Noctua skruvar till det med brun mejselduo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Finns väl en hel uppsjö av mejslar på Clas Olsson, Bauhaus eller valfri meck- eller byggbutik. Varför satsar man på detta? Förväntar Noctua sig att dra in storkovan nu? Dags att byta branch?

Du anar inte vilken skillnad i kvalitet man kan råka ut för. Sedan är det också skillnad i greppvänlighet, tjocklek, längd, hållare (för bits som jag var inne på nyss).

Jag köpte långa bits och en ledad bits-hållare nyligen, och det är perfekt för mina rack som jag håller på att bygga om. Använder det i kombination med en skruvdragare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Betyg:
+Tyst
+Brun
+Effektiv
+Skruvat värre
+Brun

- Inte tillräckligt brun.

Äntligen en till produkt förtjänt av denna utmärkelse.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Var är kylflänsarna?

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Väntar på Chromax Black varianterna.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk

Frågan är om den är utformad för bästa areodynamiska prestanda.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Äh, finns ju ingen fläkt på dom, då får det va. Tänk sommar och varmt när man ska skruva dator, puh.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Du anar inte vilken skillnad i kvalitet man kan råka ut för. Sedan är det också skillnad i greppvänlighet, tjocklek, längd, hållare (för bits som jag var inne på nyss).

Jag köpte långa bits och en ledad bits-hållare nyligen, och det är perfekt för mina rack som jag håller på att bygga om. Använder det i kombination med en skruvdragare.

Det är förvisso sant att det kan vara stor skillnad, men för att skruva dator spelar det ju knappt någon roll alls. Enda mejsel jag kan erinra mig, som var så dålig att den blev oduglig, var en med bits som satt så löst att de föll ur.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Enviro:

Förvänta er ett djupgående och omfattande test av dessa!

Lyckan är totalt, Jag har eventuellt en eller två som är på väg till redaktionen just i detta nu.
Årets mest hypade release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Lyckan är totalt, Jag har eventuellt en eller två som är på väg till redaktionen just i detta nu.
Årets mest hypade release?

En av få produkter folk har råd med nuförtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tills man köper sitt första hus. Då blir intresser för mejslar pånyttfött! Vet inte hur många jag har i dagsläget

Har väl mer och göra med att man har fler "smarta" ställen man lämnar saker på och hinner köpa nytt innan man hittar dom nästa gång?

Tror jag har 9st hammare efter 12år i hus :/

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Långa skruvmejslar är underskattade, dessa var lite korta.

Kör också mest bits-mejslar, men bra fasta mejslar som är lite längre är bra att ha till hands.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Förvänta er ett djupgående och omfattande test av dessa!

Dessa skriker Wera. Kolla in deras skruvmejslar och titta speciellt på skaftet. Nästan exakt samma form. Som dessutom är gjorda på ett sådant ergonomiskt sätt att du inte ska slita ut lillfingret o ringfingret. Riktigt bra. Sen om dessa är gjorda tillsammans med Wera eller ej, låter jag vara osagt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Hur kan de sälja 150mm lång skruvmejslar när NH-D15 är 155mm hög? Borde ju definitivt ha gjort dem minst 160mm!

Permalänk
Medlem

Du får med NM-SD1 om du köper en Noctua NH-P1 så beställ inte den separat.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

@landmarks

Skrivet av Nyhet:

De två skruvmejslarna NM-SD1 och NM-SD2 följer både ikoniskt färgschema och ska göra kylarmontering mindre svettigt.

Nyheten om skruvmejslarna
Den nästan erotiska bilden av en Noctua skruvmejsel mot brun bakgrund

Smidiga länkar
Ett pris jag faktisk har råd med

...

..

.

Är ni nöjda nu?

Permalänk
Medlem

Blev en beställning direkt! beställde från Inet med lite väntetid.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Bacho är bra skit. Har ett gäng som hängt med i många år. 200Kr är också ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Bacho är bra skit. Har ett gäng som hängt med i många år. 200Kr är också ett bra pris.

Tyvärr så var bahco bra förr men nu har de gått ner sig helt.
Finns väl visst sortiment som fortfarande är bra och tillverkas i Sverige dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Blev en beställning direkt! beställde från Inet med lite väntetid.

Bara för att få pingvinstång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Bara för att få pingvinstång...

När jag beställer pingvinstänger från Inet så brukar de skicka med någon hårdvara också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av GuessWho:

@landmarks

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/106953?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvMTA2OTUzIiwiZmlsdGVycyI6WyJhPTE2OjkiLCJ0PXBhbmVCYW5uZXIiXSwicGFyYW1zIjp7ImNhY2hlQnVzdGVyIjoiMjAyMTA1MDEifSwia2V5IjoiM2QyYzVmY2ZlNzFjYWU3YTZjYTJhMWZlOTQ0MTJiMzcifQ%3D%3D

Nyheten om skruvmejslarna
Den nästan erotiska bilden av en Noctua skruvmejsel mot brun bakgrund

Smidiga länkar
Ett pris jag faktisk har råd med

...

..

.

Är ni nöjda nu?

<Uppladdad bildlänk>

Mycket nöjd! Bra köp

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Förvänta er ett djupgående och omfattande test av dessa!

Låt mig förutspå att de får utmärkelsen "Brun produkt".

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Tyvärr så var bahco bra förr men nu har de gått ner sig helt.
Finns väl visst sortiment som fortfarande är bra och tillverkas i Sverige dock.

Bahco är precis som du säger enkla verktyg med hög prislapp. Duger att ha hemma men inte om det ska användas varje dag i arbetet. Nu ska man ju inte använda skiftnyckel helst, men Bahcos nycklar har så mycket spel att dom inte ens borde säljas som funktionsdugligt verktyg.

Permalänk
Medlem

Inets egen liten skruv-och bits låda fungerar för mig

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Noctua NM-SD1 + NM-SD2

Skrivet av Zmt:

Blev en beställning direkt! beställde från Inet med lite väntetid.

Då sparar du 90 öre per skruvmejsel också jämfört med priserna på Amazon.
Kanske får med en pingvinstång också. (Vet inte om man måste komma upp i någon nivå för det?).
Så bättre värde för dig.
När jag beställde så visste jag inte att Inet också skulle sälja dem.
Stjärnskruvmejseln Noctua NM-SD2 verkar dessutom slutsåld på Amazon. Åtminstone via den länk som jag beställde via.