Vinnaren korad i SweClockers Jultröja-tävlingen

Permalänk

Beställlt 🙃

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Geeks
Grundare

Beställt 2!

Håll er till ämnet - tråden handlar om Jultröjan och inte vad man tycker / inte tycker om Webhallen. Ska bli intressant att se om vi får iväg en beställning eller inte nästa vecka. Har också noterat att polyester är ett no-go för en del så det tar vi med oss framåt men påverkar även priset.

Kan även meddela att detta mer eller mindre är ett nollsummespel och något vi gör för att det är kul, därför viktigt att det inte blir ett restlager och att alla som är intresserade lägger en order asap.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Om materialet varit ull eller bomull hade jag gärna beställt en tröja. Polyester tycker jag inte passar i stickade tröjor.

Permalänk
Medlem

Polyester?! No :/ inget köp för min del. Annars superfin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Beställt 2!

Håll er till ämnet - tråden handlar om Jultröjan och inte vad man tycker / inte tycker om Webhallen. Ska bli intressant att se om vi får iväg en beställning eller inte nästa vecka. Har också noterat att polyester är ett no-go för en del så det tar vi med oss framåt men påverkar även priset.

Kan även meddela att detta mer eller mindre är ett nollsummespel och något vi gör för att det är kul, därför viktigt att det inte blir ett restlager och att alla som är intresserade lägger en order asap.

Va vad säger du? Är inte tröjan handstickad?! Avbeställ!

skoja bara 😉

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nä, tänker inte beställa. Tycker den känns väldigt generisk. Visst den är väl snygg men skulle kunnat vara för vilket företag som helst. Jag upplever inte att motiven har något med swec att göra.

Jag hade velat ha en tröja som var lite mer subtilt julig/geekig och även sweclockers också lite subtilt.

Nu känns det väldigt corporate. Skulle lika gärna kunna varit clas ohlsons jultröja.

Edit:
Så hade mycket hellre viljat se IMPANI som vinnare, då hade jag lätt köpt. Gillar verkligen att det på håll ser ut som en klassisk jultröja men man måste ha ett visst datorintresse för att förstå datortemat och man måste typ vet vad swec är för att förstå att det är en swectröja. Det är ett nicigare koncept än random 3 fåglar.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av PlogarN97:

Nä, tänker inte beställa. Tycker den känns väldigt generisk.

Så går det när commumityt röstar, har för mig att det fanns flera favoriter men denna plockade flest röster. Får hoppas din favorit vinner om det blir en nästa gång då!

Skrivet av RVX:

Va vad säger du? Är inte tröjan handstickad?! Avbeställ!

skoja bara 😉

Dold text

Alla dåliga saker skyller vi på @Enviro, han krävde maskinstickning och plast!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Edin:

Så går det när commumityt röstar, har för mig att det fanns flera favoriter men denna plockade flest röster. Får hoppas din favorit vinner om det blir en nästa gång då!

Alla dåliga saker skyller vi på @Enviro, han krävde maskinstickning och plast!

Haha nästa gång får jag kolla med mamsen om hon kan sticka 500 styck till jul med garn av fårull. Men då måste vi nog starta SweClockers Jultröja 2023 redan i januari...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha nästa gång får jag kolla med mamsen om hon kan sticka 500 styck till jul med garn av fårull. Men då måste vi nog starta SweClockers Jultröja 2023 redan i januari...

Bra att vare ute i god tid 🙃

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha nästa gång får jag kolla med mamsen om hon kan sticka 500 styck till jul med garn av fårull. Men då måste vi nog starta SweClockers Jultröja 2023 redan i januari...

Den lär gå på 2000kr styck, men man kanske kan slippa Sweclockersloggan.

Permalänk
Medlem

Beställd! Fick samma problem som många andra, 549kr totalt, fast frakten skulle vara gratis med PostNord.

Permalänk
Medlem

superkul idé men tillverka den hellre i 100 % bomull... ifall nån har tänkt ha den på sig dvs

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem

Hade det varit i bomull så hade jag gjort ett köp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!

En annan relaterad fråga, varför är så gott som alla jultröjor 100% polyester?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Jo precis det jag tänkte tillägga: Har haft ett antal jultröjor genom åren och alla har vart gjorda i polyester, så det är ingen ovanlighet i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

För det första så tycker jag det är rätt tråkigt med folk som går in och vinner tävlingar utan någon som helst koppling till communityt. Lixom, regga sig, lägga ett bidrag som en "Student Art Director/Copywriter" och vinna 5 tusen... Är inte något som jag vill stödja. Borde vara en regel att man måste varit reggad minst 1 månad innan tävling.

