Tävling Pricerunner Monsterbygget PC 2022

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Jag har hittat chassit, men fick vi någon förklaring till hur man ska hitta den med hjälp av ledtrådarna? Känns som om att det lättaste var att bygga allt annat och sen gissa sig fram vilket känns märkligt.

Du behöver titta på fler än den första bilden på det chassi som är det rätta, jag dog lite när jag hittade den rätta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zogun:

Du behöver titta på fler än den första bilden på det chassi som är det rätta, jag dog lite när jag hittade den rätta!

Hah, ja det gjorde jag med. Men det måste ju finnas fler ledtrådar som pekar i rätt riktning. Det finns ju rätt många chassin att välja på om man kollar alla som finns på hela Pricerunner. Jag hade aldrig vetat vilket märke jag skulle kolla på utan den här tråden etc.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Snuffelbutt:

Hah, ja det gjorde jag med. Men det måste ju finnas fler ledtrådar som pekar i rätt riktning. Det finns ju rätt många chassin att välja på om man kollar alla som finns på hela Pricerunner. Jag hade aldrig vetat vilket märke jag skulle kolla på utan den här tråden etc.

Tanken var nog att filtrera på både passform & pris för att sen leta sig fram.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Skrivet av Snuffelbutt:

Jag har hittat chassit, men fick vi någon förklaring till hur man ska hitta den med hjälp av ledtrådarna? Känns som om att det lättaste var att bygga allt annat och sen gissa sig fram vilket känns märkligt.

Det är något med hunden på skärmen, jag har inte listat ut det fullt ut än själv...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Haddoq:

Du borde få upp den igen om du tar bort en komponent och lägger till den igen, samma som om man glömt mata in adressuppgifter. (Gissar)

Nej, det här funkade inte för oss. En vän skulle göra detta, fick upp rutan, skrev in sin motivering men fick felkod att all information på profilen inte var ifyllt (saknades postnummer), och då hade vi klickat bort rutan för att lösa det. Försök till att få upp den igen genom att ta bort och lägga till produkt gick inte.

Har fortfarande inte listat ut hur vi kan få upp rutan igen...

Permalänk
Skrivet av Zanilicious:

Nej, det här funkade inte för oss. En vän skulle göra detta, fick upp rutan, skrev in sin motivering men fick felkod att all information på profilen inte var ifyllt (saknades postnummer), och då hade vi klickat bort rutan för att lösa det. Försök till att få upp den igen genom att ta bort och lägga till produkt gick inte.

Har fortfarande inte listat ut hur vi kan få upp rutan igen...

Gör en ny lista, det fungerade för mig.
Har kvar nuvarande lista, nämn den monster eller vad som helst.
Gör en ny lista med rätt namn "Monsterbygget" lägg till allt i den nya listan

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Snuffelbutt:

Hah, ja det gjorde jag med. Men det måste ju finnas fler ledtrådar som pekar i rätt riktning. Det finns ju rätt många chassin att välja på om man kollar alla som finns på hela Pricerunner. Jag hade aldrig vetat vilket märke jag skulle kolla på utan den här tråden etc.

Det är väääldigt vagt men läser man Filips intervju så finns det ett antydande som pekar en i rätt riktning. "Till exempel så har jag husdjur. Det brukar resultera i att man har lite mer hår som flyger runt i luften, ett öppet chassi kanske inte är det roligaste då." - detta tolkar jag lite som att monsterbygget har ett öppet chassi, även om det kanske inte hade vart det bästa för Filips egna drömbygge. Men jag kanske bara projicerar detta nu när jag väl sitter med facit i hand.

Visa signatur

i9 9900KF | Aorus 3080Ti | 32GB 3200Mhz | 3x CQ32G1 | Oculus Rift
Simucube DD | CSP v3's | 8020 aluminium sim-rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zanilicious:

Nej, det här funkade inte för oss. En vän skulle göra detta, fick upp rutan, skrev in sin motivering men fick felkod att all information på profilen inte var ifyllt (saknades postnummer), och då hade vi klickat bort rutan för att lösa det. Försök till att få upp den igen genom att ta bort och lägga till produkt gick inte.

Har fortfarande inte listat ut hur vi kan få upp rutan igen...

Uppdaterar du med CTRL + F5, efter du tagit bort samt efter du lagt till produkten igen?

Permalänk

Vet någon dagens pris?

Permalänk
Skrivet av Erik_sandquist:

Vet någon dagens pris?

54978

Permalänk
Skrivet av Erik_sandquist:

Vet någon dagens pris?

54 978kr

Visa signatur

i9 9900KF | Aorus 3080Ti | 32GB 3200Mhz | 3x CQ32G1 | Oculus Rift
Simucube DD | CSP v3's | 8020 aluminium sim-rig

Permalänk

Helt övertygad om att jag hittat alla rätta produkter.. Gjort CTRL F5 men får inte upp något meddelande. Någon som kan kontroller att jag inte missat något i min “önskelista“? Har dessutom lagt till och tagit bort produkter för att försöka få fram meddelandet samt skrivit in alla mina uppgifter, adress tel, mm. Har tillagt totalt 8 produkter i min lista.

Permalänk
Inaktiv

Får spader på hemsidan, jag la till rätt chassi med rätt komponenter 5 gånger... gjorde ny lista 2 gånger och vet inte hur många gånger jag tryckt refresh..... btw priset är helt annorlunda nu jämfört med ovan och även pricerunner "svar"

Permalänk

Ni har inte hittat rätt komponenter om det inte uppdateras då

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag hade hittat alla delar men var tvungen att ta bort och lägga till en del för att rutan skulle komma

Permalänk
Skrivet av Gorgonzola:

Jag hade hittat alla delar men var tvungen att ta bort och lägga till en del för att rutan skulle komma

Gjorde samma sak om ochom tog bort adblocken till och men men fick inget. Helt konstig.

Permalänk

Fattar ingenting måste man röka på för att komma på andra sätt att tänka , har suttit i snart 2 timmar och endast fått fram detta https://bilweb.se/vasternorrlands-lan/can-am-renegade-xxc-100.... Och att det är Jamaicas flagga efter ca 5 minuter

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Skrivet av Hatesunday:

Fattar ingenting måste man röka på för att komma på andra sätt att tänka , har suttit i snart 2 timmar och endast fått fram detta https://bilweb.se/vasternorrlands-lan/can-am-renegade-xxc-100.... Och att det är Jamaicas flagga efter ca 5 minuter

Så svårt är det inte, tänk logiskt. Ram har ju en känd marvel person som hänvisar till en typ av ram

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Vad är dagens pris? jag är ganska säker på flera komponenter förutom

ram - det känns som om det kan vara två stycken
minne - här finns också några alternativ om det är heat sink eller inte t.ex
CPU - här finns det också två olika alternativ

Permalänk

Hejsan, suttit sen igår kan verkligen inte klura ut PSU vet att den ledtråden fanns i videon. Någon som kan hjälpa mig på traven?

Priset för idag hade också varit till stor hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxarn2258:

Hejsan, suttit sen igår kan verkligen inte klura ut PSU vet att den ledtråden fanns i videon. Någon som kan hjälpa mig på traven?

Säger så här: keep Calm and Carry on - snart kommer du på det.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Skrivet av Znille:

Vad är dagens pris? jag är ganska säker på flera komponenter förutom

ram - det känns som om det kan vara två stycken
minne - här finns också några alternativ om det är heat sink eller inte t.ex
CPU - här finns det också två olika alternativ

RAM finns bara en sort med rätt rebus lösning
Cpu finns bara en med rätt medelbetyg
Minne är lite svårare men man kan köra uteslutsmetoden

Dagens pris 55 072:-

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Fattar ingenting måste man röka på för att komma på andra sätt att tänka , har suttit i snart 2 timmar och endast fått fram detta https://bilweb.se/vasternorrlands-lan/can-am-renegade-xxc-100.... Och att det är Jamaicas flagga efter ca 5 minuter

Huvudstad, marvel figur, renegade, 6400 vågor som tvillingar.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

RAM finns bara en sort med rätt rebus lösning
Cpu finns bara en med rätt medelbetyg
Minne är lite svårare men man kan köra uteslutsmetoden

Dagens pris 55 072:-

Jag löste det till slut, tack för hjälpen

Permalänk
Inaktiv

Tror jag såg märkets namn på chassit i html koden och sedan beskriviningen av ett bra chassi pin pointar ju alla karaktärsdrag.

HAHA wow! såg precis ett easter egg på chassi bilderna haha golden

Permalänk
Medlem

Jag vill bara meddela Pricerunner att jag har telefontid nu, det är bara att höra av er. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Jag vill bara meddela Pricerunner att jag har telefontid nu, det är bara att höra av er. Tack på förhand.

Samma här, har varit väldigt tyst i luren dock 😁

Permalänk
Inaktiv

Spänningen är olidlig 😱😁

Permalänk
Medlem

Ingen som fått ett samtal? Försökte få min vän att vara med i tävlingen, men han sa att han inte litar på sånt här, det var tydligen en tävling och vinnaren blev någon dotter till en utav de som höll i den. Efter det så känner han att det är värdelöst att ens lägga tid på sånt. Inte mycket tillit i honom. För min del så är det alltid lika intressant, de som vanligen vinner är också de som har råd att köpa det som det tävlas om.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk

De har skrivit att de kommer att lägga ut på instagram när de valt någon vinnare till detta