Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Varför inte vänta tills spelet släpps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Varför inte vänta tills spelet släpps?

Vill testa klasserna så man vet vad man ska lira på release.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

130 min kö för att få sen error 👁️👄👁️

Är inte ok även för en beta
Det är folks tid de kastar bort.
Man ska kunna hoppa före i kön då

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Skönt att folk före en i kön blir utkastad så man kommer in snabbare. Mindre skönt att man själv kommer bli det.

Här är det var hjälte för sig!

Permalänk
Medlem

Det är helt uppåt väggarna att man i dagsläget har en login kö.

Hur hade det sett ut om man slog på Netflix på en fredagkväll och hamnade i en login kö? Om 150 minuter kan du se fredagsfilmen.

Hur har dem inte en skalbar miljö?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

27 gb ram användning , plus 8 gb vram usage -.- . kör 32 gb ram och 3070 8gb vram i 2560x1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Det är helt uppåt väggarna att man i dagsläget har en login kö.

Hur hade det sett ut om man slog på Netflix på en fredagkväll och hamnade i en login kö? Om 150 minuter kan du se fredagsfilmen.

Hur har dem inte en skalbar miljö?

Du skulle sett när Blizzard lanserade WoTLK Classic. Var uppåt 12h+ kö på vissa servrar.. och det var betalande kunder.

Permalänk
Medlem

Satt två timmar i kö sen hann spela 3 minuter innan jag fick Error 316719. Går tydligen inte göra mer än att starta om spelet. Nästan 3 timmar kö nu. Blir att glömma spela mer D4 ikväll

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk

Va betyder dom där errorsen alla får? Är det spelet eller server, mjukvara eller hårdvara? Jag har aldrig fått nått sånt dom timmarna jag spelat. Tänkte att det måste va tillsammans med nån speciell kombo av hårdvara eller nått?

Hade 40 minuters kö när jag gick in vid 18 tiden men sen har det varit bra. Lite Streaming issues att man får lite rubberbanding här o där men bra hittills.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Va betyder dom där errorsen alla får? Är det spelet eller server, mjukvara eller hårdvara? Jag har aldrig fått nått sånt dom timmarna jag spelat. Tänkte att det måste va tillsammans med nån speciell kombo av hårdvara eller nått?

Hade 40 minuters kö när jag gick in vid 18 tiden men sen har det varit bra. Lite Streaming issues att man får lite rubberbanding här o där men bra hittills.

Har hört i en Youtubes video att har du RTX kort så kan de finnas behov att att framecappa det. Kommer inte ihåg exakt allt han sa eftersom jag kör de på ps5an.

Permalänk
Medlem

Tänker fan inte stå i 1,5 timma i kö på en fredag..log out delete..

Permalänk
Medlem

Spelade en stund, Fastnade i en loading screen vid en dungeon. GG
Får bli mer testande en annan dag.

Permalänk
Medlem

Då fick man Error 316719. 148 minuter kö för att komma in igen 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är inte ok även för en beta
Det är folks tid de kastar bort.
Man ska kunna hoppa före i kön då

Jag tycker att min tid jag slösade borde påverka priset - Tänk... Om det var så!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Det var nog den största besvikelsen jag spelat sen länge, hade hoppats på att dom kört lite på deras D2 remake. Men att kopiera D3 på det sättet var mer en skymf.
Nej, blir inget mer diablo för mig, inte ens för storyn, som från börja var otroligt bra. Men näe, spela detta på konsoll istället. Det är mitt tips, sitt i soffan och kör COOP. Det är mitt tips.

Visa signatur

En data!

Permalänk
Avstängd

Även i kö för att komma in i spelet ligger PSU på 560 W och GPU-fläktarna går på 100 %. Vågar inte chansa mitt 3080 Ti på en beta.

Någon annan med Strix 3080 Ti som testat och det går bra?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Även i kö för att komma in i spelet ligger PSU på 560 W och GPU-fläktarna går på 100 %. Vågar inte chansa mitt 3080 Ti på en beta.

Någon annan med Strix 3080 Ti som testat och det går bra?

Tabba ut och låt den ligga i taskbar under tiden, titta till då och då hur lång tid det är kvar, funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Here we go again!

Fick något kryptiskt fel efter 118 min i kö. Nu köar jag igen

Permalänk
Medlem

men för fan inte igen.. efter 120min då blir det fel när man trycker på play.

Skrivet av CreativeX:

Jag tycker att min tid jag slösade borde påverka priset - Tänk... Om det var så!

ja eller hur så man får ner det till ett pris ett sånt här borde ligga på ca400kr

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Även i kö för att komma in i spelet ligger PSU på 560 W och GPU-fläktarna går på 100 %. Vågar inte chansa mitt 3080 Ti på en beta.

Någon annan med Strix 3080 Ti som testat och det går bra?