Sedan visst den va rätt snygg men som andra säger så har den ju inte jättemkt med SweC att göra, tex "raindeer" fåglarna.
IMPANI däremot som vart reggad sen 2013 hade deservat en win, där tröjan va mkt mer datornörd SweC anda.

Förövrigt hade jag helt missat denna tävling och omröstning och jag verkar ju inte vara helt ensam med tanke på att det inte är så många bidrag. Andra sånahär trådar får ju en 10sidor på en dag lixom.

Sedan att den va i 100% polyester va ju en till grej att inte hoppa på detta tåg. Annars gillar jag idén och tycker det är kul att SweC hittar på lite.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Extremaz:

För det första så tycker jag det är rätt tråkigt med folk som går in och vinner tävlingar utan någon som helst koppling till communityt. Lixom, regga sig, lägga ett bidrag som en "Student Art Director/Copywriter" och vinna 5 tusen... Är inte något som jag vill stödja. Borde vara en regel att man måste varit reggad minst 1 månad innan tävling.

Tråkigt att du känner så. I slutändan handlade det dock om vilken design SweClockers community ville ha på sin jultröja och detta var designen som vann den slutgiltiga omröstningen. Och samtliga omröstningar har lyfts flera gånger på förstasidan så att tävlingen inte gick att missa. Hade vi haft en jury, eller liknande, som valde vinnaren hade det varit en annan femma, men nu var det communityomröstning som gällde.

Men med det sagt: allt som skrivits här gällande materialval, upplägg och annat går inte för döva öron och allt kommer utvärderas ordentligt inför nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tråkigt att du känner så. I slutändan handlade det dock om vilken design SweClockers community ville ha på sin jultröja och detta var designen som vann den slutgiltiga omröstningen. Och samtliga omröstningar har lyfts flera gånger på förstasidan så att tävlingen inte gick att missa. Hade vi haft en jury, eller liknande, som valde vinnaren hade det varit en annan femma, men nu var det communityomröstning som gällde.

Men med det sagt: allt som skrivits här gällande materialval, upplägg och annat går inte för döva öron och allt kommer utvärderas ordentligt inför nästa gång.

Det blir en nästa gång alltså! SwecTröjan2 : The Electric Boogaloo

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Det blir en nästa gång alltså! SwecTröjan2 : The Electric Boogaloo

En ska aldrig säga aldrig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

En ska aldrig säga aldrig!

Nej nej nej… du sa nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nä, tänker inte beställa. Tycker den känns väldigt generisk. Visst den är väl snygg men skulle kunnat vara för vilket företag som helst. Jag upplever inte att motiven har något med swec att göra.

Jag hade velat ha en tröja som var lite mer subtilt julig/geekig och även sweclockers också lite subtilt.

Nu känns det väldigt corporate. Skulle lika gärna kunna varit clas ohlsons jultröja.

Edit:
Så hade mycket hellre viljat se IMPANI som vinnare, då hade jag lätt köpt. Gillar verkligen att det på håll ser ut som en klassisk jultröja men man måste ha ett visst datorintresse för att förstå datortemat och man måste typ vet vad swec är för att förstå att det är en swectröja. Det är ett nicigare koncept än random 3 fåglar.

Håller med helt och jag röstade också på IMPANIs bidrag. Tyckte tre gröna fåglar kändes märkligt och inget säger "Sweclockers" om den, förutom Sweclockers logga smackad rakt över motivet på baksidan förstås. Dessutom med Playstation-motiv istället för något datorrelaterat... Nja! Tråkigt också om det inte ens är en Sweclockers-medlem sedan tidigare som vinner.

Men man får ändå gratulera till vinsten då den ansågs bäst av majoriteten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fraktbuggen kikas på nu, tack @Zippeer för infon och bilderna:)

Ni som har betalat 549:- kontakta vår kundtjänst så löser de en refund på frakten!

Någon ETA på fix? Vill förbeställa, men helst inte krångla med återbetalningar och grejer. Ser fortfarande ut så här för mig när jag väljer PostNord (som är det enda alternativet som visas som "0 kr" när man väljer det):

Uppdatering:
Jag testade att ändra betalmetod till Swish, då blev det 500 kr vid steg 4/4 också.

