"speldator" till ett barn på åtta bast

Permalänk
Medlem

Har ingen alls erfarenhet med denna butik, men brukar se att det blir länkad då o då..
https://sharkgaming.se/max-bite-madness

Ser ut att vara monterad med Windows o allt..
Går även att konfigurera hårdvaran.. Dock verkar den inte ha Wifi med moderkortet, kanske man kan köpa en dongle?

Sedan följer "The Last of us" med, kanske man kan sälja vidare :thinking:

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Fyndvarorna skickas väll inte, om jag minns rätt?

Jodå, jag har beställt hem flera fyndvaror på sistone.

Permalänk

Jag hade köpt något med integrerad GPU alla dagar i veckan.

Vart läser man tråden där Inet haft dåligt service?

Permalänk
Skrivet av SuperDuperKillen:

Jag hade köpt något med integrerad GPU alla dagar i veckan.

Vart läser man tråden där Inet haft dåligt service?

Här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1677689-gamingdator-ti...

Permalänk
Skrivet av urban22:

Jodå, jag har beställt hem flera fyndvaror på sistone.

Då så, då har jag det i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Scarabeo, always a pleasure meeting you!

Ha det fint och kul att höra att jag verkar gjort en korrekt analys.

Du kan köpa Originell nyckel till Windows för knappt en 50 lapp. Men kanske inte just på sidan som komplett

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

Du kan köpa Originell nyckel till Windows för knappt en 50 lapp. Men kanske inte just på sidan som komplett

Helt med dig på detta. Men i det här fallet behöver det vara ett komplett system som tidigare nämnts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Du kan köpa Originell nyckel till Windows för knappt en 50 lapp. Men kanske inte just på sidan som komplett

Det handlar ju då mest om hur de fått tag på nycklarna.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Helt med dig på detta. Men i det här fallet behöver det vara ett komplett system som tidigare nämnts.

Jag förstår! Skuttade bara in i samtalet utan att ens läsa tråden eller inlägget.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Du menar att sladden saknades? Måste ju bara blivit något fel, inget konstigt att be om en sån vid beställning i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du menar att sladden saknades? Måste ju bara blivit något fel, inget konstigt att be om en sån vid beställning i så fall?

Antar att det blev ett Kolink enclave agg, brukar se ut såhär då på Inet.

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av medbor:

Du menar att sladden saknades? Måste ju bara blivit något fel, inget konstigt att be om en sån vid beställning i så fall?

Bra service är rimligen att erbjuda mersälj på en sådan vara i så fall. Om man läser tråden så är det ett flertal kommentarer om att det i normalfallet alltid ingår en kabel. Tillägget på produktsidan om att kabel inte ingår vet jag inte när det tillkom, i den övriga tråden är det dock fler saker som nämns som jag tänker får hålla sig till den tråden så kan vi fokuserar på om det finns något bättre alternativ än elgigantens i den här tråden.

Står väll just nu mellan

https://sharkgaming.se/max-bite-madness
Med ett litet minus för dansk/engelsk support.

Samt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Bra service är rimligen att erbjuda mersälj på en sådan vara i så fall. Om man läser tråden så är det ett flertal kommentarer om att det i normalfallet alltid ingår en kabel. Tillägget på produktsidan om att kabel inte ingår vet jag inte när det tillkom, i den övriga tråden är det dock fler saker som nämns som jag tänker får hålla sig till den tråden så kan vi fokuserar på om det finns något bättre alternativ än elgigantens i den här tråden.

Står väll just nu mellan

https://sharkgaming.se/max-bite-madness
Med ett litet minus för dansk/engelsk support.

Samt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Berätta gärna hur du gör. Är i samma situation med min 12 åring. Det är 90% fortninte där ... funderar på den laptop nån länkar från elgiganten, du vill inte ha laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Bra service är rimligen att erbjuda mersälj på en sådan vara i så fall. Om man läser tråden så är det ett flertal kommentarer om att det i normalfallet alltid ingår en kabel. Tillägget på produktsidan om att kabel inte ingår vet jag inte när det tillkom, i den övriga tråden är det dock fler saker som nämns som jag tänker får hålla sig till den tråden så kan vi fokuserar på om det finns något bättre alternativ än elgigantens i den här tråden.

Står väll just nu mellan

https://sharkgaming.se/max-bite-madness
Med ett litet minus för dansk/engelsk support.

Samt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Inet har vunnit årets datorbutik på sweclockers ett årtionde i sträck, tror inte du behöver vara det minsta orolig att handla där för att du hittar en tråd med udda resultat. Tror det absolut oftast löser sig mycket smidigare även vid större problem

Permalänk
Skrivet av medbor:

Inet har vunnit årets datorbutik på sweclockers ett årtionde i sträck, tror inte du behöver vara det minsta orolig att handla där för att du hittar en tråd med udda resultat. Tror det absolut oftast löser sig mycket smidigare även vid större problem

Det var just därför att Inet har vunnit årets datorbutik på sweclockers ett årtionde i sträck som jag rekommenderade köp via Inet. Men tillföljd av hur det hela sköts i de ärenden jag haft att göra med är jag inte intresserad av att spendera en krona till där om jag har ett alternativ.

Jag är uppriktigt förvånad över hur stor skillnaden mellan inets renommé och dess leverans är. Det är mer än en handfull gånger vid det här laget.

Därför väljer jag som tidigare nämnt att rösta med fötterna. Och avböjer eventuella vidare diskussioner i ämnet. Då trådens syfte är av en annan karaktär än att diskutera inet.

Permalänk
Skrivet av rumpino:

Berätta gärna hur du gör. Är i samma situation med min 12 åring. Det är 90% fortninte där ... funderar på den laptop nån länkar från elgiganten, du vill inte ha laptop?

Nej, laptopen är din om du vill ha den.
Handlar enbart om ett exemplar. Så det kan lika gärna vara borta i morgon.

Ska ärligt säga att jag tänker mig att en 12-åring förmodligen har en lite bredare smakpallet än en 8-åring. Så där hade jag nog valt shark gaming för att få något som förhoppningsvis går att uppgradera i.

Det som talar emot är dansk/engelsk support om man får ett måndagsexemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Det var just därför att Inet har vunnit årets datorbutik på sweclockers ett årtionde i sträck som jag rekommenderade köp via Inet. Men tillföljd av hur det hela sköts i de ärenden jag haft att göra med är jag inte intresserad av att spendera en krona till där om jag har ett alternativ.

Jag är uppriktigt förvånad över hur stor skillnaden mellan inets renommé och dess leverans är. Det är mer än en handfull gånger vid det här laget.

Därför väljer jag som tidigare nämnt att rösta med fötterna. Och avböjer eventuella vidare diskussioner i ämnet. Då trådens syfte är av en annan karaktär än att diskutera inet.

Absolut, jag har full förståelse för det, alla har olika erfarenheter. Kanske har de ändrats utan att folk märkt det

Jag har inte alls handlat mycket där men de flesta verkade positiva

Det finns många bra butiker att handla hos

Permalänk
Medlem

Vet att det har nämnts liknande innan. Men snälla vad du än gör köp inte en märkes dator.. Sure må va billiga i dom lägre prisklasserna men är otroligt stor risk för huvudvärk i framtiden. Bara att kolla igenom gamers nexus videos på prebuilds.

Snålas in på otroligt mycket, en HP, Lenovo osv för säg 7000kr kommer sällan prestera likvärdigt med en dator med samma gpu/cpu men med lösa delar. Samt som det nämnts innan så suger det om 3-4 år när grabben ska få ett nytt grafikkort och när ni väl byter ut den inser att psu'n behöver bytas, sen när ni har införskaffat ny psu så inser ni att det inte är samma kontakter till moderkortet och helt plötsligt har man köpt en helt ny dator istället.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

Om du klickar på "anpassa inför köp" och byter grafikkort till RX 6400 hamnar du under 7790 kr. Sämre GPU och CPU än i Lenovon men uppgraderingsbar, billigare och sannolikt mindre huvudvärksframkallande än Lenovon.
https://www.komplett.se/product/1205258/gaming/gamingdator/ga...

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Skrivet av metalmac:

Jo men precis! Det har nämnts tidigare i tråden. Men ligger dessvärre över pristaket.

Edit:

Här var jag ute och cyklade! Om jag bara hade tagit in Fenrisulvfan och framförallt källarinvånares svar hade fallet varit löst.

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Vet att det har nämnts liknande innan. Men snälla vad du än gör köp inte en märkes dator.. Sure må va billiga i dom lägre prisklasserna men är otroligt stor risk för huvudvärk i framtiden. Bara att kolla igenom gamers nexus videos på prebuilds.

Snålas in på otroligt mycket, en HP, Lenovo osv för säg 7000kr kommer sällan prestera likvärdigt med en dator med samma gpu/cpu men med lösa delar. Samt som det nämnts innan så suger det om 3-4 år när grabben ska få ett nytt grafikkort och när ni väl byter ut den inser att psu'n behöver bytas, sen när ni har införskaffat ny psu så inser ni att det inte är samma kontakter till moderkortet och helt plötsligt har man köpt en helt ny dator istället.

Baserat på detta och komplettdator med tvist-förslaget.
Vad är egentligen fel på shark gaming-förslaget?

Alltså detta:
https://sharkgaming.se/max-bite-madness

Permalänk

Hittade inget speciellt i tråden? Är det att strömkabeln fattades? Inte Inets fel för det följer faktiskt inte med någon kabel till det nätagget.

Sen tror jag Sharkgaming datorn är svårslagen. 6500XT verkar prestera som ett 1060 vilket är okej ändå.

Permalänk
Skrivet av P1K of Sweden:

Baserat på detta och komplettdator med tvist-förslaget.
Vad är egentligen fel på shark gaming-förslaget?

Alltså detta:
https://sharkgaming.se/max-bite-madness

Inget fel på den. Sharkdatorn har ett bättre grafikkort men sämre CPU än komplettdatorn. Sharkdatorn kommer nog ge mer bang nu men sämre bang efter eventuell uppgradering av grafikkort.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Skrivet av källarinvånare:

Inget fel på den. Sharkdatorn har ett bättre grafikkort men sämre CPU än komplettdatorn. Sharkdatorn kommer nog ge mer bang nu men sämre bang efter eventuell uppgradering av grafikkort.

Att kalla 12100f bättre än Ryzen 5500 är lite väl magstarkt.

De verkar prestera väldigt lika, där Intel är snabbare i singeltråd men AMD bättre i spel som utnyttjar fler trådar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ta Sharkdatorn, sedan uppgradera till 6600 och sälja LastOfUs för att få tillbaka lite.

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av källarinvånare:

Om du klickar på "anpassa inför köp" och byter grafikkort till RX 6400 hamnar du under 7790 kr. Sämre GPU och CPU än i Lenovon men uppgraderingsbar, billigare och sannolikt mindre huvudvärksframkallande än Lenovon.
https://www.komplett.se/product/1205258/gaming/gamingdator/ga...

Lyfter på hatten till din insats!

Eftersom sharkdatorn inte har något Wi-Fi i sig för priset blir din Komplettlösning den som jag finner har bäst pris/prestanda i slutänden.

Hedersomnämnande till metalmac och framförallt Fenrisulvfan som var först på det men gick ut lite väl hårt genom att plocka bort Windows. Det fick mig att missa en eventuell annan lösning med hjälp av komplett.

Tack ännu en gång forumet!

Permalänk
Skrivet av rumpino:

Berätta gärna hur du gör. Är i samma situation med min 12 åring. Det är 90% fortninte där ... funderar på den laptop nån länkar från elgiganten, du vill inte ha laptop?

Kommer köra på källarinvånares Komplettlösning.

Alltså

https://www.komplett.se/product/1205258/gaming/gamingdator/ga...

Klicka på "anpassa inför köp" och byta grafikkort till RX 6400.

Förutsatt att ingen kommer med en hejdundrande lösning som missats av alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Baserat på detta och komplettdator med tvist-förslaget.
Vad är egentligen fel på shark gaming-förslaget?

Alltså detta:
https://sharkgaming.se/max-bite-madness

Inget alls, inte direkt vad jag skulle kalla för märkesdator då den består av exakt samma delar man kan köpa löst och bygga själv med

Ända nackdelen med just den är att moderkortet är det absolut mest basic man kan köpa, kan bli problem om man får för sig att peta i en lite kraftfullare cpu i framtiden.

Edit: hade utan tvekan tagit sharkgaming datorn framför komplett datorn, märkbart bättre cpu och båda kör extrema budgetmoderkort så ingen direkt skillnad där.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1K of Sweden:

Fyndvarorna skickas väll inte, om jag minns rätt?

Dom skickas.