Dator med fokus luftflöde. RTX 3080, i7 12700k

Permalänk
Medlem

Dator med fokus luftflöde. RTX 3080, i7 12700k

Önskar sälja min dator då jag eventuellt ska börja ligga borta i jobbet igen och stationär dator inte fungerar för mig.
Inköpt och ihopbyggd i början på februari 2022 och välvårdad som mesta saker jag äger.

Valde att försöka framtidssäkra lite med fläktarna och nätaggregatet medan jag försökte hålla igen på ddr5 då det inte var större skillnad i verklig hastighet för vettig peng vid inköp. Kör även några av fläktarna med statisk hastighet. Valen var genomtänkta för mitt syfte men inte alla som håller med antar jag. Ber om ursäkt till de som föredrar fönster men valde chassi utan då jag inte ser någon mening i det.

Är i övrigt nöjd med datorn och tyckte bygget faktiskt blev bra! Ej haft några problem dessa månader men samtidigt valt att inte överklocka något än.
Datorn Finns i Åstorp utanför Helsingborg

MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING Z TRIO LHR
Intel i7-12700K 5,0GHz
MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident
Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB
Seasonic Focus GX 1000W
Fractal Design Meshify 2 Compact Svart Solid
Noctua NH-D15 chromax Svart
Noctua NF-A14 PWM chromax .black.swap 2 st
Noctua NF-A12x25 PWM Chromax Black 1 st
Adapter Y-splittkabel 4-pins fläktar
Windows 11 Pro ingår.

Inköpspris: 31379

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kunde inte processorkylaren på komponentkoll

https://komponentkoll.se/bygg/LheSG

Men ja det är ju i princip nypris du begär.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är det budgivning eller fast pris ?

Permalänk
Medlem

Lite snabbt summerat slutpriser i närtid här inne:
3080 10gb: 6000+-200kr
12700k: 3000+-200kr

Börjar man där och sedan summerar blir det nog en bra förväntansnivå iaf

Permalänk
Medlem

Tror man får sätta en mer realistisk prisbild om man sätter sälj nu pris på 26k, tittar man din setup som du säljer borde det vara någonstans närmare 13-17k beroende på vart man säljer och hur mycket annat utbud det finns. Tittar man blocket till exempel så finns det en drös med datorer som ligger runt 20-25k och då har du oftast 3090 och uppåt samt en i9 istället. Samma datorer har dessutom legat på blocket i veckor och månader så jag tycker det är en kraftig indikation på att många har en på tok för hög prisbild på sin begagnad elektronik man försöker sälja.

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 11k + frakt om du orkar

Permalänk
Medlem

Jag sålde en snarlik dator för 10k nyligen.

Permalänk
Medlem

jo det var rättså dyrt, fått bud på 36k för min. dock hitta jag inte rätt nätagg be quiet dark power 12 1200w 80+ titanium. så du behöver nog gå ner i pris lite 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att lägga ett bud på 12.000, med upphämtning, om det skulle vara aktuellt med budgivning.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Kunde inte processorkylaren på komponentkoll

https://komponentkoll.se/bygg/LheSG

Men ja det är ju i princip nypris du begär.

Jag gjorde tyvärr väldigt lite koll vad värdet är bara såg att 3080 på inet fortfarande låg på runt 10-11k.

Men helt rätt borde justera priset en del. Ber om ursäkt till samtliga!
Och tackar för tidigare bud men lägger mig hellre närmare nypris då den är i princip oanvänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

jo det var rättså dyrt, fått bud på 36k för min. dock hitta jag inte rätt nätagg be quiet dark power 12 1200w 80+ titanium. så du behöver nog gå ner i pris lite 🙂👍

https://komponentkoll.se/bild/FhAAX.png

lol 25k för en 3090

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

12500+frakt!

Permalänk
Medlem

13 000kr, upphämtning

Permalänk

Hejsan Linus.
Bor också i Helsingborg med omnejd.
Lägger ett bud på 13500:-
Datorn kan hämtas upp idag.
Mvh