Permalänk
Medlem

Esportal?

Hej!

Jag har skaffat en ny dator för att börja spela lite cs och dylikt igen.

Kort sagt så när jag har laddat ner esportal klienten så får jag bara detta meddelande hela tiden.

A System restart is required, would you like to restart now?

Och då har jag laddat ner och avinstallerat klienten ett ex antal gånger och vet inte hur många gånger jag har startat om datorn.

Någon som kan ha något tips?

Visa signatur

|CPU: Intel core i7 7700k |GPU: GTX 970|Mobo: Gigabyte z270 gaming k3 ATX|
|Case: Corsair Carbide 200R |Ram: Corssair 16gb ram|HDD: 1TB samsung HDD|PSU:EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Har haft exakt samma problem som du verkar ha (haft?) och jag har försökt med så många olika tillvägagångsätt för att bli av med det men det funkar fortfarande inte, tänkte därför se om du har fått det att funka sen din trådstart eller har du också gett upp på esportal och klienten...?

Allt gott!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Råkade klicka ner en popup som sa att esportal drivrutinen inte är certifierad. För att låta den köra ändå måste man stänga av minnesintegritetet i kärnisolering i säkertsinställningarna. Riktigt shady. Det verkar vara något med senare hårdvara och windows-update. För det verkar inte vara många med samma problem.

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lptrp:

Hade samma problem. Råkade klicka ner en popup som sa att esportal drivrutinen inte är certifierad. För att låta den köra ändå måste man stänga av minnesintegritetet i kärnisolering i säkertsinställningarna. Riktigt shady. Det verkar vara något med senare hårdvara och windows-update. För det verkar inte vara många med samma problem.

Haha vafan, det gjorde susen, tack som fan! Men måste ändå fråga vad det är som man stängt av, alltså vad som skulle kunna ske om minnesintegriteten/kärnisoleringen är avstängd?

Allt gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampled:

Haha vafan, det gjorde susen, tack som fan! Men måste ändå fråga vad det är som man stängt av, alltså vad som skulle kunna ske om minnesintegriteten/kärnisoleringen är avstängd?

Allt gott!

Vet faktiskt inte.. hoppas inte för allvarligt..

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Skrivet av lptrp:

Vet faktiskt inte.. hoppas inte för allvarligt..

Memory integrity förhindrar skadlig kod från att läsa minnet utanför sin process, dvs den kan inte ta över andra program eller känslig information som ligger i minnet samtidigt. Så det är definitivt bättre att ha det påslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Memory integrity förhindrar skadlig kod från att läsa minnet utanför sin process, dvs den kan inte ta över andra program eller känslig information som ligger i minnet samtidigt. Så det är definitivt bättre att ha det påslaget.

Ajdå. Förstod att det inte var optimalt så slog bara av det när jag spelade. Väldigt stökigt.

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izogaawd:

Hej!

Jag har skaffat en ny dator för att börja spela lite cs och dylikt igen.

Kort sagt så när jag har laddat ner esportal klienten så får jag bara detta meddelande hela tiden.

A System restart is required, would you like to restart now?

Och då har jag laddat ner och avinstallerat klienten ett ex antal gånger och vet inte hur många gånger jag har startat om datorn.

Någon som kan ha något tips?

För mig har det räckt att högerklicka på skrivbordsgenvägen och välja att köra som administratör en gång.

Visa signatur

.

Permalänk

Hade samma skit för drygt en månad sedan. Tyvärr var den enda lösningen en fullständig formatering

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Vad är grejen med att köra med Esportal? Varför inte bara köra via Steam?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Vad är grejen med att köra med Esportal? Varför inte bara köra via Steam?

Mindre fuskare, får man förmoda?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Vad är grejen med att köra med Esportal? Varför inte bara köra via Steam?

Med brasklapp för fel begrepp så kör Valves egna servrar med lägre bandbredd (64 tick) vs 3:e-partslösningar (128 tick) som esportal och faceit m.fl. vilket gör att det flyter bättre. Sen ska det vara svårare att fusk med pga. deras anticheat-klient (som är anledningen till den här tråden) men det verkar bara vara en katt och råtta-lek där fuskarna/utvecklarna ligger steget före, dvs. fusk förekommer även på esportal men skapar onödig komplexitet för spelarna.

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lptrp:

Med brasklapp för fel begrepp så kör Valves egna servrar med lägre bandbredd (64 tick) vs 3:e-partslösningar (128 tick) som esportal och faceit m.fl. vilket gör att det flyter bättre. Sen ska det vara svårare att fusk med pga. deras anticheat-klient (som är anledningen till den här tråden) men det verkar bara vara en katt och råtta-lek där fuskarna/utvecklarna ligger steget före, dvs. fusk förekommer även på esportal men skapar onödig komplexitet för spelarna.

Fördelen jag ser det med dessa tredje-part är att fuskarna bannas, jämfört med hos Valve.

Permalänk
Avstängd

Man får också spela med och mot andra svenskar främst, istället för cyka blyat-ryssar som kör full buy varje runda och inte kan kommunicera alls förutom för att svära och klaga.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Fördelen jag ser det med dessa tredje-part är att fuskarna bannas, jämfört med hos Valve.

Skrivet av Lagerlöf:

Man får också spela med och mot andra svenskar främst, istället för cyka blyat-ryssar som kör full buy varje runda och inte kan kommunicera alls förutom för att svära och klaga.

Hear-hear, bra adderade reasons-why.

Visa signatur

13700k & PS5