Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Den nya banan förstörde spelet för mig det är inte alls samma typ av flow, speciellt inte med den nya Vanguard vapnen... Riktigt dåligt vilket är lite synd så väntar in MW2 innan jag tar upp dett igen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Den nya banan förstörde spelet för mig det är inte alls samma typ av flow, speciellt inte med den nya Vanguard vapnen... Riktigt dåligt vilket är lite synd så väntar in MW2 innan jag tar upp dett igen.

Samma för mig. Inte spelat det alls sedan det släpptes (bortsett från att prova banan några gånger)

Permalänk
Medlem

Ska man skratta eller gråtat?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Crossover event, så fylld av förväntan är nog bättre:

https://www.gamesradar.com/the-warzone-and-godzilla-vs-kong-c...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Eeh, det här är ju lite tråkiga nyheter för Warzone-spelare. Warzone 2 som väntas släppas i samband med Modern Warfare 2, eller i alla fall senare i år, kommer inte låta spelare föra över skins, progression och annat från Warzone.

https://www.eurogamer.net/activision-confirms-your-warzone-it...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Eeh, det här är ju lite tråkiga nyheter för Warzone-spelare. Warzone 2 som väntas släppas i samband med Modern Warfare 2, eller i alla fall senare i år, kommer inte låta spelare föra över skins, progression och annat från Warzone.

https://www.eurogamer.net/activision-confirms-your-warzone-it...

Om det är ett "nytt" eller en uppföljare vore det väl konstigt om inte alla började på noll imo. Tycker det är bra för det kryllar av skins nu så bra för alla börja om 👍 Förstår det är surt för vissa men man kan inte räkna med behålla allt heller när det kommer nya spel.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av maLakai:

Om det är ett "nytt" eller en uppföljare vore det väl konstigt om inte alla började på noll imo. Tycker det är bra för det kryllar av skins nu så bra för alla börja om 👍 Förstår det är surt för vissa men man kan inte räkna med behålla allt heller när det kommer nya spel.

Ja, förstås. Men det måste ändå svida lite för folk som pröjsat regelbundet för battle pass, blueprints och annat. Men kan väl ses som en liten tankeställare för framtiden. Att det kanske inte är en bra idé att köpa vapenskin för en hunka i ett gratisspel.

Permalänk
Medlem

Hej,
Har kraftiga problem med Warzone, i Game lobbyn ligger GPU och CPU-time och peakar på typ 150-200ms och typ 5-20 fps.
Problemen dök upp efter en uppdatering för ett par veckor sen, totalt ospelbart.

Testade att installera om Win 11, fortfarande samma problem. Rullade tillbaka till Win 10, fortfarande samma problem.
Har testat att återställa alla inställningar i WZ.
Återställt BIOS, inga överklockningar.
Temperaturer är bra, kollar man task managern samtidigt så syns inga peakar på varken CPU eller GPU.

CS:GO rullar på utan problem, har även testat Heaven Unigine och Userbenchmark.

Senaste drivrutiner till GPU och Chipset, senaste BIOS.

Ryzen 3700x, 16GB DDR4-3200, RX580 4GB, MSI B350m Mortar Arctic

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Moderator
Forumledare

@fylgie: Låter nästan som att man återinfört Vram-buggen igen. Kolla dina inställningar så inte spelet äter upp för mycket av kortets minne

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@fylgie: Låter nästan som att man återinfört Vram-buggen igen. Kolla dina inställningar så inte spelet äter upp för mycket av kortets minne

Startade upp WZ med nuvarande inställningar och när jag kom in i game lobbyn så låg Vram-användningen på 3,9GB.
Drog ner samtliga inställningar till lägsta och sänkte upplösningen till 1440x900, då sjönk Vram-användningen till 3,7GB men hade samma problem fortfarande.

Testade att ändra "VideoMemoryScale" i adv_options.ini först från 0.85 till 0.6, då blev det ännu värre.
När jag ändrade från 0.6 till 1.0 tyckte jag nog att det blev viss skillnad till det bättre, men allt laggar fortfarande..

Kan det vara så att 4GB Vram är för lite efter uppdateringen?

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

Någon som har kört WZ med både alderlake å 5800x3d?

har kört med 12700k och 12900k och så fort jag stängde av e-kärnorna och drog upp minnet till ca 1800+ så märkte jag att spelet svarade och mjukheten ökade nämnvärt. Hade en 5800x3d som jag inte pillat på eftersom många techtubers(ej avg joe tubers som gn/hu) påpekade att alderlake är bättre verktyg för just wz. Aja, döm av min förvåning när 5800x3d @stock kändes lika responsiv och len som 12gen tunat. Dock så dippar 5800x3d 10fps lägre i värsta fall men avg fps är ca 20fps högre med min 2x8pins 3080ti än just alderlaken.

Så e sjukt impad av 5800x3d i WZ tvärtemot vad många säger.

Detta vara allt för mig i WZ-tråden

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kommer ihåg att jag hörde i en av Jack Frags klipp att med den nya releasen av Warzone 2.0 så försvinner gamla Warzone, eftersom det är ett helt nytt spel, och jag gissar på att det även gäller allt man köpt? Då har jag en följd fråga, varför fortsätter folk köpa skins osv då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hej!

Jag kommer ihåg att jag hörde i en av Jack Frags klipp att med den nya releasen av Warzone 2.0 så försvinner gamla Warzone, eftersom det är ett helt nytt spel, och jag gissar på att det även gäller allt man köpt? Då har jag en följd fråga, varför fortsätter folk köpa skins osv då?

Frågan borde istället vara, varför köper folk skins överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hej!

Jag kommer ihåg att jag hörde i en av Jack Frags klipp att med den nya releasen av Warzone 2.0 så försvinner gamla Warzone, eftersom det är ett helt nytt spel, och jag gissar på att det även gäller allt man köpt? Då har jag en följd fråga, varför fortsätter folk köpa skins osv då?

Allt försvinner / stannar i WZ 1.0

MVh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Jag slipper inte ens att spelaskiten längre. Fastnar i lobbyn eller så går det inte ens att ansluta till servern.

Nåja, kanske lika bra. Avskyr de här "nya" världskrigs vapnen och nya skitbanan "Caldera".

Hoppas verkligen de får till det med Warzone 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Allt försvinner / stannar i WZ 1.0

MVh

Precis vad jag trodde, men då är det väl ganska dumt att köpa på sig skins som en del gör nu

Permalänk
Medlem

Man kanske har en jäkla massa Cod-points? Oklart om dessa följer med till nästa spel...

Permalänk
Medlem

Den nya kartan, kolasala mängden vapen och perks gör mig riktigt jävla förbannad alltså. Warzone var så jävla bra och kul i början. Nu känns det som dunderbloatat piss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Den nya kartan, kolasala mängden vapen och perks gör mig riktigt jävla förbannad alltså. Warzone var så jävla bra och kul i början. Nu känns det som dunderbloatat piss.

Ja, att de fortfaradne inte tagit tillbaka Verdansk nu innan släppet av Warzone 2 är konstigt, för att hinna få tillbaka lite folk och att få dem sugna. Hoppas nya Warzone 2 kartan är något att ha, inte många dagar kvar nu. Satt och kollade lite på gameplay när vi körde förut och fick sån nostalgi av Verdansk. Kan återigen inte fatta att dem ersatte den med den dåliga öken bana

Permalänk

Har köpt mw2 för att få en känsla av spelet innan warzone 2 släpps, alla perks och vapen man låser upp via multiplayer kommer man kunna använda då i warzone? Har googlat utan resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpangoeselite:

Har köpt mw2 för att få en känsla av spelet innan warzone 2 släpps, alla perks och vapen man låser upp via multiplayer kommer man kunna använda då i warzone? Har googlat utan resultat

Tror jag säkert man kan, så har det ju varit tidigare.

Permalänk
Medlem

Warzone II - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

16 November är releasen satt för nya Warzone II och deras tillägg DMZ

Spelet kommer som tidigare Warzone vara Free to play och innehålla ett nytt spelläge kallat DMZ som liknar Tarkov mer vad det gäller loot och så vidare där du kommer att kunna hämta loot inne i en karta och sedan extracta, du kan sedan nästa gång du går in ta med denna loot. Detta kommer också vara free to play.

Warzone II Hämtas när det släpps via Battlenet klienten.

Känn er fria att diskutera spelet i allmänt, ställa frågor och att söka folk att spela med osv här i tråden.

Vi har redan nu bilder på Battlepass för säsong 1

Saxat från deras senaste blogg

"Säsong 01 för Modern Warfare ® II och Warzone 2.0 ™ går live den 16 november kl. 10 PT. Modern Warfare II kommer att få sin säsong 01-uppdatering den 14 november kl. 10 PT. Alla plattformar kan förbelasta Warzone 2.0 från och med 14 november kl. 10 PT."

Al Mazrah, kartan till Warzone 2,0: Använd 18 viktiga intressanta platser för att kämpa dig till din seger i Battle Royale eller utforska dem på väg till extraktion i den helt nya DMZ-upplevelsen.

Redo för den nya eran: Massor av nya funktioner gör Warzone 2.0 en otrolig upplevelse.

En skift i perspektiv: Third person spellistor som kommer under säsongen till Warzone 2,0: För första gången in Warzone historia, vi välkomnar fans av third person Battle Royale-action under säsong 01.

Mittpunkten till Modern Warfare II universumet, staden Al Mazrah i Förenade republiken Adal är där dina första strider för Warzone 2.0 kommer utkämpa sig.

De som spelar Modern Warfare II just nu får du lite seriös träning på Al Mazrah. Till exempel är följande Multiplayer-kartor underavsnitt av denna massiva region:

-Al Bagra fästning ( Kärnkarta )
-Ambassad ( Kärnkarta )
-Zarqwa vattenkraft ( Kärnkarta )
-Taraq ( både Core och Battle Map )
-Sariff Bay ( Battle Map )
-Sa’id ( Battle Map )
Vi gav redan en kort överblick över Al Mazrah här. Förvänta dig en utvidgad kartguide innan lanseringen.

Call of Duty: Warzone 2.0 är redo att påverka som ett ombyggt, fritt att spela, fritt för alla som tar på sig Battle Royale-spelet som har omdefinierat Call of of Duty ® franchise.

Custom Loadouts är tillbaka för Warzone 2,0.

Liknar originalet Call of Duty: Warzone , Loadouts spelar en stor roll i det som gör detta spel unikt, och i denna nya era kommer spelare att ha snabbare tillgång till deras Loadouts främsta fördel: Primärvapen. Det finns tre sätt att få en loadout på eller åtminstone ett primärt vapen:

  • Butiker – Spelare kan använda pengar i matchen i butikerna ( nytt namn för Buy Station ) för att köpa sitt primära vapen från deras skapade Loadouts.

  • Loadout Drop Public Event – Loadout Drops kommer att släppa in i Al Mazrah mitt i Battle Royale-matcher. Dessa är emellertid inte begränsade eller tilldelade enskilda trupper, utan kan istället nås av alla spelare.

  • Strongholds och Black Sites – Spelare kan också tjäna sin Loadout i det tidiga spelet som belöning för att rensa en Stronghold eller en Black Site.

Dessutom kan kontanter i match användas för att köpa ditt primära vapen från skapade Loadouts.[/li]

Warzone 2.0 kommer att implementera ett nytt Backpack-system, helt integrerat för DMZ och gjort just för Battle Royale-lägen.

I Battle Royale, som föregående Warzone, kommer Supply Boxes att kasta ut föremål att hämta. När en spelare interagerar med någon annan lootbehållare, till exempel en duffelväska, medicin väska, kommer de att fungera med loot-menyn.

När en spelare dör kommer de att släppa sitt primära vapen på marken och sin ryggsäck, som innehåller resten av av loten, och nås via en loot-meny.

Den nya Gulagen

Gulagen kommer att vara en 2v2-miljö där slumpmässigt parade Duos måste samarbeta för att vinna över sina motståndare. Alla spelare kommer att få en fördefinierad Loadout — vid lanseringen, kommer det att vara en pistol eller ett hagelgevär, en dödlig granat, och en taktisk granat — med bättre vapen och utrustning placerat mot mitten av kartan

Gulagen kommer också att innehålla en fängelsevakt som kommer att dyka upp i mitten av matchen för att påskynda striden. Att besegra fängelsevakten kommer att återlämna alla fyra Gulag-fångar tillbaka till Battle Royale, som erbjuder ett dilemma: Håller båda Duos med på att vänta och slåss mot denna mäktiga fiende tillsammans, eller blir man girig och försöker döda varandra?

I stället för en traditionell övertidsmatch, om varken lag eller fängelsevakten elimineras efter en kort tidsperiod, förlorar alla fyra operatörer.

  • För fortsatt och mer utförlig beskrivning läs vidare här

Warzone 2 New Features blog

Som sagt, känn er fria att diskutera vidare här i tråden

Permalänk
Medlem

FC Event? Måste ju kännas helskumt att springa runt och skjuta ihjäl Messi i Warzone...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Launch Trailer för Warzone II och det finns nu tillgängligt att Preloada på Battlenet, ihop med ett nytt blogginlägg som visar lite nytt som kommer till WZ II

Warzone II Blog nyheter

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att inte komma in på battle.net Launchern men kommer in i spelet via Steam?

F2 problemet med Social taben verkar funka även på Battle.net nu.

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

FC Event? Måste ju kännas helskumt att springa runt och skjuta ihjäl Messi i Warzone...

Vet inte ens vem det är så det kommer nog kännas precis som vanligt för mig.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det är så svårt att få spelet att funka med kompisarna? säg att man invitar eller blir inbjuden till en spelrunda av en vän så får man man upp meddelandet att alla spelfunktioner inte finns med om man inte äger mw2?

är det så att man bara får spela med vänner 1gång per dygn i warzone2 läget om man inte äger mw2?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Någon annan som har problem med att inte komma in på battle.net Launchern men kommer in i spelet via Steam?

Verkar som att Social fliken (F2) fungerar om du loggar in via Steam men går inte att komma åt om du startar spelet via Battle.net
Lite struligt om du försöker spela med någon som startar det via annan klient. Finns inget sätt att skicka invites om man sitter på olika plattformar och inte bägge tar sig in på blizzards launcher

Fliken buggar för mig i Steam, går inte att få upp. Man får göra en ny "voice channel" och invita den vägen.

Skrivet av DST:

Någon som vet varför det är så svårt att få spelet att funka med kompisarna? säg att man invitar eller blir inbjuden till en spelrunda av en vän så får man man upp meddelandet att alla spelfunktioner inte finns med om man inte äger mw2?

är det så att man bara får spela med vänner 1gång per dygn i warzone2 läget om man inte äger mw2?

Nej verkligen inte. Dem kanske är inne i shoot house eller något annat mw2 spelläge när du får invite i menyn, eller så buggar det bara. Aldrig hänt mig.

Permalänk
Medlem

jag å polaren testade å testade men hade dessa buggar/problem, dock så inatt några timmar senare så verkar det ha börjat funka, så problemet verkar vara löst.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

jag å polaren testade å testade men hade dessa buggar/problem, dock så inatt några timmar senare så verkar det ha börjat funka, så problemet verkar vara löst.

Japp ser att vänlistan verkar funka nu med Steam iallafall (F2).