Permalänk
Medlem

Första intrycket utav dlc'n är att detta kan och lär bli riktigt roligt!

Permalänk
Medlem

Fan vad nice! Jag laddar ner nu, snart klart

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Det känns inte som samma som i fh 4?

Jag laddade 150 gig uppdateringar i helgen. Måste tydligen ladda ner 25 gig till så det var rätt onödigt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Ja detta kommer jag ha roligt på i ytterligare många timmar

Skrivet av oqvist:

Det känns inte som samma som i fh 4?

Jag laddade 150 gig uppdateringar i helgen. Måste tydligen ladda ner 25 gig till så det var rätt onödigt

Sluta gnäll, klart du behöver ladda ner nytt

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem

Ska göra mitt bästa att sluta gnälla men tja intet nytt under solen men har haft lite kul. Men det trista är att jag egentligen bara samlar jag brukade gilla racingen förut men den gnistan verkar helt död. Men det är inte forzas fel. Racingen blir iaf lite bättre nu när man är uppvärmd och börjar hitta tillbaks till de vettigare bilarna.

Låst upp S2 får se om man fortsätter efter att ha låst upp X för hot wheels.

Hade hoppats de fixat till ljudet till elbilarna nu med formula E bilarna eller vad de heter. Men de har fortfarande inget vindbrus eller däckljud. De elbilar jag hört är inte så tysta man kan tro då det mesta av ljudet inte är motorljud utan vindbrus, ljud från däck etc och de har ju desutom ljudisolerande material. Racingbilar brukar inte ödsla en massa vikt på ljudisolering det borde va tunna plåtskal där en massa ljud kommer in i kupén. Känns lite märkligt att de totalt missat detta. Nu har de elbilar som har prestanda som man är ute efter men då får man köra som att man lirar på mute. Synd det inte går att modda dit ljud.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Så då var jag klar 100% med DLCt, hade riktigt kul. Framförallt klass S2 finns det några riktigt roliga banor för.

Permalänk
Medlem

Har ni noterat om dom har lagt på en ny shader på hela spelet? Det ser annorlunda ut nu, det ser inte dåligt ut, jag känner bara inte igen looken

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Alltså det är nog dags för en rollback på AI, dom har lärt sig för mycket av douchebags då man numera blir konstant avprejad, breakchecked och använder en som bromskloss hahaha.

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Alltså det är nog dags för en rollback på AI, dom har lärt sig för mycket av douchebags då man numera blir konstant avprejad, breakchecked och använder en som bromskloss hahaha.

Det värsta tycker jag är när man ska ta sig genom hela fältet så lägger en efter en sig så mycket i vägen som möjligt och bromsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Det värsta tycker jag är när man ska ta sig genom hela fältet så lägger en efter en sig så mycket i vägen som möjligt och bromsar.

hahaha ja jag vet precis vad du menar.

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Sista barnfinden är seg asså, hittade 250 GTO:n typ två månader sen. Avinstallerade dock spelet då jag tröttnade lite men har börjar lira igen och den är fortfarande inte klar! Står painting och 15 millar för att få instant restore.
Antar det är ingame tid som räknas och inte utanför spelet... Ändå segt.

Vad var det för exploit folk använda i aktionshuset, dom stängde tydligen ner det såg jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Sista barnfinden är seg asså, hittade 250 GTO:n typ två månader sen. Avinstallerade dock spelet då jag tröttnade lite men har börjar lira igen och den är fortfarande inte klar! Står painting och 15 millar för att få instant restore.
Antar det är ingame tid som räknas och inte utanför spelet... Ändå segt.

Vad var det för exploit folk använda i aktionshuset, dom stängde tydligen ner det såg jag.

Forza Horizon 4?

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Forza Horizon 4?

Forza Horizon 5 kör jag.

Googlade lite, verkar som "restoration time" kan bli resettad om det kommer uppdateringar till spelet t.ex.. Kanske
det som hänt. Verkar dessutom vara lite slumpmässigt hur länge man får vänta av inlägg på reddit att döma. Aja den blir väl klar någon gång..

Exploiten stod det om inne i Forza på Messages. Stod att dom upptäckt att folk använt något exploit så dom tillfälligt stängt ner auktionshuset. Kanske är öppet nu har inte kollat. Skulle precis kolla lite nya bilar just då, typiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Forza Horizon 5 kör jag.

Googlade lite, verkar som "restoration time" kan bli resettad om det kommer uppdateringar till spelet t.ex.. Kanske
det som hänt. Verkar dessutom vara lite slumpmässigt hur länge man får vänta av inlägg på reddit att döma. Aja den blir väl klar någon gång..

