Permalänk
Medlem

Windows avslutas - oprovocerat

Hejsan!

Har hänt tre gånger nu på två dagar att jag mitt i ett spel får upp att Windows avslutas, helt oprovocerat från min sida.
Inte en vanlig bluescreen eller krasch liksom, utan bara vanliga "Windows avslutas" skärmen.

Någon annan som stött på liknande eller har någon aning vad det kan bero på?

Kollade lite loggboken och såg följande meddelande för tiden den stängde av sig.

Processen C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe (datornamn) har startat stäng av på datorn datornamn för användaren NT instans\SYSTEM av följande orsak: Det gick inte att hitta någon rubrik för det här skälet
Orsakskod: 0x500ff
Avstängningstyp: stäng av
Kommentar:

Tack

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Inaktiv

Orsakskoden är en kombination av SHTDN_REASON_MAJOR_SYSTEM och SHTDN_REASON_MINOR_NONE. Väldigt generisk dvs.

Stäng av fjärrskrivbord och se om det löser något (det har fungerat för vissa). Prova också uppgradera BIOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Orsakskoden är en kombination av SHTDN_REASON_MAJOR_SYSTEM och SHTDN_REASON_MINOR_NONE. Väldigt generisk dvs.

Stäng av fjärrskrivbord och se om det löser något (det har fungerat för vissa). Prova också uppgradera BIOS

Tack jag testar!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9