Permalänk
Medlem

Produkt utgått innan leverans

Tja,
Lade för en månad sedan en beställning på lite delar på inet som fått längre och längre leveranstid (7950x3d).
Ser nu att en produkt från orden utgått sedan köpet (asrock x670e Steel legend) och funderar på varför, skulle ni behållit en order på en produkt som utgått innan den blivit skickat? Antar det finns någon anledning till varför den inte längre är med i sortimentet och känner att för en såpass dyr produkt (4700kr) så vill man ha något man litar på ändå.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Hade kontaktat livechatten och frågat

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Kuro1n:

Tja,
Lade för en månad sedan en beställning på lite delar på inet som fått längre och längre leveranstid (7950x3d).
Ser nu att en produkt från orden utgått sedan köpet (asrock x670e Steel legend) och funderar på varför, skulle ni behållit en order på en produkt som utgått innan den blivit skickat? Antar det finns någon anledning till varför den inte längre är med i sortimentet och känner att för en såpass dyr produkt (4700kr) så vill man ha något man litar på ändå.

Vad tror ni?

Antagligen så kan distron inte få in några moderkort, tips är att kontakta kundtjänst alternativt så bör ju någon kontakta dig

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Brukar lösa sig om du kontaktar Inet. Samma hände mig med en xbox dosa. Beställde en från förra generationen men så han den gå ut ur sortimentet, fick då denna generations dosa istället

Permalänk
Medlem

Jag tror ju att dom lagt undan just mitt kort, känns bara konstigt att betala 4800kr (vilket förövrigt är en tusenlapp dyrare än andra affärer tar för samma produkt) för en produkt som utgått från deras sortiment. Kan ju vara så som andra94 sa att dom inte kan få in dom, men då brukar det väl bara stå beställningsvara eller något snarare än utgått?

https://www.inet.se/produkt/1903851/asrock-x670e-steel-legend

Kanske får ta Zeedarns råd och skriva...

Permalänk
Medlem

Så, har nu skrivit till dem. Lärde mig ingenting, priset kan dom inte göra något åt vilket jag kanske inte riktigt förväntade mig och dom kan inte säga varför den har utgått. Vill gärna supporta inet men 25% högre pris är rätt mycket högre än jag egentligen tycker är acceptabelt, speciellt ifall dom inte ens längre säljer komponenten av okänd anledning. Blir nog en lite längre funderare på detta köpet.