Uppdatering #2:
När jag bekräftade steg 4/4 och kom vidare till själva betalningen så var det 549 kr ändå... oh well, "for science" eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Jo precis det jag tänkte tillägga: Har haft ett antal jultröjor genom åren och alla har vart gjorda i polyester, så det är ingen ovanlighet i sammanhanget.

Inte ovanligt bland lågprismärken men vill man ha en skön tröja är det bomull som gäller. Likaså t-shirts. Enda polyester jag har är piké tröjor. finns helt enkelt mycket större utbud av dom.

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Hade det varit i bomull så hade jag gjort ett köp.

Jotack, 500kr för en glorofierad plastpåse (polyester) känna rätt unket. Håller dåligt och blir dessutom svettigt så lökringar garanteras.
Nej tack, antingen får det vara okej kvalité (bomull) eller så får man allt sätta ett förnuftigt pris. 500kr för polyester känns bedrövligt

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Grumbledock:

Jotack, 500kr för en glorofierad plastpåse (polyester) känna rätt unket. Håller dåligt och blir dessutom svettigt så lökringar garanteras.
Nej tack, antingen får det vara okej kvalité (bomull) eller så får man allt sätta ett förnuftigt pris. 500kr för polyester känns bedrövligt

Som nämnts tidigare: Tröjans pris är baserat på hur många som beställer. Ju fler som förbokar, desto mer kan priset gå ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jotack, 500kr för en glorofierad plastpåse (polyester) känna rätt unket. Håller dåligt och blir dessutom svettigt så lökringar garanteras.
Nej tack, antingen får det vara okej kvalité (bomull) eller så får man allt sätta ett förnuftigt pris. 500kr för polyester känns bedrövligt

Tycker inte priset är särskilt högt?

Ex från h&m kostar det 249:-, men då är det masstillverkat i tusentals (tiotusentals?) exemplar av några som nog dessutom har väldigt utarbetade logistikkedjor.

Så några 100:- extra känns ju knappast som mycket när det rör sig om ett customjobb på 500 ex…

https://www2.hm.com/sv_se/productpage.1108492001.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tycker inte priset är särskilt högt?

Ex från h&m kostar det 249:-, men då är det masstillverkat i tusentals (tiotusentals?) exemplar av några som nog dessutom har väldigt utarbetade logistikkedjor.

Så några 100:- extra känns ju knappast som mycket när det rör sig om ett customjobb på 500 ex…

https://www2.hm.com/sv_se/productpage.1108492001.html

Vänta nu, pratar vi om en stickade tröja med det mönstret? Det är ganska stor skillnad på det och en vanlig sweatshirt med tryck kan jag tycka? Om det är stickad tröja och inte tryck så skulle jag säga att priset är ganska ok, kanske till och med bra.

Edit : jepp den är stickad så då skulle inte jag klaga på priset. Vad kostar en stickad jultröja i bomull? Finns det ens? Allt verkar vara plast.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vänta nu, pratar vi om en stickade tröja med det mönstret? Det är ganska stor skillnad på det och en vanlig sweatshirt med tryck kan jag tycka? Om det är stickad tröja och inte tryck så skulle jag säga att priset är ganska ok, kanske till och med bra.

Edit : jepp den är stickad så då skulle inte jag klaga på priset. Vad kostar en stickad jultröja i bomull? Finns det ens? Allt verkar vara plast.

Både swectröjan och h&m tröjan är väl stickade med 100% polyster?

Eller vad menar du?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rah!:

Någon ETA på fix? Vill förbeställa, men helst inte krångla med återbetalningar och grejer. Ser fortfarande ut så här för mig när jag väljer PostNord (som är det enda alternativet som visas som "0 kr" när man väljer det):

<Uppladdad bildlänk>

Uppdatering:
Jag testade att ändra betalmetod till Swish, då blev det 500 kr vid steg 4/4 också.

Uppdatering #2:
När jag bekräftade steg 4/4 och kom vidare till själva betalningen så var det 549 kr ändå... oh well, "for science" eller något.

Ingen ETA, It's in the hands of Jira nu :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ingen ETA, It's in the hands of Jira nu :/

/Patrik

Fick först 549:-, hoppade ur betalningen och sedan tillbaka till kassan igen och fick 500:-. Mycket märkligt...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B