Digital video från GameCube möjligt?

Permalänk
Skrivet av M89:

Använd Dolphin GameCube Emulator istället och få riktigt bra bild med en hel del inställningar.

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1158730-g...

Många retrointresserade har inget intresse av emulatorer dock.

Permalänk

Han hade inte en sån, han saknade en sån och kunde tänka sig att lägga maximalt 300 kr 2013.

Permalänk
99:e percentilen

Ja, ser man på! Har dock aldrig ägt den, tyvärr.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

1290:- är tyvärr alldeles för mycket för att det ska vara värt det. Jag tänker mig snarare max 300 kr.

Jag tror dock inte att det kostar typ 1500 spänn för en komponentkabel till PS2/Xbox. Det är ju faktiskt lite löjligt att man ska behöva betala mer än tre gånger så mycket som en hel begagnad konsol kostar för att bara få duglig bild. Då kan man ju lika gärna köpa en Wii, som ju har komponent och stöder GameCube-spel.

Jo, men Wii U kom ju sex år efter PS3 och Xbox 360. Nintendo verkar sträva efter att alltid ligga en generation efter alla andra hårdvarumässigt.

Gamecube komponentkabeln har lite inbyggd elektronik som minns inte exakt vad men tillräckligt komplicerad på den tiden att 3e part kabel aldrig såldes.

Medans ps2/xbox hade all elektroniken i enheten så det bara behövdes en passiv kabel med rätt kontakter.

Sen vad jag förstått så slog välinte den digitala kabeln så hårt på marknaden till gc så inte så många såldes samt bara typ en handfull spel med fullt stöd för den digitala porten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows