Var konstigast på kontoret med handhållet tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Var konstigast på kontoret med handhållet tangentbord

TKL, 60% eller fullstort kan dra något gammalt över sig. Med Grabshell kan du bära med tangentbordet överallt för att skriva eller koda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja man ska aldrig säga aldrig om ett koncept men den här ser tuff ut att ta sig an
Inget litet påslag (rabatt?) om 100USD dock

Permalänk
Medlem

Det kanske skulle fungera som något sort manipulator/maskin styrning på fabriken. Men ingenting som man ska hålla i händerna i 8 timmar på kontoret. Det finns smidigare lösningar.

Permalänk
Avstängd

Den här blir nog långlivad och kommer att sälja i massor. Säkert. Jag lovar.

Permalänk
Medlem

Säljs ju massproducerade tangentbord för 2000 spänn trots att många inte är särskilt märkvärdiga hårdvarumässigt egentligen. 299 dollar för detta känns ju billigt.

Permalänk
Medlem

Jag är rädd för vikten, och ergonomin. Ser konstigt ut att vara fastspänd så där och varför ha två månader batteritid i något som är handhållet? Det hade väl räckt med en vecka eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag är rädd för vikten, och ergonomin. Ser konstigt ut att vara fastspänd så där och varför ha två månader batteritid i något som är handhållet? Det hade väl räckt med en vecka eller så?

Det kommer en variant med bilbatteri och ”lifelong power” - Kettleboard.

Permalänk
Medlem

Första tanken när jag såg bilden var handkontroll för PC-spelare. Men lite intressantare än så!

Nu är jag nog inte den tänkta köparen av denna men det händer att jag håller min XPS 13 i ena handen och skriver med den andra. Ergonomisk eller bra öht? Nä... men det går i nödfall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Påminner om ZBoard

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

"Tangentbordet" lär ju behöva sitta rätt hårt fast (orörligt) runt händerna, annars blir det ju helt omöjligt att knappa så vida du inte är monsterstark och klämmer fast mojängen mellan händerna.

I och med att enheten ska sitta klämd mellan händerna, hur dricker du då ditt kaffe? Lyfter på ett papper? Svarar i telefon? Är duglig på andra sätt?

Visst, titta rakt fram och knappa lär kan fungera hur bra som helst, men det ställer till problem att bli uppbunden på det där sättet.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte också att det såg ut som en handkontroll från 80-talet:) Men tänkte också att det vore bra om det hade blåtand och hade en hållare för mobiltelefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag är rädd för vikten, och ergonomin. Ser konstigt ut att vara fastspänd så där och varför ha två månader batteritid i något som är handhållet? Det hade väl räckt med en vecka eller så?

Jag är redan nu irriterad över att inbyggda batterierna som mus MX-master och senare generation Anywhere MX tar slut inom ett par månader och man måste leta fram laddsladdar (som förstås är inte modellen som används mest) och har den trådbunden i ett bra tag - i jämförelse med äldre trådlösa möss och tangentbord med lösa R6/R03-batterier och tex. första Anywhere MX där man bara tog ut AA-batterierna (även uppladdningsbara) och stoppa in nya och så var det lugnt i typiskt 1 år, om inte mer, framöver.

Permalänk
Medlem

Vi som haft eller håller på med R/C Hobby känner genast igen den designen och ergonomin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Vi som haft eller håller på med R/C Hobby känner genast igen den designen och ergonomin.

Tänkte också på det. Tanken på att använda det bekvämt ligger inte närmre för det. Ser ut som något man styr kranar, undervattens robotar etc med

Permalänk
Medlem

Oavsett hur najs det hade varit - kommer ta 2år att omprogrammera min gamla hjärna tillräckligt för att kunna använda detta tangentbord flytande

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Jag är redan nu irriterad över att inbyggda batterierna som mus MX-master och senare generation Anywhere MX tar slut inom ett par månader och man måste leta fram laddsladdar (som förstås är inte modellen som används mest) och har den trådbunden i ett bra tag - i jämförelse med äldre trådlösa möss och tangentbord med lösa R6/R03-batterier och tex. första Anywhere MX där man bara tog ut AA-batterierna (även uppladdningsbara) och stoppa in nya och så var det lugnt i typiskt 1 år, om inte mer, framöver.

Har inget emot att det skulle vara sladdbundet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Jag tyckte också att det såg ut som en handkontroll från 80-talet:) Men tänkte också att det vore bra om det hade blåtand och hade en hållare för mobiltelefoner

Ericssons gamla chatboard var lite smidigare i formatet för mobiltelefontillämpningen...

Permalänk
Medlem

Om man har förlorat alla fingrarna förutom tummarna så kan något som det här vara en bra lösning

Permalänk
Medlem

Rookies, jag behöver inget tangentbord för att vara konstigast på kontoret!!!1

Iofs har jag även en del konstiga tangentbord på jobbet. Hm…

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av monotux:

Rookies, jag behöver inget tangentbord för att vara konstigast på kontoret!!!1

Iofs har jag även en del konstiga tangentbord på jobbet. Hm…

Har man inget tangentbord på jobbet, och förväntas använda en dator därstädes, är man nog konstigast per automatik.

Permalänk
Medlem

Finns garanterat kontexter där detta är toppen. Köp om ni vill, avstå annars. Kan någon kränga gamingmöss som är 0.02g lättare än alternativen för endast $300usd så kan väl dessa kränga handhållna tangentbord? Lev och låt leva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Vi som haft eller håller på med R/C Hobby känner genast igen den designen och ergonomin.

De skulle ju med fördel kunna kopiera remmen man har runt halsen på kontroller för rc-flyg.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz