ska lägga in en ny betalning, så jag tog bort mitt konto därifrån. På den tiden hade jag en funktion på min ekonomisida som skapade en QR-kod för varje utgift som jag la in namn, belopp, inbetalningsnummer och OCR-nummer för. Tyckte det var väldigt smidigt.

Men i och med den nuvarande versionen av ekonomisidan, nöjer jag mig bara med att skanna OCR-numret för sig, beloppet för sig och så vidare. Då är ju Länsförsäkringar en bra bank (av det jag har hört och har testat). Dock rörig, men alla tjänster som är nya för en är röriga i början

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Har haft Swedbank, Handelsbanken, Nordea och Länsförsäkringar.

Länsförsäkringar slår resten med hästlängder, bara en sådan sak som att de än idag utfärdar Bankid på fil med 5 års utgångsdatum...

Världsklass!!

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag har haft Swedbank sen kanske 2011 och de släppte deras nya design för kanske 5 år sen. Med den förbättrades och förenklades allt, både på webbsidan och i deras app. Innan jag skaffade Swedbank, hade jag Nordea ända från då jag var gammal nog för och ha ett eget bankkonto.

Har även testat Länsförsäkringarna. De hade/har dock inget stöd för skanning av QR-kod när man ska lägga in en ny betalning, så jag tog bort mitt konto därifrån. På den tiden hade jag en funktion på min ekonomisida som skapade en QR-kod för varje utgift som jag la in namn, belopp, inbetalningsnummer och OCR-nummer för. Tyckte det var väldigt smidigt.

Men i och med den nuvarande versionen av ekonomisidan, nöjer jag mig bara med att skanna OCR-numret för sig, beloppet för sig och så vidare. Då är ju Länsförsäkringar en bra bank (av det jag har hört och har testat). Dock rörig, men alla tjänster som är nya för en är röriga i början

Länsförsäkringar har stöd för att scanna både OCR och QR-koder, men det kanske har tillkommit efter det att du nyttjade deras tjänster.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Länsförsäkringar har stöd för att scanna både OCR och QR-koder, men det kanske har tillkommit efter det att du nyttjade deras tjänster.

Jättebra! Får se om jag byter till Länsförsäkringar då

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.