Animera ansikten i Unreal Engine 5 med Iphone

Permalänk
Melding Plague

Animera ansikten i Unreal Engine 5 med Iphone

Epic Games gör det enklare att animera ansikten i Metahuman genom att använda kameran på Iphone för att registrera rörelser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore ju häftigt om man med hjälp av denna teknik kunde få in sig själv i spelet i "customize character screen"

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Det måste vara lidarfunktionen som de använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det måste vara lidarfunktionen som de använder?

Truedepth skulle jag gissa på. Lidar är nog inte tillräckligt precist, men kan ha fel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Bättre ansiktsigenkänning AI åt Kineserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Truedepth skulle jag gissa på. Lidar är nog inte tillräckligt precist, men kan ha fel.

Lidar sitter på baksidan, så antagligen Truedepth