Exploiten stod det om inne i Forza på Messages. Stod att dom upptäckt att folk använt något exploit så dom tillfälligt stängt ner auktionshuset. Kanske är öppet nu har inte kollat. Skulle precis kolla lite nya bilar just då, typiskt!

Hörde att folk fuskade till sig max belopp och köpte alla bilar för 20+ millioner styck, jävligt roligt sätt att förstöra ekonomin för oss andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Hörde att folk fuskade till sig max belopp och köpte alla bilar för 20+ millioner styck, jävligt roligt sätt att förstöra ekonomin för oss andra.

Ush va trist
Alltid rötägg som ska förstöra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ush va trist
Alltid rötägg som ska förstöra.

öhhh hur drabbar det dig? Många bilspel har ju så sabbad ekonomi så du tvingas. Forza horizon är förvisso inget bra exempel där haglar det bilar över en men GT 7 är ett absolut helvete. Eller ja alla Gran Turismo lir jag lirat. Jag skulle utan att blinka fuska till mig hundratals miljoner så jag faktist kan testköra och se vad jag gillar och slippa meningslös veckovis grind för att ha råd med en enda jävla bil som lika gärna kan va en groda.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

öhhh hur drabbar det dig? Många bilspel har ju så sabbad ekonomi så du tvingas. Forza horizon är förvisso inget bra exempel där haglar det bilar över en men GT 7 är ett absolut helvete. Eller ja alla Gran Turismo lir jag lirat. Jag skulle utan att blinka fuska till mig hundratals miljoner så jag faktist kan testköra och se vad jag gillar och slippa meningslös veckovis grind för att ha råd med en enda jävla bil som lika gärna kan va en groda.

Okej, då är vi olika. Avskyr fuskande i alla former. Skulle aldrig fuska i ett MP spel.
SP som inte drabbar någon annans spelupplevelse är väl acceptabelt men annars inte. Inget jag skulle vilja göra själv dock.

Aja, lite ot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu förstör dom auktionshuset som är online för alla att buda på, skulle inte bry mig om det handlar om offline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Nu förstör dom auktionshuset som är online för alla att buda på, skulle inte bry mig om det handlar om offline.

Kanske men auktionshuset har ju alltid vart skevt. Skapar du egna liverys så kan du sälja för högre. Vilket på ett vis ändå är okay. Har inte brytt mig så hårt då det ändå är så lätt tjäna pengar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem att få tag på bilar i FH(vilken en av versionerna som finns) så jag har aldrig varit inne och budat på på bilar som helt klart alltid har varit för högt satta. Jag kanske har missat bilar, vet inte? Bryr mig inte

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag har aldrig haft problem att få tag på bilar i FH(vilken en av versionerna som finns) så jag har aldrig varit inne och budat på på bilar som helt klart alltid har varit för högt satta. Jag kanske har missat bilar, vet inte? Bryr mig inte

Det går att fynda. Men problemet är att om du inte levlar creativity eller något kan du bara sälja milebilar för 100000. Sen så ser man bilar som säljs över nypris det är en gåta hur det fungerar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tänkte bara se om det finns någon Swec crew man kan joina i FZ5?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Tänkte bara se om det finns någon Swec crew man kan joina i FZ5?

Det finns det. Joina [SweC] Sweclockers
Välkommen!

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det finns det. Joina [SweC] Sweclockers
Välkommen!

Tackar
Nu är man med i klubben 😎

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat Gamepass till PC och hittat tillbaka till Forza igen. Joinade Swec-klubben igår!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Ni är alla så hjärtligt välkomna till klubben!

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Kliade mig i huvet på en av season challanges. En speedtrap där man ska nå 305km/h men verkade helt omöjligt tills jag
såg att andra började ta sats från vägen 90-grader från speedtrapen haha. Tur det finns rewind för det var inte helt lätt att pricka mellanrummet mellan träden i 300+kmh.

Permalänk
Medlem

Nytt rally DLC kommer om någon månad, ska bli kul om det är time trial etapper i ett mästerskap.
https://youtu.be/ajFf2RaiZu4

Permalänk
Medlem

Kul! För det första bara jag får nytt content till Forza Horizon så är jag mer än nöjd och en hel rally karriär i den miljön Detta ser jag fram emot

Visa signatur

PC:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Kliade mig i huvet på en av season challanges. En speedtrap där man ska nå 305km/h men verkade helt omöjligt tills jag
såg att andra började ta sats från vägen 90-grader från speedtrapen haha. Tur det finns rewind för det var inte helt lätt att pricka mellanrummet mellan träden i 300+kmh.
https://i.imgur.com/xVzc2bc.jpg

Det finns en del sådana grejer. Hade sjuka svårigheter att plocka en av fast-travel-boardsen som var på ett tak exempelvis, men efter ett par hundra försök gick det.