Vågar man lita på Nördic 87w PD USBC nätdel?

Permalänk
Medlem

Vågar man lita på Nördic 87w PD USBC nätdel?

Hej
Undrar om man vågar att använda denna till sin dator, Lenovo ligion 7 (ska klara 100w usb laddning) som reserv vid enklare arbete som surfa och kolla mejl typ?
Vet att man kan lita på de när de kommer till HDMI kablar, men detta är annorlunda.
Mest för att den är så mycket billigare än alla andra jag har hittat och att den okså levererar mycket mer watt i samma prisklass som andra? Vill ju inte att något ska gå sönder av en dålig nätdel, samtidigt är andra väldigt mycket dyrare...

https://noerdic.se/collections/laddare-och-natdel-till-barbara-datorer/products/desktop-charger-87w-usba-n1006

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag hade nog frågat Nördic om produkten har någon CE-märkning till att börja med.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hmm. Jag hade nog frågat Nördic om produkten har någon CE-märkning till att börja med.

Okej ja det kan ju vara bra att veta
Något annat/mer som man kan fråga?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej ja det kan ju vara bra att veta
Något annat/mer som man kan fråga?

Personligen hade jag nöjt mig med en CE-märkning. (och fullständigt vägrat en produkt utan)
Men oroar man sig för en ny AceOfSweden-skandal kanske det inte räcker.

Låter någon annan mer kunnig ha mer input.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hmm. Jag hade nog frågat Nördic om produkten har någon CE-märkning till att börja med.

Självklart är den CE-märkt, annars skulle den inte få säljas i Sverige. CE-märkning är varken en certifiering eller indikation på kvalité, det innebär bara att tillverkaren själv lovar att produkten uppfyller kraven.

Detta är för övrigt också varför "China Export" bara är en myt, det finns inget anledning till att använda ett felaktigt CE-märke eftersom det ändå är obligatoriskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Självklart är den CE-märkt, annars skulle den inte få säljas i Sverige. CE-märkning är varken en certifiering eller indikation på kvalité, det innebär bara att tillverkaren själv lovar att produkten uppfyller kraven.

Detta är för övrigt också varför "China Export" bara är en myt, det finns inget anledning till att använda ett felaktigt CE-märke eftersom det ändå är obligatoriskt.

Tack för klargöring.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har andra saker från Nördic och måste säga att de håller hög kvalitet sett till priset !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av enterthewoid:

<Uppladdad bildlänk>

Tycker vi ska undvika den där. China Export-loggan är en internetskröna.
Underlag saknas för att det där skulle vara något som funnits eller använts på riktigt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har andra saker från Nördic och måste säga att de håller hög kvalitet sett till priset !

Samma, kör en del Nördic hemma.
Nördic är Deltaco för privatpersoner om det säger något om kvaliteten. Vissa saker är nice andra inte. Samma ägare till Nördic som del-skapare av Deltaco för övrigt så inte konstigt att de kör snarlika affärsideer.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren
Jag tänker kolla vidare lite mer och även vänta på black friday.
Kollar även lite på lenovos egna ladare som då använder deras vanliga kontakt.

Är ju mäst ute efter en något mindre och biligare än den på 300w som kommer standard, som man kan slita på istället när man har med datorn någon stans.
Har ni annars några förlag?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

på min lenovo Legion 5 AMD så accepteras inte laddare på mindre än 200 Watt - typ, även om kontakt mm passar så godkänns de inte alls (har ett antal laddare med mindre effektnivå på jobbet att prova mellan och konstaterat att det fins en inbyggd syntetisk gräns att inte vilja godkänna laddare när den är under en viss effektnivå)

Nu kanske din är annorlunda iom. 7 och kanske Intel-chipset med annan power-manager chip i sig, men det är något som bör kollas upp innan köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

på min lenovo Legion 5 AMD så accepteras inte laddare på mindre än 200 Watt - typ, även om kontakt mm passar så godkänns de inte alls (har ett antal laddare med mindre effektnivå på jobbet att prova mellan och konstaterat att det fins en inbyggd syntetisk gräns att inte vilja godkänna laddare när den är under en viss effektnivå)

Nu kanske din är annorlunda iom. 7 och kanske Intel-chipset med annan power-manager chip i sig, men det är något som bör kollas upp innan köp.

Jaså? Så den försöker inte äns att få ström från en svagare lenovo laddare?
Märkligt med tanke på att de tillåter just "svaga" USB laddare?

Min är amd med och med ett rtx3080 i så den har nog en ännu högre gräns kanske i så fall 😅 men den går att köra på amd grafiken med (hybrid mode), fast det gör säkert din okså.

Men okej då är det väll kanske säkrast med en usb laddare då ändå. 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tycker vi ska undvika den där. China Export-loggan är en internetskröna.
Underlag saknas för att det där skulle vara något som funnits eller använts på riktigt.

Jo, men frågan är hur bra de lyckas uppfylla CE-kraven när de inte ens lyckas kopiera loggan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gimbal:

Jo, men frågan är hur bra de lyckas uppfylla CE-kraven när de inte ens lyckas kopiera loggan.

Det där är en bra poäng. Handla i Svenska butiker. De är importörer - och de har ansvar för att utrustningen är korrekt certifierad.
Beställer man från småhandlare från långtbortistan via amazon, aliexpress, CDON eller liknande så är man själv importör med ansvar att kolla upp det där.
Den nivån på ansvar är för stort för slutkunder - genrellt. Man är ju körd så fort de får rätt på CE-loggan. Låg tröskel.

Inte för att det alltid sköts perfekt av svenska butiker heller. Menee ja. Det finns iaf kontroller och utvärderingar av grejerna i många fall.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled