Samsung introducerar tredje generationens Galaxy Book

Permalänk
Melding Plague

Samsung introducerar tredje generationens Galaxy Book

Tillsammans med nya telefoner anländer en tredje generation bärbara datorer, där ny toppmodell bestyckas med Intel Core i9 och Geforce RTX 4070.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intel i en laptop känns så himla gammalmodigt. Jag vill inte ha en skrikande fläkt och minimal batteritid och extrem värme

Jag rekommenderar alla att testa en M-baserad äppeldator. De blir inte ens varma, tror inte jag hört fläkten på den ännu, batteritid för flera dagar (på riktigt)

Inte alls en stor fan av Apple i övrigt, men det måste komma något nytt för PC snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Intel i en laptop känns så himla gammalmodigt. Jag vill inte ha en skrikande fläkt och minimal batteritid och extrem värme

Jag rekommenderar alla att testa en M-baserad äppeldator. De blir inte ens varma, tror inte jag hört fläkten på den ännu, batteritid för flera dagar (på riktigt)

Inte alls en stor fan av Apple i övrigt, men det måste komma något nytt för PC snart

-> Alla som inte tänker använda sin laptop till att spela.

Förövrigt överdriver du en smula, en modern laptop, i motsvarande prisklass dvs från 18-20k går som regel helt tyst och svalt.
Jag var tveksam pga just fläktviftande. Men trots att jag nu har en sk gaminglaptop, så är den helt tyst, från surf, film, även vid photoshop mer komplex bildhantering. Självklart börjar fläktar vifta på vid 130-150w gpu och 55watt cpu peak vid gameing.
För mig är det kalas, en stund med ena för att sen gå över till att spela, utan behöva byta varje sig maskin eller plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Intel i en laptop känns så himla gammalmodigt. Jag vill inte ha en skrikande fläkt och minimal batteritid och extrem värme

Jag rekommenderar alla att testa en M-baserad äppeldator. De blir inte ens varma, tror inte jag hört fläkten på den ännu, batteritid för flera dagar (på riktigt)

Inte alls en stor fan av Apple i övrigt, men det måste komma något nytt för PC snart

Den erfarenheten hade jag med M1 men inte med en M1 Pro som jag fick på jobbet. Kollat med Apple och de var inget fel på datorn, men de håller inte bra med batteriet även om du drar ner ljusstyrkan till 50-60%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

-> Alla som inte tänker använda sin laptop till att spela.

Förövrigt överdriver du en smula, en modern laptop, i motsvarande prisklass dvs från 18-20k går som regel helt tyst och svalt.
Jag var tveksam pga just fläktviftande. Men trots att jag nu har en sk gaminglaptop, så är den helt tyst, från surf, film, även vid photoshop mer komplex bildhantering. Självklart börjar fläktar vifta på vid 130-150w gpu och 55watt cpu peak vid gameing.
För mig är det kalas, en stund med ena för att sen gå över till att spela, utan behöva byta varje sig maskin eller plattform.

För spelande är mac verkligen inte ett lika bra alternativ, håller med, men AMD är i alla fall lite bättre då tror jag. TDP på Intel betyder ju typ 45-450W eller något liknande. AMD är långt från perfekta, men inte lika illa iaf

Detta är alltså om man bryr sig om att ha datorn i bärbart läge mer än korta stunder. Ska man spela med datorn fast i en sladd för det mesta kan man ha vad man vill

Skrivet av Ryssfemma:

Den erfarenheten hade jag med M1 men inte med en M1 Pro som jag fick på jobbet. Kollat med Apple och de var inget fel på datorn, men de håller inte bra med batteriet även om du drar ner ljusstyrkan till 50-60%.

Lustigt, jag har just en MacBook Pro 16” på jobbet, sällan jag kommer under 50% batteri efter en hel arbetsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Intel i en laptop känns så himla gammalmodigt. Jag vill inte ha en skrikande fläkt och minimal batteritid och extrem värme

Jag rekommenderar alla att testa en M-baserad äppeldator. De blir inte ens varma, tror inte jag hört fläkten på den ännu, batteritid för flera dagar (på riktigt)

Inte alls en stor fan av Apple i övrigt, men det måste komma något nytt för PC snart

Må vara fin hårdvara i Apple-datorerna, men inte en chans att jag skulle välja bort Windows för MacOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Intel i en laptop känns så himla gammalmodigt. Jag vill inte ha en skrikande fläkt och minimal batteritid och extrem värme

Jag rekommenderar alla att testa en M-baserad äppeldator. De blir inte ens varma, tror inte jag hört fläkten på den ännu, batteritid för flera dagar (på riktigt)

Inte alls en stor fan av Apple i övrigt, men det måste komma något nytt för PC snart

Som gammal pc fantast måste jag säga att m arkitekturen har slagit mig med häpnad. Helt sjuk prestanda. Dylik dedikerad (eller utvecklad integrerad) teknik för grafik hade slagit sönder marknaden helt.

Permalänk

Blir intressant att se tester på vad denna med 4050 och 4070 presterar i spel.
Gissar att det blir typ 50W TDP på 4050 och 4070 och typ lika för CPU så ungefär 100w totalt.
Kommer att dra ungefär lika som en max belastad M2 Max, blir kul och se hur de presterar grafikmässigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Intel i en laptop känns så himla gammalmodigt. Jag vill inte ha en skrikande fläkt och minimal batteritid och extrem värme

Jag rekommenderar alla att testa en M-baserad äppeldator. De blir inte ens varma, tror inte jag hört fläkten på den ännu, batteritid för flera dagar (på riktigt)

Inte alls en stor fan av Apple i övrigt, men det måste komma något nytt för PC snart

Byggkvaliten och hårdvaran är helt ok men MacOs är jag inget fan av alls och det lämnar mycket att önska (äger själv en M1 air, tyvärr)

On topic: Alla dessa laptops ser helt ok ut på bild men när man går och pillar på dem i butik så är tyvärr ingen tillverkare ens i närheten av Apple när det kommer till byggkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347775:

Byggkvaliten och hårdvaran är helt ok men MacOs är jag inget fan av alls och det lämnar mycket att önska (äger själv en M1 air, tyvärr)

On topic: Alla dessa laptops ser helt ok ut på bild men när man går och pillar på dem i butik så är tyvärr ingen tillverkare ens i närheten av Apple när det kommer till byggkvalitet.

VmWare Fusion + Win11 ARM = m-mac med windows

X86 emulering funkar riktigt bra nu för tiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

VmWare Fusion + Win11 ARM = m-mac med windows

X86 emulering funkar riktigt bra nu för tiden

Det gör det säkert men jag gillar inte sådana lösningar. Nåväl, Mac duger för surf och film men för arbete föredrar jag Windows