Acer rullar ut datorplats för cykelfantasten

Permalänk
Melding Plague

Acer rullar ut datorplats för cykelfantasten

Kombinationen hemmagym, arbetsplats och datorladdare står på agendan när Acer presenterar en produkt för alla hurtbullar med obekvämt stora plånböcker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Diggar idén, men känner spontant att jag inte kommer kunna hålla fokus på datorn samtidigt som jag trampar uti helvete

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Känns väldigt 90-tal.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Visst är gåband och cykelstolar alternativ men det är ju bevisat att humör och välmående påverkas mycket av att vara ute och röra sig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av DavidtheDoom:

Visst är gåband och cykelstolar alternativ men det är ju bevisat att humör och välmående påverkas mycket av att vara ute och röra sig.

Håller helt med men detta skulle jag kunna se som ett komplement. Ska man ändå sitta där så kan man lika gärna cykla lite. Plus att man kan ladda. Det är ju faktiskt briljant.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kan man koppla den till nån app som mäter cadence, hastighet, m.m?
Samt kan den ändra motståndet över huvud taget? Och är det i så fall via datorn eller via reglage?

Tänker mig att den kan ersätta träningscykeln och då kanske 10000 inte är farliga pengar helt plötsligt

EDIT: att den genererar kraft som t.ex. kan användas för att ladda en powerbank låter ju vettigt. Så länge den inte kräver ström för att bromsa sig själv med

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dinoman:

Håller helt med men detta skulle jag kunna se som ett komplement. Ska man ändå sitta där så kan man lika gärna cykla lite. Plus att man kan ladda. Det är ju faktiskt briljant.

Väntar på en Ikea variant för halva priset.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Rekordmedlem

Varför gick det bara att rösta på ett alternativ ?
Klart man bör ha en arbetsplats där man kan cykla eller gå och det bör också vara ett stå sitt skrivbord och i övrigt bra ergonomi, billigt skräp och kontorslandskap borde förbjudas.

Skrivet av FX9:

Kan man koppla den till nån app som mäter cadence, hastighet, m.m?
Samt kan den ändra motståndet över huvud taget? Och är det i så fall via datorn eller via reglage?

Tänker mig att den kan ersätta träningscykeln och då kanske 10000 inte är farliga pengar helt plötsligt

EDIT: att den genererar kraft som t.ex. kan användas för att ladda en powerbank låter ju vettigt. Så länge den inte kräver ström för att bromsa sig själv med

Deluxeversionen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den där sitsen kommer inte vara nyttig för knän och höfter, det finns en anledning till att cykelsadlar är formade som dem är.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte...lite knepigt att arbeta med underredet och samtidigt vara stadig och fokuserad nog att ha någon som helst precision med mus och tgb tänker jag, men funkar det bra så är det inte en så dum ide.

Fast vem försöker jag lura...går det inte att fälla ihop den och rulla in under sängen (tv-shop kriterier) så blir det inget!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tour de France edition.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Frågan är vad det är för motstånd? Och hur högt motstånd krävs för att få ut 75 W? Det kräver givetvis mer. Kör själv träningscykel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Borde få skyddsplast för all svett och inbyggda fläkt(ar).

Permalänk
Medlem

Koppla generatorn till en minikyl, då får man bara den där kalla svalkande drycken om man verkligen förtjänar det.

Permalänk
Medlem

Konstig pryl som först efter en timmes kämpande ger 75 watt. Har den ett batteri som den laddar upp och efter en timmes trampning så börjar den mata ut 75 joule per sekund? Eller efter en timme ger den den en stöt på 75*3600 = 270000 joule. Ja en svagare blixt är 2000000 joule så ja en liten miniblixt.

Permalänk
Avstängd

Gör två saker samtidigt, men bägge sämre

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ryggstödet ser inte riktigt gjort ut för att cykla halvliggande under zoommötena?

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man skall undvika att röra armbågarna och därmed blir det svårt för att hålla händerna stilla för att skriva och så vidare på datorn.

Omröstningen saknar alternativ för oss som inte cyklar, helst kör över spandexidioterna och ser hur mammor utan hjälm med barn i barnstol men utan hjälm, på cykel, bryter mot alla trafikregler i tätort och rusningstrafik, utsätter sig själva för livsfara och min bil för smärre bucklor.

Sorry, lite affekt där, men det är så sjukt vansinnigt hur många - inte alla - cyklister beter sig i trafiken.

Kan inte associera cykel till fungerande arbetsplats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle vara spännande om man kunde cykla runt i kontorslandskapet och ta med sig skrivbordet in på möten och sånt

Permalänk
Medlem

Vi har en skrivbordscykel på jobb som bara är sits och pedaler utan ryggstöd, men som också går att flytta mellan arbetsplatser för den som känner för att använda den. Funkar rätt bra i öppet landskap.
Detta känns svårt, ingen kommer vilja använda den konstant och det känns mer omständigt att byta arbetsplats helt med skrivbord och allt.

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem

Man kanske kan koppla den till spelet.. Typ springa i BF eller så?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av krEJZi:

Man kanske kan koppla den till spelet.. Typ springa i BF eller så?

Det går att koppla rätt saker till rätt spel, jag tror Swift funkar bättre med en "cykelkontroller" än BF.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle vara spännande om man kunde cykla runt i kontorslandskapet och ta med sig skrivbordet in på möten och sånt

Haha, skulle troligen bli total kaos. Men väldigt roligt.

Permalänk
Medlem

Gillar ideen men tror inte på det då mycket i jobbat utan mer när man sitter och spelar.

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet. Perfekt för mig som alltid blir rastlös och vill pilla med saker när jag sitter till. Kanske skulle gå att få ut de energierna genom att trampa lite.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är vad man måste vara för typ av psykopat för att sitta på en träningscykel i jeans.

Permalänk

Första funderingen är ju varför den inte har RGB? I övrigt perfekt för svenska elpriser. Snart kommer spisen med inbyggd cykel samt liknande produkter för alla yrkeskategorier.

Hästsadel med cykel för den professionella och miljömedvetna jockeyn känns som en solklar hit.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem

11k för en sådan specialkombo är ju inte alls dyrt, förutsatt att det inte är skitkvalité då förstås.

Kör dock stationärt med dubbla skärmar på jobbet och behöver betydligt större bordsyta. Har heller inget egentligt laddningsbehov annat än telefonen.

Hemma har jag en crosstrainer ståendes bredvid datorbordet som kan klivas upp på när som helst, så där behövs det inte.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ännu en uppfinning för ett behov som inte finns.

Permalänk
Medlem

Vad är det som skiljer denna mot ett högt skrivbord och en separat träningscykel? Laddfunktionen känns mer som en gimmick