Allt från Computex 2023

Animera ansikten i Unreal Engine 5 med Iphone

Permalänk
Melding Plague

Animera ansikten i Unreal Engine 5 med Iphone

Epic Games gör det enklare att animera ansikten i Metahuman genom att använda kameran på Iphone för att registrera rörelser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore ju häftigt om man med hjälp av denna teknik kunde få in sig själv i spelet i "customize character screen"

Visa signatur

13700KF | 7900XTX Merc 310 Black | B660 ROG STRIX GAMING I | 6000Mhz 32GB CL36 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer II 240| NR200P BLACK | Phanteks Revolt SFX 750W 80+ Platinum | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Det måste vara lidarfunktionen som de använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det måste vara lidarfunktionen som de använder?

Truedepth skulle jag gissa på. Lidar är nog inte tillräckligt precist, men kan ha fel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Bättre ansiktsigenkänning AI åt Kineserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Truedepth skulle jag gissa på. Lidar är nog inte tillräckligt precist, men kan ha fel.

Lidar sitter på baksidan, så antagligen Truedepth

Visa signatur

Intel i7 6700K, Asus Z170 Pro Gaming, Samsung 840 256Gb, Asus GTX 970 Strix, 16 Gb ram 3000 Mhz