Ökad mängd reklam på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ökad mängd reklam på Sweclockers

Sedan december månad har jag reagerat på ökad mängd reklam på Sweclockers. Det gäller främst nyhetsflödet på startsidan.

Julkalendern har känts bloatad av reklam / sponsrad och tagit upp en hel del plats. Detta sker i kombination med annan reklam och annat sponsrat innehåll (Testpiloter t.ex.).

De få nyheter som kommit ut har tryckts bort av detta och jag reagerade flera gånger under december men tänkte "det går över". December brukar ha färre nyheter som kommer ut men det går att tackla med intressanta repotage och annat kul om man vill. Samtidigt ser man fram emot mässorna efter nyår.

Nu är CES igång och Elgiganten sponsrar hälften av rapporteringen?

Jag gillar helt enkelt inte känslan jag får när jag besöker Sweclockers längre. Det känns inte oberoende och det känns inte kul. Det känns som massa reklam ska tryckas ner i halsen på en.

Räcker det inte med att så många väljer att stödja er utan att köra Adblock att ni måste skapa mer och mer sponsrat innehåll?

La upp en omröstning. Kanske är det bara jag som är gnällig. Jag blir ju ilsken över att Samsung har lagt reklam i Smart Hub på TV:n.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Nej det är ju klart att ingen VILL ha reklam men skulle du hellre se att du fick betala för att ta del av innehållet? Något måste ju finansiera löner och drift.
Föreslå betalt medlemskap som tar bort all reklam och kostnaden för det skulle vara motsvarande reklamintäkterna?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.
Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Nej det är ju klart att ingen VILL ha reklam men skulle du hellre se att du fick betala för att ta del av innehållet? Något måste ju finansiera löner och drift.
Föreslå betalt medlemskap som tar bort all reklam och kostnaden för det skulle vara motsvarande reklamintäkterna?

Jag pratar såklart inte om något svart/vitt scenario här. Det finns en balans.

Flera gånger i december var jag tvungen att scrolla en bit då allt "over the fold" och en bit ner bara var reklam i princip. Det är dåligt i min värld!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att all Ukraina-reklamplats som de ger bort gratis gör att de behöver trycka in massa reklam på andra ställen? Tycker nog det har ökat. Sedan tycker jag inte det gör något om ett quiz om hårddiskar är sponsrat av en tillverkare. Tråkigare med ett snabb-titt på ett chassi som är sponsrat innehåll från tillverkaren, där recensenten får vara väldigt mjuk i åsikterna då det inte är någon review.

Permalänk
Medlem

Är väldigt sällan inne på framsidan så att säga. Jag brukar gå till nyheten via forumet. Jag tycker inte det blivit mer reklam i dec jämfört med tidigare.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag har inget emot lite meningslös reklam som jag ändå inte bryr mig om, tyvärr verkar det omöjligt att stänga av ad-block in min webbläsare - Vivaldi, någon som vet hur man gör det?
EDIT: - Glöm det, hittade inställningen och la in Sweclockers som oblockerad. Vill ju bidra till det bästa forumet på nätet, och för att jag ALDRIG skulle betala för att få tillgång till ett forum.