Leveransproblem för Gigabytes B550 - alternativ?

Permalänk

Leveransproblem för Gigabytes B550 - alternativ?

Hej!

Kikat lite i köprådsforumet då jag ska byta ut ett gäng delar. Det som nästan alltid rekommenderas är Gigabyte B550 DS3H som finns hos Komplett för under tusingen, kanonpris. Nu har jag dessvärre väntat på mitt ex i över 2 veckor och börjar lessna lite. Förväntat leveransdatum står dessutom fortfarande som 24e oktober. Ser idag att Inet listar flera av Gigabytes B550-modeller som "leveransproblem" och de andra har leveranstid på över 20 dagar. Gissar att mitt beställda exemplar inte kommer anlända på ett bra tag.

Med det sagt, har Sweclockers tips på alternativ i samma prisklass? Kommer gärna under ca 1200 om möjligt men kan sträcka mig upp till 1500 ungefär. Mina andra delar i uppgraderingen har anlänt redan, däribland en Ryzen 5600 och DDR4-RAM. Har inga planer på att överklocka och har sedan tidigare ett GTX 1080 som jag ska behålla.

Tacksam för alla tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulrivers:

Hej!

Kikat lite i köprådsforumet då jag ska byta ut ett gäng delar. Det som nästan alltid rekommenderas är Gigabyte B550 DS3H som finns hos Komplett för under tusingen, kanonpris. Nu har jag dessvärre väntat på mitt ex i över 2 veckor och börjar lessna lite. Förväntat leveransdatum står dessutom fortfarande som 24e oktober. Ser idag att Inet listar flera av Gigabytes B550-modeller som "leveransproblem" och de andra har leveranstid på över 20 dagar. Gissar att mitt beställda exemplar inte kommer anlända på ett bra tag.

Med det sagt, har Sweclockers tips på alternativ i samma prisklass? Kommer gärna under ca 1200 om möjligt men kan sträcka mig upp till 1500 ungefär. Mina andra delar i uppgraderingen har anlänt redan, däribland en Ryzen 5600 och DDR4-RAM. Har inga planer på att överklocka och har sedan tidigare ett GTX 1080 som jag ska behålla.

Tacksam för alla tips!

Om du vill ha just DS3H så finns ju: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/amdsoc...

Sedan har ju Inet iaf några AM4-kort med skaplig prisnivå i lager: https://www.inet.se/kategori/1153/socket-am4-v3?sortColumn=pr...

de allra billigaste där verkar ju ganska enkla, så det beror väl lite på vad det finns för krav.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Tack, jag bestämde mig för att slå till hos Netonnet istället.