Inga profilbilder i forumet just nu.

Permalänk

Inga profilbilder i forumet just nu.

ser ut som att ni har något strul med profilbilderna i forumet.

ingen ser ut att ha någon profilbild.

@Dimestam har ingen aning om du är rätt man för jobbet men va första namnet på mod jag såg i feedback jag kände igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej!

Vi gjorde en uppdatering av servermjukvarorna under morgonen och tyvärr fick vi lite problem med bildservern och den håller på att felsökas.

/ Johan

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Det finns tyvärr ingen ETA när ärendet är löst. Det gick lite väl snett i byggandet av vissa paket på servern. Snart TM klart.

Permalänk
Medlem

Trodde först de var anknutet till türk-ddos-attackerna... (har fortfarande trög Swedbank hemsida sen nån månad, någon fler?)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Rouge of Darkness:

ser ut som att ni har något strul med profilbilderna i forumet.

ingen ser ut att ha någon profilbild.

@Dimestam har ingen aning om du är rätt man för jobbet men va första namnet på mod jag såg i feedback jag kände igen.

Jag är helt oskyldig. Vill inte peka finger, men sägs att @jreklund haft en dålig start på dagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag är helt oskyldig. Vill inte peka finger, men sägs att @jreklund haft en dålig start på dagen.

Lätt löst med en kommandorörelse och en internetsladd i hårddiskens modermodem.

Permalänk
Medlem

Tur att det inte var på fredag eftermiddag det hände i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Trodde först de var anknutet till türk-ddos-attackerna... (har fortfarande trög Swedbank hemsida sen nån månad, någon fler?)

Fick också för mig något liknande, startade om routern hemma innan jag drog på jobbet, men inser att det är samma problem här och nu.

Ganska skönt att slippa se den där djxxla katten iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tur att det inte var på fredag eftermiddag det hände i alla fall

Haha, minns när jag körde extra på den praktiska sidan i fastighetsbranschen. Man kunde ju kallt räkna med sommarskyfall och källaröversvämningar på fredag eftermiddag...

Permalänk
Skrivet av jreklund:

Hej!

Vi gjorde en uppdatering av servermjukvarorna under morgonen och tyvärr fick vi lite problem med bildservern och den håller på att felsökas.

/ Johan

Här tycker jag att man ska ha "flera ägg i samma korg"!

Exempelvis kör jag fonts lokalt på samma värd än att Google Fonts ska ladda i evigheter!

Har ni provat en forEach med "move_uploaded_file()" för bildfilerna? 🤣

Mvh,
WKL.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Bilderna är intakta på en annan server, men vi har ingen server som kan visa dem. Vi jobbar ihop med vår leverantör för att hitta bästa lösning på problemet.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Servern är nu återställd efter 03:00 backupen och sedan uppgraderad rätt i terminalen hos Bahnhof och inte över någon shady VPN och SSH-tunnel.