Minnespriserna störtdyker – billigare DDR4 och DDR5 att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hoppas verkligen på att DDR5-minnen blir billigare, men jag är tveksam. Finns alltid nån ursäkt för att höja priserna...

Off topic:ish
Fixat (iaf. tillfälligt) https://imgur.com/anP44fG.jpg

jaha...!
Sorry @Medbor, din like magnet status har gått vidare till @Hulle nu officiellt verkar det som

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Typiskt. Jag köpte DDR 5-minne till min nya dator för en tid sedan. Jag törs inte kolla om det har sjunkit i pris något.

De vet alla att de gör som är early adopters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Detta är humor på riktigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Lite oklart i inlägget varför man ska undvika allt på marknaden just nu;).

Inte speciellt oklart om man pysslar med överklockning. Finns inga andra DDR5 dies som "enkelt" kan köras i 8000+ med RPL. Och ja, det rör bara DDR5 och just då om man bryr sig om OC/höga ram hastigheter.

Det är som att du satt hösten 2015 och visste att Samsung B-die skulle komma våren 2016 och hur mycket bättre kretsarna var än vad som fanns på marknaden just då. Situationen är väldigt snarlik. Priserna är över lag på nedgång och dessutom kommer kretsar som vi vet är betydligt bättre än vad som dominerar marknaden just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

jaha...!
Sorry @Medbor, din like magnet status har gått vidare till @Hulle nu officiellt verkar det som

Jag får väl hoppas att Media Markt gör någon mer tabbe på mellandagsrean så jag kan tjäna in lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag får väl hoppas att Media Markt gör någon mer tabbe på mellandagsrean så jag kan tjäna in lite

<Uppladdad bildlänk>

Det är din enda chans

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Brorsbarnens julklapp ska bli en "ny" dator så jag ska köpa nytt minne till mig så får de lite äldre saker. Blir betydligt bättre saker än de har nu. Enda bekymret är grafik kortet som blir ett 7970 men dom är så dyra så det får gå endå.
Bra att man kan ge bort sina gamla grejer som ofta är mycket bättre än folk har trots åldern och med lite finslipande av tex klockfrekvenser så kan det bli helt ok.

Åker nog och köper minne idag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

jag är ute efter att köpa RAM gärna 256GB samt 4st 2TB eller 4st 4TB M.2 NVMe SSD, en dyr investering, men jag ska nog vänta på att priserna sjunker mer, Black Friday erbjudandena är inte lika bra som jag hade hoppats, men jag var mycket nära på att köpa 4st 2TB igår

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0