TUF 3080 Ti här, fungerar galant. Bra temperaturer, inget lagg, maxad grafik, 150 FPS cappad,
Körde hela förra helgen också utan problem.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Även i kö för att komma in i spelet ligger PSU på 560 W och GPU-fläktarna går på 100 %. Vågar inte chansa mitt 3080 Ti på en beta.

Någon annan med Strix 3080 Ti som testat och det går bra?

Vilken upplösning? Vad har du för temp på den? Kom ut en ny nvidia drivrutin igår. Iof har jag bara ett 1070 men inga problem direkt.

Permalänk
Medlem

Har testat i ett par timmar och är ljummen inför det

Spelet i sig flyter perfekt med en Ryzen 7700X och ett Radeon RX 7900XTX, alla inställningar på högsta i 4K, det ser riktigt snyggt ut.

Jag gillar filmsekvenserna men det är mer av allt vi sett förut, samt ett par irritationsmoment.

Det är gratis hursomhelst, i nuläget hade jag dock inte köpt det till fullpris.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

TUF 3080 Ti här, fungerar galant. Bra temperaturer, inget lagg, maxad grafik, 150 FPS cappad,
Körde hela förra helgen också utan problem.

Läste att man skulle gå in och cappa fps i nvidia kontrollpanelen för 80-90 serien för att undvika temp problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Även i kö för att komma in i spelet ligger PSU på 560 W och GPU-fläktarna går på 100 %. Vågar inte chansa mitt 3080 Ti på en beta.

Någon annan med Strix 3080 Ti som testat och det går bra?

Funkar hur bra som helst. Ca 65-85% load, ish 65C, tyst och fint i burken. Cap på 160 i nvcp

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Maximo:

Det har stått "you dont have a valid token" eller något sånt när man kommit fram i kön. Det kanske bara gäller dom som körde closed förra veckan.

Lyckades komma in genom den "tidiga kön", men åkte dessvärre nyss ut efter några timmars spelande.. Kom visserligen in direkt igen, men har inga karakärer eller något längre

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myhybris:

Läste att man skulle gå in och cappa fps i nvidia kontrollpanelen för 80-90 serien för att undvika temp problem

Har du någon länk till källan? spelade hela förra helgen med mitt 3080 TUF, hade inga som helst problem då iaf.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Är inte ok även för en beta

Det är ju exakt detta en BETA är till för..

En beta är inte ett spel-demo (även om många utvecklare idag använder det som en PR-plattform), och detta är något Blizzard själva nämnt. Du är frivilligt i spelet för att hjälpa till med att hitta problem och annars stresstesta deras infrastruktur, om spelet råkar vara roligt och fungerar merparten av tiden är det inte mer än ett plus i kanten.

Köer är att vänta.
Felmeddelande är att vänta.
Krascher och andra tråkigheter är att vänta.
Det är inte en färdig produkt.
Starta upp på eget bevåg, räkna inte med något.

Detta är något folk i allmänhet verkligen måste inse, inte så att jag bara riktar mig direkt mot dig även om det var dig jag nu citerade

Diablo IV-testet var ingen "marknadsföringsbeta", säger Blizzard
Blizzard om Diablo IV-köerna: finns där för att skydda spelet

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Har du någon länk till källan? spelade hela förra helgen med mitt 3080 TUF, hade inga som helst problem då iaf.

https://www.guru3d.com/news-story/diablo-iv-beta-reportedly-c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Det är ju exakt detta en BETA är till för..

En beta är inte ett spel-demo (även om många utvecklare idag använder det som en PR-plattform), och detta är något Blizzard själva nämnt. Du är frivilligt i spelet för att hjälpa till med att hitta problem och annars stresstesta deras infrastruktur, om spelet råkar vara roligt och fungerar merparten av tiden är det inte mer än ett plus i kanten.

Köer är att vänta.
Felmeddelande är att vänta.
Krascher och andra tråkigheter är att vänta.
Det är inte en färdig produkt.
Starta upp på eget bevåg, räkna inte med något.

Detta är något folk i allmänhet verkligen måste inse, inte så att jag bara riktar mig direkt mot dig även om det var dig jag nu citerade

Diablo IV-testet var ingen "marknadsföringsbeta", säger Blizzard
Blizzard om Diablo IV-köerna: finns där för att skydda spelet

Fast det var ju exakt samma sak när diablo 3 släpptes!

Det har varit samma sak med X andra blizzard spel och WoW expansioner.

När jag körde stängda Betan förra året var det betydligt mindre kö.

Nu har de ju haft Early access beta också och det kanske man kunde lärt sig något av?

Aja jag kommer skaffa spelet sen när det är på rea

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Har lyckats spela typ 2 timmar nu ikväll. Nöjd. Lite druid-mys!
Dock har jag upplevt massivt med lagg :/ Nästintill ospelbart vid tillfällen.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-