Behöver hjälp med något som tynger mitt hjärta.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med något som tynger mitt hjärta.

Hej kära Sweclockersmedlemmar.

Jag vet inte riktigt var jag ska skriva denna tråd, och egentligen varför, men tydligen är det bra att prata om problem för att må bättre, och jag söker svar på en fråga som tynger mitt hjärta enormt.

Det är så här att jag har varit tillsammans med min fru i 15 år, och vi har tre barn tillsammans.
Jag har haft samma stabila jobb lika länge, och hon likväl.

Hon åkte på tjänsteresa för 6 månader sedan med jobb, och när hon återvände så var där något annorlunda med henne.
Det gick ju inte riktigt att sätta fingret på något konkret, men hon har börjat gömma sin telefon från mig, ibland när hon får ett sms blir hon riktigt glad, och när jag frågar varför så är det alltid. ”Nä det är inget speciellt.”
Vidare så har hon mer och mer slutat att initiera sex, och varje gång jag gör det så känns det som en tung börda för henne.

Jag har haft full tillit i alla dessa 16 år och har aldrig behövt att tro något om henne.

Som den nyfikna person (med all rätt?) så började jag att snoka på henne och vad som händer och de senaste veckorna har jag kommit allt närmre vad som är fel, och jag tror att hon känner det på sig jag anar något.

Spola fram förra fredagen när jag blir inkallad på möte med VD och styrelsen på mitt jobb.
Långt möte kort, jag fick sparken för att jag ska tydligen ha stulit toapapper systematiskt på rullande schema.
Visst har man tagit hem lite då och då med tanke på att priset på en serla 18-pack har stigit till 150kr.
Jag nekade men fick gå på dagen och tog mitt pick o pack och åkte hemåt.

Väl hemma ser jag en annan bil på uppfarten.
Visst min fru jobbar hemifrån mestadels och ibland kommer kollegor på besök, men just denna bilen kunde jag inte se företagets logga och jag anade ugglor i mossen direkt.
En snabb googling och det visar sig att bilen tillhör Jim från försäljning.
Jag känner hur ilskan byggs upp inom mig och jag greppar det närmsta inom mitt synfält för att hota honom.

Jag springer in genom dörren, hör direkt att min fru stönar högt från ovanvåningen.
Jag springer bort mot trappan och på något sätt slår foten i tröskelfan till datorrummet, gör en vurpa och landar bredvid min dator, som för övrigt alltid står på som server.

Det är då jag hör ett svagt coilwhine från mitt nyköpta 1500W-Platinum nätaggregat.

Så nu till det som tynger mitt hjärta…. ska jag lämna in det på RMA och riskera att vara utan dator helt i några veckor, eller behöver jag acceptera ett mindre coilwhine?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

dumpa skiten på skroten där den hör hemma

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Hahaha men vafan ..

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst pga stulen toapapper*

Ont. RIP nättagg.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär