Apple kan sjösätta nytt flaggskepp med Iphone Ultra

Permalänk

Skruvar upp priset??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Så ungefär samma funktionalitet som en Doro?

Spontant så fyller du ju alla dem lådorna med en 12a redan idag (och lagg eller hängande applikationer är ganska 2014 inom både iOS och Android).

@Osmanix

Man använder Wifi6

Använder android i jobbet. Och nej det är inte samma sak. Det ser ju alla. Byggkvalitet och även funktioner är långt isär. Har haft android i många år innan Apple men till slut var det bara att gå över. ☺️

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finländaren:

Revolutionerande teknik vet jag inte.. Jag är inget geni men jag tänker att följande är rimliga alternativ:

Alternativ 1: Sämre kamera
Alternativ 2: Tjockare telefon

Edit. Vissa skal löser detta problem men ofta finns en extra upphöjning kring kameran på skalet också..

Du sätter fingret på problemet. p30 PRO fick en rejäl zoom i och med att man satte linsen på sniskan istället. Det är revolutionerande. Hade vi kört den traditionella zoom tekniken så hade 10x optisk zoom varit 3-4 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Du sätter fingret på problemet. p30 PRO fick en rejäl zoom i och med att man satte linsen på sniskan istället. Det är revolutionerande. Hade vi kört den traditionella zoom tekniken så hade 10x optisk zoom varit 3-4 cm.

Tror du missförstod mig. Vad jag menade med "Alternativ 1" i mitt tidigare svar är att skit i kamerakvalitet bara baksidan blir platt eller gå med "Alternativ 2" och behåll nuvarande mobilkameror men gör resten av mobilen tjockare istället (Vilket även skulle möjliggöra större batterier etc.).

Det är vad jag önskar skulle hända. Sen förstår jag att det inte kommer hända för den breda massan vill ha bättre kameror på sina mobiler och bryr sig inte om en ojämn baksida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Använder android i jobbet. Och nej det är inte samma sak. Det ser ju alla. Byggkvalitet och även funktioner är långt isär. Har haft android i många år innan Apple men till slut var det bara att gå över. ☺️

Håller med. Samsungs jobbprofil på jobbtelefon funkade aldrig bra. Teams var segt som sirap på telefonen. På iPhone 13 som jag ersatte med så blev det ett jävla flyt på både Outlook och Teams. Små grejer är att latensen i både uppringning och browsing i Safari är märkbart snabbare. Du hinner aldrig ångra en uppringning innan signal gått fram på iPhone. Android är segare där.

Med det sagt så har jag fortfarande en S10 privat och den har jag varit nöjd med förutom edge funktionen med de välvda kanterna. Allt är good enough.

Permalänk
Medlem

Bara Apple som skulle kunna ta bort saker som en laddport, marknadsföra det som en premiumfunktion, och sedan höja priset. Gissar på 35-40 lax, och mera onödig funktioner.

Får vi se en S-pen..? Eller jag menar en Apple Pen inbyggt?

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem

bra blir en sån om telia tar in den räntefritt... ska åka utomlands permanent ändå, blir en fin bonus för all betalad skatt i sverige...

Permalänk
Medlem

Huja vilka priser, tur man får telefon via jobbet .. 😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 3700X, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)