Tävling: Designa jultröja med SweClockers!

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Designa jultröja med SweClockers!

Vad är nördigare än en jultröja? En alldeles egen fultröja! Rota fram din inre kläddesigner och ta fram en design värdig titeln SweClockers Fultröja™.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera att lägga en blänkare högt upp i artikeln att man inte kan använda sig av upphovsrättsskyddat material, även om det så klart borde vara ganska självklart.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tror att vinnande bidrag kommer innehålla katt med propellerkeps i någon form.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skulle nog rekommendera att lägga en blänkare högt upp i artikeln att man inte kan använda sig av upphovsrättsskyddat material, även om det så klart borde vara ganska självklart.

Men va fan...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Men va fan...

<Uppladdad bildlänk>

/hulle.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Näbbdjuret:

Tror att vinnande bidrag kommer innehålla katt med propellerkeps i någon form.

Typ nåt sånt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Typ nåt sånt här?

<Uppladdad bildlänk>

Propeller på slutet av luvan bara så har vi en vinnare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Men va fan...

<Uppladdad bildlänk>

/hulle.

Sweclockers skulle ju kunna vara sponsrade av dom. klirr klirr.

Skrivet av ngorongoro:

<Uppladdad bildlänk>

Du missade sweclockers logga, kan föreställa mig var den hamnar

Sorry, kunde inte låta bli.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ngorongoro:

<Uppladdad bildlänk>

LEWLS! Då var den tävlingen avgjord

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ok, om man nu inte har tillgång till vektorprogram, vad är det, ungefärligen, för upplösning som är användbar för fabriken? Om man säger en bild mitt på tröjan, ska den vara 100x100, 1000x1000x 4000x4000? Jag har ingen direkt erfarenhet av att beställa stickade tröjor, men jag antar att det är rätt låg "upplösning" vi pratar om va? Så man inte ritar in små detaljer som sedan inte syns osv...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Hulle:

Ok, om man nu inte har tillgång till vektorprogram, vad är det, ungefärligen, för upplösning som är användbar för fabriken? Om man säger en bild mitt på tröjan, ska den vara 100x100, 1000x1000x 4000x4000? Jag har ingen direkt erfarenhet av att beställa stickade tröjor, men jag antar att det är rätt låg "upplösning" vi pratar om va? Så man inte ritar in små detaljer som sedan inte syns osv...

/hulle.

Det borde i slutändan vara så högupplöst som möjligt som är mest optimalt, speciellt om det är en del detaljer. Men i och med att det är stickade tröjor som ska göras, så kan det vara värt att sikta på mer pixel-grafik än avancerade grejer med massa detaljer.

Update: Används PSD-mallen i de nedladdade filerna så får du 1:1-skala och om materialet ser bra ut där så kommer det bli ok i slutändan.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Okej men kan ni toppa följande:

Lovar att jag la hela min själ i det här. Hade det inte varit för att jag bryter mot alla regler och inte får tävla hade vi kunnat utropa vinnaren redan nu.

Permalänk
Medlem

"Designen får max innehålla sex stycken solida färger "

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bakwetu:

"Designen får max innehålla sex stycken solida färger "

Yes, det är max sex olika färger som gäller. Hade vi kört på fler hade det blivit dyrare. Men med begränsningar kommer utmaningar!

Permalänk

Får man skicka in flera bidrag?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av ngorongoro:

<Uppladdad bildlänk>
Får man skicka in flera bidrag?

Det är bara att tuta och köra! Ju fler bidrag, desto roligare.

Permalänk
Medlem

Ifall man vill vara toppklass, utmärkt och bra samtidigt.

Permalänk
Medlem

Ok, här kommer mitt förslag! Jag tänkte mig en retrowave-doftande design. Kanske borde ha varit lite mer kattungar och lasrar, men hoppas den kan vara lite kul iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ngorongoro:

<Uppladdad bildlänk>

Köper!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av landmarks:

Okej men kan ni toppa följande:

<Uppladdad bildlänk>

Lovar att jag la hela min själ i det här. Hade det inte varit för att jag bryter mot alla regler och inte får tävla hade vi kunnat utropa vinnaren redan nu.

Vadå? Jag trodde du skulle lagt upp denna som ditt alterego på siten. Vi har ju redan beställt 2000 st.... 😬

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Kör hårt alla kreativa själar! Hoppas att satsningen går hela vägen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ngorongoro:

<Uppladdad bildlänk>

Fantastisk!
Nu vill jag ju faktiskt ha en sån på riktigt.. femhunka kanske?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

COOL X-MAS

Den har allt:

- LN2-kyld CPU
- SWECLOCKERS-gubben samt logga
- Text i Comic sans
- Vingar av granris på ryggen
- Simulerade armbågsförstärkningar
- Lagom fulsnygg och nördig. 😎👍

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Svårare än vad jag trodde.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag. Kul att jobba med en begränsad palett. Jag fick tyvärr hoppa över att lämna in en vektorbaserad bild. Jag hade inte orken att lära mig ett nytt program utan det fick bli procreate på paddan.

Permalänk
Medlem

En utmärkt jul med Sweclockers

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

RGB = Fulsnyggt?

Det ryktas om att redan de gamla grekerna debatterade vilt om inte RGBade datorkomponenter är för datorvärlden vad en fulsnygg jultröja är för kläder.

- Vattenkylning håller dig lagom varm
- 420 radiator på ryggen

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Jag vet det blev lite många bidrag, blev väldigt inspirerad av denna roliga tävling. ^_^

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita